Holley 600 cfm pääsuuttimien koko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Eemeli.Stenstrom, 22.4.2017.

  1. Eemeli.Stenstrom

    Eemeli.Stenstrom 1st gear

    Itellä on 360 koneessa holleyn 600 kaasari missä pääsuuttimet on 68 ja kysyn täällä neuvoa kun kone savuttaa mustaa aika paljon kun polkee konetta mutta taas kun vähän koittaa painaa kaasua kone booaa ja välillä kaasarissa pamahtaa. Eli onko pää suuttimet liian isot koska puskee mustaa isoilla kierroksilla ja paranisko kaasarin paukkuminen hyvällä säädöllä vaan? Ja minkä kokosia suuttimia muilla on pikkulohkoissa?
     
  2. ak72

    ak72 Gearhead

    Mulla on 289 Mustangissa vastaava Quick Fuelin kaasari niin sai tiputtaa pääsuuttimet 68 -> 64 ja secondaryt nostettiin 74 -> 76. Vieläkin on rikkaalla osakaasulla ja tyhjäkäynnillä, tiputan seuraavaksi idle feed restrictor suuttimet 31 -> 28. Nämä siis dynossa testattu ja lambdalla.
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei ole suuttimista kiinni, siinä on joku muu ongelma, vakiokoko tais olla 66 tai 68. Esim. tulvii tai alipainevuoto.
     
  4. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Jos talven seisonut ilman käyttöä, niin nykypäivän bensa liimaa kohokammion neulat aika herkästi jumiin.
    Holikassahan on tuo powervalve alipaineella toimiva, se syöttää bensaa jotenkin ajallisesti kiihytyspumpun ja toisiokurkkujen välissä.
    Jos x-raceri jakaja paikallaan niin tommosia oireita sekin aiheuttaa.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Paljonko on ennakkoa tyhjäkäynnillä, ilman alipainesäädintä, entä mitä maksimit?
     
  6. mika.p

    mika.p Gearhead

    Mahdollisesti powervalve auki liian aikaisin/koko ajan auki? kaksi tiivistettä pv alla saattaa aiheuttaa samaa oiretta. Suuttimien koko taitaa olla aika alueella eli joku muu siinä on.
    Rikastus ei toimi kaasua painettaessa ja pv auki?
     
  7. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 3rd gear

    Eikös tuo kaasariin ampuminen viittaisi sillä hetkellä laihaan seokseen? Omassa 670 vakuumissa oli samantyyppistä vaivaa vakio 6,5 powervalvella. Nyt 8,5 ja tuntuu osakaasurikastus pelaavan minun pakettiin paremmin eli jo pieni kaasun painallus tasakaasulta antaa pw:n kautta tarvittua rikkaampaa seosta.
     

Kerro tästä muillekin!