Holley 750cfm vuotaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja R.H, 18.3.2007.

  1. R.H

    R.H 1st gear

    Otsikon mukaisesti rupesi kaasari vuotamaan bensaa. Viime kesänä ei moista ongelmaa vielä ollut. Pari kertaa olen talven aikana käynnistellyt mottia ja nyt huomasin että gasoliinia vuotaa ilmeisesti läppäakselin juuresta. Pyöriessä ei vuoda mutta kun sammuttaa niin rupeaa tiputtamaan. Voiko tuo vuoto johtua tulvimisesta, jos on bensa saostunu seistessä ja jumittanut jotain?

    Välystä akselilla on vähän havaittavissa. Minkälainen tiivistys tuolla akseleilla on? Saako korjaus-sarjalla kuntoon?
    Värkki on holley 750cfm 4-kurkkunen.
    Numero 3310-4 löyty kyljestä.

    Niin ja jos joku tietää räjäytys kuvaan linkkiä niin olisi tarpeen.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Melko varmasti johtuu tulvimisesta ja olet sen sen takia huomannutkin kun läppäakselilla ei ole mitään varsinaista tiivistystä kaasuttimen runkoon,niin sieltähän se sit vuotaa imusarjan päälle :mad:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja tossa on varmaan ainakin jollain lailla jelppaava sivu:
    http://www.holley.com/TechService/Library.asp
    Tuolta löytyy myös noi räjäytyskuvat ja kohdasta carb numerical listning selviää mm. että toi sun mainitsema 3310-4 kertoo kaasarin varsinaiseks malliks 4160 eli 750 hollikkahan se :wink:
     
  4. R.H

    R.H 1st gear

    Joo, kyllä tuo tulviminen tuli itsellekkin ensiksi mieleen kun oli niin bensan käryinen fiilis konehuoneessa ja piipuista tuli savua kuin viimeistä päivää. Käyntikin oli raskasta.

    Mikähän tuolla voisi tuon tulvimisen aiheuttaa? Tetysti pitää purkaa koko laitos, mutta onko jotain kohteita mitkä pitää tarkastaa? Koskaan ennen en ole tuommosta rassannut.
    Ja kiitoksia vinkeistä. Näistäkin oli jo paljon apua.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Saattaapa neulaventtiili jumittaa!
     
  6. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Näin on, neulaventtiili se siellä varmaankin jumittaa. Itselleni hommasin tuollaisen holleyn 750 vakuumin joka oli seissyt jonkin aikaa ja sehän sitten tulvi molemmissa päissä kun ensimmäisen kerran kokeilin. En nyt muista tarkkaan oliko niissä neulaventtiileissä jotain muutakin vikaa kuin että hieman jumissa mutta vaihdoin joka tapauksessa varaosalaatikosta toiset tilalle niin sitten vasta rupesi pelittämään.

    Ja ei tarvi pistää kokonaan osiksi kaasutinta jos vika neulaventtiileissä, senkun vaan ruuvaa ne irti siitä kohokammioiden päältä. Vaikka niitä vaan sorkkisi ja säätäisi bensanpinnan ettei uusi kokonaan niin joka tapauksessa tarvii uudet tiivisteet vaihtaa niihin tai ainakin se on hyvin suositeltavaa.
     
  7. R.H

    R.H 1st gear

    Eli kohokammion sisältä löytyy neulaventtiili, ja tuon kammion kannen tiivisteitä tarkoitat että ne pitäisi samalla vaihtaa? Mikäli tulkitsen kuvia oikein, niin tuossa kannessa on myös bensanpinnan säätö ruuvi.

    Mistäs nuita uusia osia vois kysästä? Löytyneekkö näistä perinteisistä western parts yms?
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Jep,siitä päältä tosiaan löytyy bensapinnan säätöruuvi!

    Osia noihin taitaa parhaiten löytyä noista pääkaupunkiseudun firmoista eli racers place ja usparts!
     
  9. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Neulaventtiilin saa kierrettyä helposti irti irroittamatta kohokammioita. Eli siinä kohokammion päällä on se ruuvi, sen kiertää auki ja sen alla olevan mutterin, en nyt ihan tarkkaan muista mutta niin se neulaventtiili siitä purkaantuu ja ne pyöreät tiivisteet kannattaa vaihtaa siinä sitten. Se neulaventtiili säädetään sitten sitten kiertämällä että kun auto on käynnissä tai jos on sähköinen bensapumppu niin riittää kun on virta päällä ja pumppu pumppaa että bensanpinnan taso on sen reiän alatasolla joka siinä kohokammion kyljessä on eli se kyljessä oleva ruuvi pitää avata säädön ajaksi.
     
  10. R.H

    R.H 1st gear

    Kiitos. Juuri tuon minä halusinkin tietää.
     

Kerro tästä muillekin!