Holley ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Zuomipoika, 29.3.2020.

  1. Zuomipoika

    Zuomipoika 1st gear

    Terve

    Osaisiko joku kertoa mikä voisi olla vikana, eli 383 vakio moparin kaasuttimena uusi holley 4160 750cfm vacuumi. Toisopuoli ei aukea. Onko liian iso kaasutin tuohon koneeseen että ilmavirtaus määrä ei aukaise toisiopuolta? Alkaa ideat loppumaan jo kesken, jousia olen vaihdellut ja kanavat tarkistanut ja alipaineletkut. Itsellä ei ole oikein kokemusta näistä vehkeistä niin pitää kantapään kautta kaikki opetella. Myyjä suositteli tämmöistä kaasutinta....
     
  2. vot

    vot 2nd gear

    Ooko kattonu sinne ajossa, ilman vetoja noi harvemmin aukeaa..pistä paperi klemmari vakuumin käyttöaksilaan, näet sitten että liikkuuko vakuumi.
     
  3. Zuomipoika

    Zuomipoika 1st gear

    Olen tehnyt tuon klemmari homman, ei liiku mihinkään, myös penkissä käytin ja siinä testailtiin...
     
  4. sangi74

    sangi74 Gearhead

    onko säädettävä alipainekello toisiopuolella jos se vaan kinnaa
     
  5. Weijari

    Weijari Gearhead

    Miten ei aukea? ajossa, tyhjäkäynnillä, kierroksilla ilman kuormaa vai miten? Mistä tän aukeamattomuuden huomaa? Ei taida aueta oikein minkään vakuumikaasarin toisiot paikallaan ollessa. Edelissä joissain malleissa päällä oleva ryyppy estää toisioiden aukeamisen mekaanisesti.
     
    Muokattu: 29.3.2020
  6. Zuomipoika

    Zuomipoika 1st gear

    Paikallaan kaasuteltaessa ei pidäkään aueta, sen tiedän. Olen laittanut paperiklemmarin vakuumikellon käyttöakseliin ja käynyt tienpäällä kokeilemassa, lemmari ei ole liikkunut mihinkään, eli ei akseli liiku. Penkissä käytettiin ja myös siinä huomattiin että ei toisiopuoli aukea. Alipainekelllo todettiin toimivaksi? Ja ennakko säädettiin ja seokset. Tien päällä kun painaa pedaalin nopeasti pohjaan niin yskäsee/sammuu kun toisio puoli ei lähde matkaan. Eli sievällä pedaalin käytöllä pelaa hienosti
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ei kyllä johdu millään lailla yskäsy siitä ettei toisiot aukee, säädetty vaan päin vittua.

    Tuo on niin yksinkertanen systeemi ettei voi kovin monimutkanen olla vikakaan.

    1. Alipainekalvo
    2. Läpät jumissa
    3. Alipainekanava tukossa
    4. Mekaanisesti joku jumittanu läpät syystä x
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Joku siellä voi jumittaa.
    Tarkista osien vapaa liikkuvuus.
    Onhan siellä alipainetatissa varmasti kuula jousi ja kalvo kuten kuuluukin ja ei vuotoja mistään välistä.
     
    xarper tykkää tästä.
  9. Zuomipoika

    Zuomipoika 1st gear

    Alipainekalvo on ehjä, kuulaa ei siellä ollutkaan. Kanava on auki, kaikki liikkuu eikä jumituksia tunnu olevan. Tuota läppien asentoa vois kokeilla vielä säätää.
     
  10. fmila

    fmila Gearhead

    Jossainhan siellä tod.näk. on alipaine vuoto, jos nopealla polkaisulla yskäisee ja sammuu. Sehän on merkkinä laihalle menosta. Ensin pitäis saada perusasiat kuntoon. Tyhjäkäynti ja siirtymävaihe niin "vahvaksi", että lähtee hyvin liikkeelle jopa ilman kiihdytyspumppua. Sen jälkeen sit toisioiden kimppuun.

    Ei toision pitäisi auetakaan ennen kunnon kuormitusta ja n. 3000 rpm kierroksia. Toisio puolen aukeamista voi simuloida paikoillaan niin, että sulkee käsin samalla ryyppyläpän kun pikaisesti avaa kaasun. Silloin pitäisi toision hieman heilahtaa kun kierrokset nousee reippaasti ja ryyppyläppä on käsin suljettuna. Toimenpide vaatii kyllä nopeat kädet, ettei kone karkaa "ylikierroksille".

    t. AM
     
  11. Jora78

    Jora78 Gearhead

  12. jko

    jko Gearhead

    Ootko tarkastanut tiivisteen alipainerungon ja kaasarin rungon välistä?
     
  13. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Koita että aukeeko toisiopuoli, ( siis siten ettei kone käy, pitää avata ensiöpuoli että voi koittaa aukeeko toisiopuoli. ) usein törmännyt siihen, että toisiopuoli jumittaa tiivisteeseen, samaten tuli mieleen, että onko sopiva imusarjaan, tähänkin oon törmännyt tosi usein, eli imari on tarkoitettu spreadbore kaasarille, ja paikalla tollanen squarebore kaasari, niin imuvuoto kaasarin ja imusarjan välistä.
     
  14. Zuomipoika

    Zuomipoika 1st gear

    Hyvin aukeaa kun käsin kokeilee... Edelbrockin tm6 on imusarjan. Otin vakuumikellon irti, ja kalvossa ei vuotoa. Huomasin että vakuumikellon akseli palautuu alas aivan ääriasentoon, siinä on säätöruuvi johon akselin palautus ei vastannut, voisko olla että oli niin ääriasennossa että ei lähtenyt nousemaan ylös ja oli "tavallaan" jumissa säädin sen "tyhjä" liikkeen nyt pois.
     

Kerro tästä muillekin!