Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ite laittasin maadoituksen moottoriin, siellä ne anturitkin on.
    Riittävä lämpölevy imusarjam ja Sniperin väliin ettei lämpö siirry niin helposti.
    Lataisin sinne myös uusimman päivityksen...siellähän voi olla ties miten vanha firmis sisällä.
     
  2. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Tilannekatsausta, eipä poistuneet häiriöt vaan ikävä taipumus sammahdella käyntilämpöisenä säilyi, enemmän ongelmaa nurkka-ajossa ja risteyksissä kuin tien päällä. Pari kertaa kotiinpääsy oli ns kinthaalla mutta urheasti ontuen aina kotiin. Tarkemmin kun katsoi loggeridataa niin TPS menee välillä negatiivisille, AFR asentoon "heating" ja kone tumppaa siitä paikasta. Tuo ei tule kuin sähköhäiriöillä joten v 1967 mekaaninen jännitteensäädin eläkkeelle, switched- on virransyöttö pois "starttireleen" navasta omalle releelleen, Coil Driver uuteen paikkaan kauemmaksi tulpanjohdoista ja alufoliota vaipaksi puolan miinukseen menevään piuhaan. Koeajo näytti oikein lupaavalta, käy hyvin tasaisesti ja vetää niin perkeleesti mutta niin vaan sammahti risteykseen. Kotiin päästiin kuitenkin ja peruutellessa tuli ahaa-elämys että aina kun tää alkaa köhimään niin syylärin edessä olevat kaksi erillisellä termarilla ( ja releellä) olevaa puhallinta on käynnissä.

    Sähköflektien rele pois ja siinä se...puolen tunnin urbaanilla testilenkillä ei enää toistunut

    Varautukaa kansalaiset siihen että ihan heittämällä tää systeemi ei museoikäisissä pelaa vaan saattaa vaatia hieman perehtymistä sekä muutakin päivittämistä kuin bensapumppu.
     
    Filth tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli edelleenkään bolt on siittä vaan ajoon- ruiskuja ei ole jälkiasenteisena vaan se on enemmän harrastus?
     
  4. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    No harrastusta se on koko touhu mutta tottakai kombinaatio jossa on bensan menolinja + mek pumppu + iso nelireikäinen kaasari ja moottorin sähköjärjestelmä koostuu ö-paine, lämpötila ja puolan + johdosta on aika suoraviivainen juttu jonka yleensä saa käymään ainakin jotekin.

    Tässä on enemmän näitä go / no-go juttuja mutta on myös tiedonkeruutoiminnot ja muutaman ajettavuuteen liittyvän puutteen EFI korjasi ( alipaine kun kierrokset putoaa ym) eli ei tässä nyt vielä köyttä rasvata eikä samuraimiekkaa teroitella
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. plagu

    plagu Gearhead

    Oliko flekteillä diodilliset releet? Jos ei niin koitappa sellasia.
     
  6. Landseer

    Landseer Gearhead

    Noni sitte kyrvähti odotusten mukaan ensiasennus lambaada. Oli tosin odotettavissa näissä alkusarjan vehkeissä. Nyt Boschilainen paikallaan ja taas käy. Alkupään huonot lambdat tunnistaa Holley merkistä anturin kyljessä.
     
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mitä muutakaan näiden romujen kanssa pelaaminen on kuin harrastus?
     
  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kaaporvi vois ottaa huomioon, että museokaasarikin vaati sen autokohtaisen säädön, joten polttionni ei ole sekhä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toki autoissa on oma laittonsa jo sinänsä, sitten siihen voi ympätä lisäksi vaikka autohifiä tai ruiskun kanssa tappelua

    Joo ei näitä mun kommentteja tässä ketjussa kaivata, mutta jos tätä ruiskua mainostetaan helppona ja vähän kuin "ongelman ratkaisuna" niin siinä menee mettään.


    Monesti ruiskulla haetaan käytettävyyttä, avaimesta käyntiin kelillä kuin kelillä ja aina oikea seos ja ennakko.
     
  10. Jarno83

    Jarno83 1st gear

    Mul on ollu sniper nyt vuoden käytös ja lambda hajonnut kolme kertaa. Onko jollai muul samaa vikaa?
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Asennus suunta ja paikka vaikuttaa huomattavasti anturin elinikään. Alaspäin oleva anturi saa helpolla kosteutta mikä jää anturin sisälle kun taas liian lähelle pakokanavaa sijoitettu voi lämmöstä hajota, taas liian kauas sijoitettu voi hajota koska ei käy tarpeeksi lämpöisenä että pysyisi puhtaana
     
  12. ak72

    ak72 Gearhead

    Juu toi lambdan asennussuunta on tärkeä vaikka omassa koslassa sojottaakin hieman alaviistoon putkiston ahtauden takia. 3 vuotta on kestänyt tuollakin asennuksella. Kun hajoo niin pitää modata putkistoa niin että sais sojottamaan aavistus yläviistoon.
     
  13. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Noup, on mallia el cheapo. Mutta kiitoksia vinkistä!!!!
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mukana tulleissa antureissa on ollut vikoja, BOSCHN:n LSU 4.9 laajakaista-anturihan sekin on, lukee Holley kun brandatty heille, valmistusmaa saattaa olla kyllä joku muu...

    Tuossa keväällä meni yhdestä tutun autosta samainen Sniperin mukana tullut ensiasennus lambda...autolla oli ajettu edellinen kesä täysin ongelmitta, mutta talvella tehdyn uuden rajumman koneen käynnistyksessä lambda ei enää toiminutkaan.
    Bosch 4.9 anturin ostamisestakin oli juttua silloin, mutta siihen tuli kuitenkin lambda joutilaana olleesta uudesta Sniperin sarjasta ja kuulemma toimii kun viimeksi olin yhteyksissä.

    Onneksi tuo BOSCH LSU 4.9 on yleinen anturi täälläkin ja niitä saa helposti ihan normi varaosaliikkeistäkin, tuning/vauhtikaupoista löytyy varmaan lähes kaikista...hinnat luokkaa alk. 80 - 95 eur.
    Johto pituuksiakin on ainakin kolmea eri, jos jostain syytä pakko sijoittaa hankalaan paikkaan tai johto täytyy kierrättää vaikka pidempää reittiä.

    Hyvähän tollanen lambda on pitää varalla hyllyssä tai vaikka mukana, ite yritän aina pitää yhden lambdan kotona valmiina, on se mikä vehje tahansa.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Sniper ohjaa/säätää sytkän kummankin kanssa.
     
    rotax tykkää tästä.
  16. 3964

    3964 3rd gear

    Monesti ruiskulla haetaan käytettävyyttä, avaimesta käyntiin kelillä kuin kelillä ja aina oikea seos ja ennakko.[/QUOTE]

    Tuo ainakin itseäni tuossa kiinnostaa.

    Nytkin on pihassa kaksi ameriikan v8 manuaalia toinen ruiskulla toinen kaasarilla,jostain syystä löydän useimmiten itseni tuon kesyn ruisku version ruorista.

    Mykistyykös tuollainen ruisku kokonaan lambdan hajottua vai toimiiko jollain perus ohjelmalla jollain lailla.
     
  17. speedy

    speedy Double Gearhead

    Aika paskoja lampaadoja ollu, harrasteautossakin laadukas lambda kestää oikein asennettuna piiiitkään..
     
  18. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Sniperissa on asetus, että pääsee kotia jos lambra tienpäällä hajoaa. Itellä ollut eri autoissa fast ez-efi 2.0, Fitech ja nyt Holleyn sniper hyperspark jakajalla ja boxilla. Holley on ollut näistä ehdottomasti paras ja ei todellakaan ole kaasareita ollut ikävä.
     
    belair54 tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo, mutta sen jälkeen se kestää kyllä jos ei valmiiksi holo ole. Uusi kaasarikin maksaa peruskipoissa kolmanneksen mitä sniper.


    Ymmärtäisin tätä ruiskua jos se toimis, mutta ei hyvää lupaa nämä käyttäjäkokemukset + se fakta miten paskalaatuista on usa osat nykyään, oli ne sitten usassa tai kiinassa tehty.
     
  20. XVD

    XVD Gearhead

    Samat korealaiset neekerit niitä tekee molemmissa maissa
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!