Holley HP 150 polttoainepumpun asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 8pannu, 8.3.2021.

  1. 8pannu

    8pannu 1st gear

    Tervehdys.
    Olen asentanut otsikon mukaisen polttoainepumpun vaaka-asentoon auton alle. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa onko pumpun asennolla toimivuuteen mitään vaikutusta?
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei se mun käsittääkseni toimintaan vaikuta, turvallisuus syistä se pystyyn pitäisi asentaa.
    Jos tulee vuoto niin nyt voi bensa valua sähkömoottorin puolelle.
     
  3. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Noin yleensä ottaen pumpun asento ei vaikuta sinänänsä pumpun tomivuuteen. Esimerkiksi Opel Omegassa oli pumppu vaaka-asennossa bensatankin takana lähellä takapuskuria, näin muistelen. Oli siis ulkoinen pumppu ihan ensiasennuksena. Tankin sisäinen pumppu on varmaan aina pysystyssä ihan rakennesyistä ainakin US-GM- ruiskuvehkeissä.

    Turvallisuusasioihin en puutu, mutta eiköhän Holleyn sivustoilta löydy asennusohjeet.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    En tiedä miksi mutta ton kyseisen pumpun ohjeissa sanotaan että pitää asentaa "pystyyn"
     
  5. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Jossain 80luvun mäntä pumpussa oli merkitys kun oli painovoimanen takaisku (ei jousta) onko toi minkä tyyppimen pumppu mäntä vai pyörivä (ratas/lamelli).
     

Kerro tästä muillekin!