Holley Pro-Jection?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lettu, 25.11.2002.

  1. Lettu

    Lettu Gearhead

    http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/P ... 2-20S.html
    kehuvat että on bolt on ja vaahtoavat että tuo tehoja huimasti lisää sekä halboja kilometrejä kun gason kulutus tippuu.

    onko nuita oikeesti joku nähny/asentanu/testannu? onko toi iha fuulaa ja paljonko tarttee paalua?
    koitin summitin sivuilta kattoo hintaa mutta niillä ei just tällä hetkellä ollu tuotetta ja hintaakaan ei sitten kerrottu.
     
  2. Simo

    Simo 1st gear

    Ostin vuonna 89 tuollaisen Holley projection 502:sen. Hintaluokka Suomessa oli tuolloin muistaakseni jotain 6-7 tonnin luokassa markkoina. Hintaluokka USAssa näyttäisi olevan nykyään suuruusluokkaa 6-700 taalaa.

    Minulla oli se Aspen kolmekuuskymppisessä jonkin aikaa yhtenä kesänä ja kyllä se toimivalta tuntui. Syy miksi poistin sen käytöstä oli lähinnä siinä, että kun bensaa oli jäljellä neljännestankki tai alle niin vasemmalle kääntyessä pumppu imaisi tyhjää jolloin ruiskutus häiriintyi hetkeksi. Suunnittelin jonkinlaista välisäiliötä poltoaineelle tuon vaivan poistamiseksi. Sitä en kuitenkaan koskaan saanut aikaiseksi.
    Laitteisto on ollut siitä asti käyttämättömänä. Yhden kaverin on pitänyt kokeilla sitä Miradassaan, muttei ole saanut sitä vielä n. kymmenessävuodessa asennetuksi..
    En tiedä miten paljon laitetta on kehitetty vuosien kuluessa, mutta kuvissa näyttää hyvin samanlaiselta. Ohjaimessa on muistaakseni viisi trimmeriä mistä voidaan säätää mm. tyhjäkäyntiä, kiihdytyspumppua, keskialueen tehoa ja maksimi tehoa (näin ainakin muistelen)
    Kaikki alkuperäisenä mukanatullut materiaali pitäisi olla myös tallella. Voin ajatella luopumista laitteesta.

    Simo



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Simo 2002-11-25 11:56 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Simo 2002-11-25 11:58 ]</font>
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla oli joskus isolohkossa sellanen Pro Jection 4. En ollut järin tyytyväinen laitteeseen. Tehoa tai vääntöä sillä ei varmasti tule yhtään enempää kun toimivalla kaasarilla, eihän se noin karkeesti ole mitään muuta kun kaasari jossa polttoaineen annostelu tapahtuu elektronisesti.

    Mulla oli aluks ongelmia sen vehkeen kanssa kun säädöt ei oikein tuntuneet vaikuttavan. Aika pian sitten se kuulakärkikynäksi luulemani osa paljastuikin bensapumpuksi knu se lakkasi toimimasta. Vaihdoin siihe sitten oikean bensapumpun boschin valikoimasta. Edelleenkään ei oikeen säätöominaisuudet vakuuttaneet, joten ei kun rullille testaamaan. Selkis, ettei se sisäänrakennettu bensapaineen regu oikeen ollut tehtäviensä tasalla ja bensapaine rasituskessa laski tylysti. Vakionahan sen pitäis olla 15 psi:tä: kun sen nosti ilman rasitusta 32:n niin se putos vielä rasituksessa 12:n. Ohitettiin sitten se oma regu ja pantiin paluulinjaan Boschin regu; johan toimi.

    Siitä eteenpäin laite noin teroiassa toimi kai kuten oli suunniteltukin. Parhaimmillaan se oli suht taloudellinen, matka-ajossa vei 16 litraa sadalla ja kulki 12 aikoja tavallisilla renkailla, mutta mun pakosarjat meni vähän turhan läheltä tulpan hattuja ja ne hatut alko vuotamaan virtaa jolloin spruutta menetti tolkkunsa totaalisesti; kulutus saatto kaksin- tai kolminkertaistua ja kulku muuttui myös.

    Vuoden verran sen kanssa jaksoin tapella kunnes meni myyntiin, sekä spruutta, että sarjat. Tilalle sitten ostin carburator shopin preppaaman Holleyn kaasarin ja olen elänyt onnellisena siitä lähtien. Tehoa tuli lisää ja kulutus pysyi samana. Ainoa mitä spruutasta jäi kaipaamaan kunnon kaasariin verratuuna on kylmäkäynnistys ja kylmäkäynti ominaisuudet.

    Olen sitä mieltä, että jos ruiskua kaipaa, niin ostaa sitten ihan oikeen ruiskun erillisellä läppärungolla ja imusarjassa olevilla suuttimilla, mielellään sekventaalisen vielä. Ja jos ei hillot moiseen riitä niin ajelee vaan kaasarilla siihen asti kun riittää.
     
  4. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Mulla on toi 4 kurkkuinen Holleyn sydeemi kiinni ja kun viittii tehdä sen perisuomalaisuudesta poikkeevan jutun, että lukee asennusohjeet, niin sillä pääsee ohittamaan monta riemua.
    Mulla toi ruisku toimii ihan niinku pitääkin.
    Kiihdytyskuski (Pro Mod) Tomi Pöntisellä on myös samanlainen Holleyn ruisku keltaisessa katu-Camarossaan 454:sen päällä. Toimii ihan jees.
    Holleyn sarjassa mukana tuleva b.pumppu on tosiaan ihan paska, kuten Mopeman sanoi. Jätä se pois suosiolla jo alkuunsakin ja korvaa se kaikkein suurimmalla mahdollisella pumpulla. Painelinjaan painemittari ja säättää paineen ohjekirjasta poiketen 25 psi:hin, niin toiminta on erinomainen.
    Noi ongelmat mitä Simolla on ollu, ei johdu lainkaan ruiskusta, vaan tankin lähdön paikasta.

    Omistan 3 kappaletta Chevyjä ja jokainen on TBI ruisku. Yhdellä niistä ajetaan vain ja ainoastaan talvella ja kahdella vastaavasti kesällä.
    Käyntiin lähtö, kierrosherkkyys ym. on aivan eri luokkaa kuin kaasaripeleissä.
    Kuka siis tykkää mistäkin.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sellanen fiilis mullekin käi, että teoriassa laite olis ollut ehkä ihan toimivakin ja johonkin miedompaan puolkäyttölaitteeseen ehkä ihan kelvollinenkin. Mukavinta oli se piirre, ettei startatessa tarvinut kaasupedaaliin koskea, oli sitten + tai -20 atetta ulkona, ja liikkeelle pääs lähtemään heti. Noi samat ominaisuudet löytyy kyllä "oikeistakin" ruiskuista. Tosin löytyyhän niiltä sitten hintaakin kolme-neljä kertaa enemmän, ja maksaahan toi projectioonikin melkeen tuplasti sen mitä kelvollinen kaasutin. Onks siitä sitten sen hintaeron edestä hyötyä onkin sitten jokaisen ihan itse päätettävissä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko ahosen chevy55 miedompi puolkäyttölaite?
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No ei se käsittääkseni järin villi ole motiltaan. Hyvin toimiva aika perusisolohko, mutta nokka jne vielä kohtuu kesyjä.
     
  8. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Kyl mielestäni sen voi luonnehtia niinkin. Sehän ei ole mikään kilpuri jonka tapaa vain ja ainoastaan rataolosuhteissa. Kuuleman mukaan se on bongattu usein jopa kaatosateella tien päältä ja jopa jonkun Prisman parkkipaikalta. Eiks se sillon ole puolkäyttölaite?
     
  9. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Ai niin, joku kuulemma näki sen liikkuvan viimeviikolla kauheessa lumisateessakin ...
    Talviautoko siis???

    No, aiheeseen! Siis todistettu on, että Holleyn ruisku on toimiva keksintö.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Pro ´55 2002-11-25 14:43 ]</font>
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Väsäsin naapurin Blazeriin 400 SB kikkaran ja päälle 2-piste hollikan analog versiona ja vielä Closed loop kit:ti lisäksi ja ei mitään murheita enää käynnistyksissä ja ajossa. Kun sen kerran kunnolla säätää ja pistää sitten piiloon niin etteivät uteliaat pääse sormeilemaan niin se on siinä.

    P.S. mulla on Suomenkieliset asennus ja säätöohjeet Pro-Jection systeemille.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    mudracer miten se closed loop toimii käytännössä eli tarjoaako se jotain konkreettista hyötyä? onko siinä koneessa ilmapumppu paikallaan?
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    "closed loop" säätää seosta happianturilta saadun tiedon perusteella mahd optimiksi ajotilanteen mukaan.Kiihdyttäessä käyttää kuitenkin ennalta säädettyjä karttoja.
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, mulla oli kanssa se closed loop kitti omassani, mutta ne konehuoneen virtahäiriöt aiheutti kyllä poskettomia ongelmia. Toisilla sarjoilla omat kokemukset olis varmaan jättäneet positiivisemman mielikuvan. Ja tuli silloin ne ohjeetkin suomennettua myös.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    yes, mut meneekö se sekasin ilmapumpusta?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ollut mitään fuking ilmapumppua mutta voihan se teoriassa sotkea systeemin?!?
     
  16. Lettu

    Lettu Gearhead

    oliko mudracerilla digitaalisessa muodossa ne suomenkieliset ohjeet vai vain papuryksella?

    mitä troubleshootingiin tulee niin yleinen asennusvirhe small-block chevy performance-kirjan mukaan se että gason paluuputki on väärin mitoitettu. Putken sisähalkaisija pitäis olla vähintään 5/16 tuumaa että kampe toimis oikein.

    samainen kirja ylistää pro-jectionia mm sanomalla "vastly superior to a carburetor" ja kehuu kuinka helposti säädöt tehdään kopmpjuutterimoduulin ruuveja kääntelemällä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo käännös on käärinliinoissa.
    Ja on se säätöruuvin vääntäminen helppoa mutta säätöihin saaminen perstuntumalla aika toivotonta. Jarrupenkissä olis helpompaa mutta kyllä se avustajan/kellon/seosmittarin kanssa onnistuu ja kannattaa muuten vääntää ne dippikytkimet pikkulohkoasentoon jos hässäkkä on pikkulohkossa kun vähän viilattu 400kin meinas hukkua bentseeniin isolohkoasennossa.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Papyruksella ne ohjeet mullakin. Mä en oikein niistä säädöistä osaa sanoa, aikaa tosta on jo kymmenen vuotta ja alun pikku puutteiden takia säädöt ei oikein vaikuttaneet mitään. Mullakin oli siinä aluksi seosmittari, mutta ilmeisesti ton reguongelman takia säädöissä ei oikeen ollut logiikkaa. Bensalinjoissa käytin alkuperäistä paluuna ja vedin tulot uusiks; paluulinjassa ei ollut painetta joten se oli kooltaan riittävä. Jossain vaiheessa poistin seosmittarin ja laitoin sen closed loopin tilalle, sen jälkeen kävin pyörädynossa ahkemassa viat esiin, korjaamassa ne ja säätämässä vehkeen kohalleen jonka jälkeen peitin säädöt ilmastointiteipillä, eikä niihin enää koskettu. Kun ongelmaa ilmaantui piti taas vaihtaa joku tulpanjohto, ja taas mentiin.
     

Kerro tästä muillekin!