Holley 50cc pumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Diktaattori, 19.5.2019.

  1. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    En muista ulkoa ennakkokäyrää mulla siellä on paljon ennakkoa ja mapilla ei vaikutusta se on nyt irti. Kaikkis seosruuveja tottelee mutta taemmat on jotenkin herkemmät muuttamaan käyntiä. Eturuuvit on kolme varttia auki ja takana hieman alle. Ei ole mitään vaikutusta vaikka säädän tyhjännin 13afr tai alipaine ennakolla. Jotenkin nyt tuntuu että vika on kiihdytys pumpun säädöissä tai toision emulsion nopeudessa. Kyllä tämä aika hyvä on jo ollu mutta ei tarpeeksi kierrosherkkä jos vaikka jarrua vasten nopeasti polkasee. Tyhjäkäynnin rikastamisesta ei oo oikein muuta iloa ku cruise seos rikastuu 13 kun se nyt jaksaa käydä tyhjää ja maantie vauhdissa seos on 14.4-14.9. Mietin niinkin idiootti juttua että jos laittas sen 50cc pumpun takasin toisioon ja 31 suuttimen sille. Ruskeella nokalla antas nopeasti mutta myös pitkään bensaa. Nyt on taas paikoillaan 30cc pumput ja siniset nokat. Ja saattaa olla noi 70 ensiö suuttimet vähän pienet nutta ton 80 pw kanssa pelaa loistavasti cruisailu ja osakaasu kiihdyttely. Pitäskö laittaa tbi tai cartteri tai vittu vaikka se oma ruisku mikä näissä on ollu. Vai ostasko jonkun xp kaasarin missä vois enemmän tyhmänä vaihella erilaisia suuttimia :)
     
  2. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No jos curve 5 on tuollainen, niin onko käytös parempaa curve 1:llä?
    Jotenkin kuulostaa liialta ennakolta jo toi curve 5, tai siis liian nopeasti ennakkoa?

    Näin mun mielestä, pikkusen laihalla toi tyhjäkäynti(jos se on todellista ettein ole ilmavuotoa syt katkoa yms.), matkakin vähän laihan puolella, ja liian äkkiä ennakoa. Ehkä kokeilisin myös 9,5-10,5 ins/hg powervalvea, ja kiihdytyspumppujen squittereita ja nokkia sit hienosäätäisin myöhemmin kun ja jos em. säädöillä käytös paranee. Ennakkoasiat kuitenkin ensin tarkistukseen.
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ihan välikysymyksenä, miksi Ls1 on pitänyt varustaa kaasarilla ylipäätään?
     
  5. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Miks ei? Kyllä sen saa hyvin toimimaan. On vaan ostettava se parempi boxi niin saa säädettyä ja rajottimenki tuonne 7000. Alipaine tyhjäynnillä 10 niin en ehkä isompi numeroista powervalvee laittais. Minusgakin aika hurjalta tuntuu noi ennakot nutta tähän asti parhaiten pelannu tolla 5 pinnillä. Edelbrock suosittelee tota 6 käyrää tälle nokalle mutta se tuntuu jo vähän turhan rajulta ku välitys on melko harva
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Onks toi sun nokka CamMotionin XA 234/247?
    Sille suositellaan seuraavaa:
    -RPM range 3400-7000
    -Compression 10.5-11.5
    -Stall 3500-5000
    -Rear 3.73 - 4.56
    -"Very agressive cam for max power"

    Ei välttämättä ole hirveen terävä alhaalta, varsinkaan tiukalla turbiinilla ja pikällä perällä.
     
    xarper ja Mudracer tykkäävät tästä.
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ne turhaan suosittele tollasta "löysää" turbiinia, voi olla että saat säätää lopun elämääsi tai sitten vaihdat turbiinin ja nautit menosta.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Älysinkin tästä että sun nokkahan taitaakin olla Edelbrockin rolling thunder 230/237@.050", no onhan siinäkin perusasteet aika reippaat 314/322 ja 110 nokkakulmalla runsaasti overlappia.
    Ne yhdessä 1-taso imarin kanssa voi tehdä hieman haastetta että saa kunnolla heräämään heti alhaalta.
     
  9. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Juu tosiaan tuo edelin 2216 nokka. Minusta on toiminu ihan ok tuon turbiinin kanssa mutta todella herkkä on paukauttamaan kaasariin vaikka vapaalla polkasee. Siniset nokat poisti tuota ongelmaa aika pitkälti ja viime kesänä kesti jo jarrupohjassa vaihde päällä käyttää äkkiä kaasua pohjassa mutta oon yrittäny saada vielä vähän terävämmäksi tuota koska välillä alkaa empiä ja vielä osakaasu ajostakin niin ei ehkä pelkästään turbiinista johdu. Onko väärä suunta kokeilla vielä isompaa pumppua toisioon vai pitäskö yrittää vielä jotain muuta ku ei kai ton pitäs sitä tarvita? Ja noi ennakot mitä tossa säätämättöässä boxissa on valmiina vaikuttas aika kovilta mutta silti edelbrock suosittelee tolla nokalle tuota 6 curvea mutta perässä lukee kyllä että tiheämmälle perälle.
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Aina voi kokeilla, ja myös purkaussuutinten kokoa.
    Ne vaikuttaa myös ruiskutushetken kestoon, joten jos ensin lähtee mutta sitten meinaa kyykätä, niin pienemmällä purkaussuuttimella saat rikastukseen "jatkoaikaa".
    Jos taas heti kaasua lisättäessä kyykkää, niin isommalla suuttimella saa reilumman rikastuksen lyhyemmällä kestolla.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  11. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Kyllä se parani piti vaan pienentää kaikkee. Nyt siniset nokat ja edessä 28 ja takana 31 squirtterit ja ennakoo säädin laittamalla 4 nasturan boxiin. Nyt ainakin lähtee paikaltaan empimättä.
     
    Selli ja xarper tykkäävät tästä.
  12. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    En tiiä enempää tosta sinun autosta ylipäätään, mutta omassa huomasin että paras lopputulos tuli kun laittoi sellasen pumpun nokan joka antaa heti reilusti soppaa ja kuristi sitä vastaavasti pienellä purkaussuuttimella. Ja säädin myös pumput vaan niin löysälle ku pystyy. Powervalveekin kannattaa kokeilla sellasta joka on vaikka 2hg alipainetta pienempi.

    Ja omassa tulin siihen tulokseen että jos on paljon overlappia ei kannata liikaa tyhjäkäyntiseosta mittarista tuijottaa vaan pyytää kaverin jarrulle ja säätää niin hyväks ku tuntumalla tai alipainemittarilla saa. Omassa sais stalli olla ehkä vähän rajumpi niin hieman rikkaalle joutuu säätämään mutta parkilla ja vapaalla ei juuri eroa kierroksissa. Kannattaa vaan uhrata aikaa ja purkaa sitä kaasaria edes takas niin on kyllä huomattavasti mukavampi ajella.
     
  13. jpe

    jpe 3rd gear

    Vaihdoin myös pienemmät shootterit ja tosiaan meni parempaan suuntaan, mutta edelleen heilahtaa aika pahasti laihalle, jonka jälkeen alkaa vetää vaikkakin pysyy kyllä kaasu pohjassakin kohtuu laihalla afr 14 pinnassa. Taidan seuraavaksi porata primäärin power valven bensareikää hivenen suuremmaksi ja laittaa toisiopuolelle vielä pari numeroa lisää pääsuuttimia (eli 90). Power valve on 9.5 .

    Kärry on 2gen Firebird 3.08 perällä ja 469 padalla. Summitin 2802 nokka, Edelin RAIV alukannet ja rpm imari sekä Hookerin pitkän comp hederit. SCR reilu 10 ja vakio TH400:sen iso turbiini. 50cc pumput Profromin 750db race runkoisen molemmissa päissä. Sytkä 18 perusennakko ja 38 noin 2500 kierroksella.
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Helposti powervalve väärän kokoinen,voi myös korjaantua pienentämällä pumpun suutinta,riittää pidemmälle matkalle.
     
  15. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Vielä oon yrittäny säätää tota aluetta ku vaikka 40 vauhdista osakaasulta lyö kaasun pohjaan niin joskus empii hetken ennen ku lähtee. Nyt eessä vihree nokka ja takana sinen. 28 ruiskijat molemmissa. Mietin että voiko tuota ruskeeta nokkaa kokeilla 30cc pumpun kanssa?? Se antas melko heti ja työntäs hetken vielä ensiöstä ku toisio lähtee mukaan. Vihreä ja sininen toimii muuten hyvin kun ne antaa äkkiä paljon mutta on työntäny jo kaiken ku toisiot alkaa aueta. Vai pitäskö tässä nyt kuristaa niitä toision ilmasuuttimia? Yksi vaihtoehto ois vielä yrittää löysätä ensiön pumppua niin paljon ku kestää ja tavallaa myöhästää ruiskutusta. Paikaltaan lähtee hyvin ja maantie nopeudesta ei myöskään mieti. Lähellä jo ollaan mutta pientä hakua vielä.
     
  16. jpe

    jpe 3rd gear

    Ei voi laittaa ruskeaa camia 30cc pumpun kanssa. Venyttää kalvon lopulta rikki.
     
    Diktaattori ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!