Holley sininen B-pumppu hajosi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja mika.p, 18.8.2013.

  1. mika.p

    mika.p Gearhead

    Eli onko nämä pumput herkästi hajoavia ja mikä niissä pettää?

    Nyt ollu jo viidettä vuotta käytössä tuollainen pumppu joka alkoi tänä kesänä tekemään sitä että on käynnistäessä satunnaisesti ihan kuin jumissa ja lenkillä käyny kopauttamassa jolloin alkaa taas toimimaan.

    Vaihdoin pumppu osaan uudet osat ja puhdistin sähkö puolen nippelit ja laitoin kasaan ja hyvin toimi viikon pari kunnes alkoi taas sama jumppa ja nyt sitten ei sano enää mitään.
    Pumpussa en havainnut mitään hälyttävää vikaa ja muutenkin osat kohtalaisen puhtaita.

    Pumppu on tankin vieressä ja ei ole paluu linjaa.

    Nyt vain pitäisi käydä hakemassa uusi pumppu ja mietin että kannattaako samanlaista enää?

    Katselin carterin p4600hp joka tuottaa 10gph vähemmän että mahtaisikohan tuo kuitenkin vielä riittää?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Ei se varmaan riitä.
    Eiku oikein tosissaan...Millä sinä oletat jonkun osaavan sanoa pumpun riittävyydestä yhtään mitään kun et kerro tuleeko se miniin vai kenworthiin.
     
  3. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Itellä oli samoja ongelmia ja tuo carterin pumppu oli vielä paljon huonompi. Uskoisin että kun rakentaa paluulinjallisen systeemin niin sitten toimis. Ite kyllästyin neljännen hajonneen sähkösen pumpun kohalla ja laitoin mekaanisen koneen kylkeen niin jäi kokeilematta tuo paluulinjallinen versio.
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mul on kahdesta Holleyn pumpusta irronnut magneetti ja sen on saanu liimattua takas. Jos se pumppu on auton lattian alapuolella niin ei ole pitkäikäinen mikäli ajelee märällä kelillä.
     
  5. mika.p

    mika.p Gearhead

    Kone on siis 383 sbc alsakansilla, korkealla imarilla, kierroksia about 6300rpm ja kaasarina holley 750dp, ruttua 9,8.
    Motti on kiinni 2gen camarossa, orkkis tankki.
    Amerikan joe mainosti koneesta 500hp mutta taitaa olla lähempänä ~300hp.

    Paluulinjan laittaminen ollut mielessä pumpun toiminnan ja iän parantamiseksi mutta onkohan tuossa tankissa paikkaa sille?

    Sori kun unohtui mainita tuosta koneesta eli oleellisimmasta tiedosta :poff:

    Hyvin vähän ajelua märällä kelillä ja on auton alla.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Melkeen suosittelisin laittaan esim holleyn hi volume mekaanisen pumpun koneen kylkeen, ellei nyt ihan välttämättä sähköistä halua.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mun mielestä se paluulinja on oikeastaan hyvin tarpeellinen noissa. Kun sellainen on, niin pumppuun mahdollisesti pääsevä ilmalukko menee heti läpi ja pumppu ei huuda tyhjää. Samoin se paluulinja vähentää kaasarille päätyvien kaasukuplien määrää. Ne häiritsee kohon ja neulaventtiilin toimintaa.
    Mun mielestä sellainen bensansuodatin jossa on paluulinja on hyvä, siinä ne kaasukuplat pääsee nousemaan yläreunaan ja jos se on hyvässä asennossa, niin palaavat siitä takaisin tankille. Tai sitten sellainen regulaattori jossa on paluulinja liitäntä. Pitäisi rakentaa omaankin vekottimeen tuo systeemi. Siitä paksummasta jarruputkesta on helppo tehdä linja ja tankeissa on useimmiten se liitäntä valmiina.
     
  8. mika.p

    mika.p Gearhead

    Taidan laittaa sen paluulinjan, muistaakseni mulla on ruiskukoneeseen tarkoitettu pumppu jos sillä kokeilisi ja silloinhan olisi myös pakko rakentaa tuo paluulinja.
     

Kerro tästä muillekin!