Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sitten ei voi mitään, jos sen tarttee olla 4500 runkoinen ja menossa sillä speksillä johonkin pikkumoottoriin. Mut jos tarttee ”throttle body injection” TBI pikkumosaan, niin noita löytyy jopa Carter BBD laipalla.
     
    markmi tykkää tästä.
  2. GBS

    GBS 2nd gear

    Juu. Niillä spekseil on mentävä. 500cid pikkumosa juu. Ja imusarja on ja nyt on 1050cfm Domi. Täytyy viel pohtii tuota ruiskua. Ei viittis 2.5keur laittaa ja sit ei pelaakkaan hyvin.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaks pilkku viidellä tonnilla rakentaa monen moista. Sekventiaalisen ruiskun jakajattomine sytytyksineen esim
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vinkki: jos hommaatte Holleyn uuden normitankkiin sopivan sisäisen pumpun, niin älkää luottako paketin mukana tuleviin paperiohjeisiin.

    Itse olin asentamassa pumppua ohjeen mukaan ja taivutin _helvetin vähän_ HydraMatia ja kiinnityksen juuresta se napsahti poikki. Takuu ei korvaa paperiohjeen mukaan toimiessa. Myyjäliikkeen mukaan ohjeet ovat vanhentuneet (tilasin tuotteen heti kun oli tullut markkinoille, eli vajaa kuukausi sitten). Uusin tieto siis Holleyn sivuilta.

    HydraMat on sikakallista tavaraa, joten liimasin omani epoksilla. Toivottavasti toimii.

    Vinkki2/kysymys: Pumppusysteemissä on itsessään valmiina paineenrajoitin. Paineenrajoitin on myös Sniperissä. Myyjäliikkeen (todella mahtavan) asiakaspalvelijan kanssa pohdimme miten tuo voisi vaikuttaa käytännössä. Päädyimme lopputulokseen, että pitäähän sen toimia, koska pumppu ja ruiskuyksikkö ovat saman firman teettämiä. Toimineeko?

    Vinkki3: Pumppu/sender systeemi ei tarvitse enää paluulinjaa.

    [​IMG]
     
  5. Mitenköhän tuo epoksi kestää nykybensaa?
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    En olisi ehkä antanut ihan noin vähälä periksi. Ei ole kuluttajan asia alkaa netistä tutkimaan onko tuotteen mukana tulevat ohjeet ajan tasalla vai ei. Myyjäliikkeen olisi kuulunut hoitaa tuotteen mukana ajantaisaiset ohjeet jos valmistaja on heitä ohjeistanut uusista käyttöohjeista. Ilmeisesti kyllä koska tiesivät asiasta mainita.
     
    Seevu, Lowry ja xarper tykkäävät tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kuluttaja on aina väärässä. Miten voin todistaa, etten paiskonut pumppua pitkin seiniä? Eli olenko tietoisesti/tietämättäni pistänyt 200€ HydraMatin paskaksi.

    Laitoin edellä olevan kuvan myyjäliikkeelle ja myös kuvan paperiohjeesta. Suomalaisen maahantuojan (nimeltämainitsematon US-osien myyjä)asiakaspalvelija oli todella mukava (soittivat minulle jopa!!!) ja vakuuttava.

    Holleylle en ole vielä laittanut postia..
     
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Onneksi kuluttajalainsäädännön mukaan takuun ollessa kyseessä sinun ei ole tarve todistaa mitään. Itseasiassa myyjä/maahantuoja/valmistaja ketjun tulee todistaa että olet sen itse rikkonut toimimalla ohjeiden vastaisesti.
     
  9. plagu

    plagu Gearhead

    jos siinä mukana tulee paperiohje niin on kyllä valmistajan/maahantuojan turha länkyttää mitään jos niitten ohjeitten mukaan toimiessa jotain hajoaa.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Näpsäkästi se paikalliselta toimijalta diagnoosi kävi. Jakopää meni rattaan hajoamisen takia muruiksi <100km ajon jälkeen tuottaen sivutuotteina koneen purun, kansityöt, joukon uusittuja vippoja, tikkuja, nokkakopan, laakerit, kampiaxelin kaulojen koneistuksen. Ja oli kuulemma vika koneessa, nokka mennyt jumiin tms. Ei vaan löytynyt sitä muuta syytä purun ja kasauksen yhteydessä. Ei vikaa, ei hyvitystä.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Suomessa asiat ja takuut vain pelaa eri tavalla kuin muualla. Onhan meillä uusienkin autojen takaisinkutsuja jätetty tekemättä, vaikka muualla maailmassa ne on olleet pakolliset.
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jep ja ohjeistettu vioista jotka tehtaan alaisen takuukorjauksen piirissä että asentaja ei saa huomata asiaa, korjataan vain asiakkaan huomatessa asian.
     
    1purehell tykkää tästä.
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Perustellaan, että Suomi on niin pieni markkina-alue, mutta silti Virossa vastaavat asiat menee takuuseen. :odroll:
     
  14. JJHa

    JJHa Gearhead

    "Vinkki3: Pumppu/sender systeemi ei tarvitse enää paluulinjaa". Mitä Seevu tällä tarkoitit, onko rakenne muuttunut? Eli et siis käyttänyt esim. vanhaa polttoainelinjaa paluulinjana? Tarkoitus laittaa vastaava tuote f-korisen tankiin johon saa mallikohtaisen pumpun ja miettinyt vaihtoehtoja paluulinjan rakentamiselle..
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    • Fuel pressure is internally regulated to 58 psi eliminating the added expense and effort of purchasing and installing an external fuel pressure regulator- no separate return line is required because this module returns excess fuel right inside the tank!

    [​IMG]

    Tuo valkoinen muoviknääki..
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead


    Lähetin viime viikolla vielä postia myyjäliikkeeseen ja sieltä soitettiin tänään; olivat ottaneet yhteyttä Holley:n, mutta vastausta vielä odotellaan. Ehdin itsekin ottaa yhteyttä valmistajan tukeen.. Palaamme asiaan..
     
    Catiska tykkää tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vieläkin odotellaaan Suomen Holleyn maahantuojan vastausta..
     
  18. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Veronpalautusta tulossa sen verran, että saatan jopa iskeä ne sniper/hyperspark comboon.

    Square bore imusarjan päälle tuo istuu ja kysymyksenä sellainen, että minkä mallisilla imusarjoilla näitä on täällä käyttäjät asentaneet ja onko jotain tietoa heittää onko jonkun mallinen parempi kuin toinen?

    Nyt tuossa omassa pikkulohkossa joku vanha edelbrockin 2-tasoinen, lieneekö performer vintage 1991 jolloin moottori on rakennettu.
     
  19. Sniper toimii ihan hyvin 2-tasoisella imusarjalla:

    https://forums.holley.com/showthread.php?20162-Sniper-EFI-On-Dual-Plane-Intake

    We have had great success with the many customers running a Holley Sniper EFI System with a dual-plane manifold. I don't think you'll have any problem.

    Tokkopa tuo muutenkaan vaihtamalla paranee.

    Siis jos aiot pitää moottorin kokoonpanon suunnilleen samanlaisena, niin vanhan Performerin vaihto johonkin uudempaan Perfomeriin tuskin tuo rahoille vastinetta.

    EDIT: Tosin tuota keskustelua lukee, niin jotkut asiasta eri mieltäkin.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Ihan yhtä monella on varmaan ongelma ettei toimi dual planen kaa kans, ihan suosiolla laitoin Impalaan itekki single planen suoraan, ei kiinnostanu tapella jos toimii/eitoimi/kuntoimis.

    Kulutus matkassa 11.2l/100km bensalla ja vastaa kyllä kaasuun ihan erilailla kun kaasarilla koskaan.

    Kyllä ite laittasin aina sen single planen Sniperin kaa ihan vaan välttyäkseni niiltä ongelmita.
     

Kerro tästä muillekin!