Holley Sniper EFI-system?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. skide

    skide 3rd gear

    simeoni ja Tetanus tykkäävät tästä.
  2. simeoni

    simeoni Gearhead

  3. xarper

    xarper Gearhead

  4. simeoni

    simeoni Gearhead

    Surkeet ominaisuudet? Sanoo kaveri joka vielä vähän aikaa sitten sanoi ettei ruiskuilla, tai varsinkaan TBI ruiskuilla tee yhtään mitään vaan kaasari se olla pitää. Nyt vaaditaan kyllä hyvät perustelut, miksi sniper parempi?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Et pääse läppärillä säätämään karttoja yms ollenkaan tossa Edelissä, Holleytä pääset säätämään aivan kaiken ihan kuten missä tahansa ruiskussa. Ei tommosella käsilaitteella saa ku sinnepäin säädöt, eikä E85 saa mitenkään toimimaan kunnolla tolla Edelin systeemillä, Holleyn saa helposti toimimaan säällä kun säällä ku pääsee läppärillä käsiks siihen.
    Samoin edeli ei tue kaasuja ollenkaan, onneton tuki edes ahtopaineelle, Holleyssä nuokin kaikki paljon paremmin ja monipuolisemmin.

    Toi edelbrockin systeemi on vielä niin lasten kengissä ettei kannata, tällein kun on kokemusta molemmista, Impalassa Sniperi ja Satellitessa Terminator X.

    Enkä vaihtais enää kaasariin kyllä takasin, jos oikein voimaa haluais ni joku Super Sniperi ois varmaa paras valinta ahdettuun, saa kylmemmän imuilman hyödyn siitä vrt 8 piste ruiskuun, käytössä kun ei huomaa mitään eroa kumpi siellä edes on jos ei tiedä.
     
  6. simeoni

    simeoni Gearhead

    Jos haluaisin tehdä kartat alusta loppuun itse ostaisin megan tms. Kuinka tarkasti perus autoharrastajan pitää saada kartta säädettyä? Ja kuinka tarkasti perus autoharrastaja sen osaa säätää, siis paremmin kohdalleen kuin ohjausjärjestelmä itse? Omalla kohdalla vertailu oli TBI vs MPI lähes samalla rahalla. Omaa autoa ajettiin pari tuntia rullilla ja kaveri jonka kanssa säädettiin kehui helppoutta ja myös sitä että putken päästä tulee sitä mitä pyydetään, eli järjestelmä tekee mitä sen pitää. Ja hän tekee koko ajan megaohjauksia eri sovelluksiin, säätää rallicross autoja jne. En kyllä keksi mitä olisin saavuttanut sniperilla, terminator X nyt jo on asia erikseen.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    No sen takia nimenomaan noita kun ei tartte tehdä niitä karttoja ite vaan äly hoitaa ne peruskartat kuntoon eikä tarvii ku lopullinen hienosäätö sit tehä ite.
    Sehän noissa myy kun sen saa kuka vaan toimimaan mutta on niissä silti paljon parannettavaa siitä mitä se tietokone on oppinu, samasta syystä ostin itekkin ton Terminator X että pääs heti ajamaan eikä tartte minnekää viedä säädettäväks vehkeitä ja maksaa siitä kipeeks ihteensä vielä.

    Jos oot ton Edelin hommannu ni miks se on pitäny dynoon mennä säätämään? Sehän oppii ajettaessa siinä missä tuo Holleykin.
    Ero vaan just sit se että se Edeli on aina "vähän sinnepäin" kun ei sitä pääse puukottamaan, Holleystä saa sit jo oikeesti hyvän.
     
  8. simeoni

    simeoni Gearhead

    Aika paljon helpompaa ajaa autoa rullilla kuin tien päällä ja kokeilla erilaisia pyyntejä ja miten moottori niihin reagoi. Samoin kokonaisennakko saatiin juuri kohdalleen sekä wot-alueen seos hallituissa olosuhteissa, toki samalla tuli mitattua tehot. Ihan varmasti sen saisi vielä paremmaksi jos hienosäätömahdollisuus olisi olemassa mutta jotenkin vaikea uskoa että TBI hienosäädettynäkään voittaisi MPI:tä, etenkin jos säädöt on tehty lonkalta, "musta tuntuu että nyt toimii" periaatteella.
     
    Gary Grand ja GBS tykkäävät tästä.
  9. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    TBI eroaa MPI:stä lähinnä paremman sekoittumisen muodossa koska suuttimet yleemsä korkeammalla sekä huonommilla kylmäkäyntiominaisuuksilla koska kylmät imarin seinämät.

    Muutoin MPI loistaa lähinnä mahdollisuudella pienempiin päästöihin ja mahdollisesti jos pitää korjata muita vikoja suuttimien sekventialisäädöillä mitä ominaisuutta MPI itsessään ei tuo.
     

Kerro tästä muillekin!