Holley vai Dellorto/Weber turbo moottoriin

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja make_110, 22.7.2008.

  1. make_110

    make_110 3rd gear

    Eli rakennuksen alla on turbo chevyn kutonen 230 ja nyt siihen pitäisi rakennella imu/pakosarjaa, jolloin pitää myös laippoja poltattaa(pakosarjaan,turbolle,kaasuttimella ja hukkaportille). Alakerta on ok ja yläkerta osittain myös, hieman lisää kanavien siistimistä ja sitten on homma ok.

    Eli mikä olisi turbo käytössä järkevin Holleyn 600cfm painekotelolla tai
    painestamalla kaasutin, vaihtamalla neulat,kohot yms. Vai Dellorton DHLA 40 2xtuplakaasuttimet vai samankokoiset Weberitx2.
    Tai yhtenä vaihtoehtona olisi myös Solexin kaasuttimet mutta jostain syystä vierastan kuullun perusteella Solexia hieman.

    Ja vaikka jokainen sanoo että hanki megasquirt tai muu ruisku niin vastaus on että en hanki, sillä olen jäärä ja haluan tehdä tämän homman aluksi kaasuttimella.
     
  2. martiar

    martiar 1st gear

    Yksi hyvä kysymys ....
    Jos pari konetta menee hakiessa kombinaatiota niin kaasuttimetko helpottavat asiaa .??
    Ja ruiskuthat varmaan helpottaisivat asiaa ......
    Kysyppä apuja "vipottajalta" .....

    AM-Racing
     
  3. saahan sen ekalla kuntoon kun käyttää järkeä, lukee aiheesta kirjallista materiaalia tarpeeksi etukäteen ja siinä vaiheessa kun järki loppuu niin pyytää apuja moottorinohjauspuolen ammattilaisilta. Kaasarien ym mekaanisten viritelmien kanssa on turha tapella näissä puuhissa.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Hommaa ensimmäiseksi laajakaistalambda.
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Samaa mieltä! Laajakaistalambda on ite tehdyn turbokoneen tärkein apuväline riippumatta millä polttoainetta syötetään koneeseen.
     
  6. make_110

    make_110 3rd gear

    No nii nyt on jonkinlainen lambda. Ja Dellorton tuplat saan ostettua kanssa, niin ratkes sekin ongelma että mitkä kaasarit tulee. Laipat lähti tänään kaasareille ja imu/pakosarjalle leikkaukseen.Eli kohta pääsee taas rakentamaan niitä kuhan vaan kerkiäis kunnolla.

    Vielä ku jostain löytäs kolmannen Dellorton DHLA 40, niin sais laitettua jokaiselle siamilaiselle imukanavalle omansa.
    Eli jos jollain pyörii ylimääräisenä niin oisin kiinnostunu.
    Mielellään se turbolle oleva versio, jossa on power jet lisä suutin.
     
  7. KiRu

    KiRu Gearhead

    jollet kerkee rakentaan imusarjaa niin meeppä jutteleen free technics:sille kaarinaan, soita tms. jenkki inline-6 imusrj muistaakseni about 100e

    sieltä kannattaa kysyä myös puuttuvaa dhla:ta ja osia jos tarviit.

    Ja vielä, oikeassa turbo-dellortossa on muitakin muutoksia mm. läppäakseleissa on o-renkaat, en nyt enää muista mitä ei-turbo malli kesti ahtopainetta vuotamatta, aika maltillisen määrän kuitenkin jotain 0.5bar
    ne turbomallit sitten enemmänkin, yllämainitusta putiikista saat varmaan neuvojen lisäksi turbokaasarien tiivistesatsin joka kannattaa vaihtaa? niitä akseleita ei kannata koneistaa o-renkaille (maksaa paljon)
    oikeita tbo malleja ei ole enää valmistettu vuosikausiin
     
  8. XVD

    XVD 3rd gear

    nuitten delorttojen hinnat on pompannu melekeen pilviin siitä ku niitä herettiin valamistamasta..mut kannattaa silti metästää niitä..joltain ekkeriukolta saattaa löytyä ku on siirtyny siihen megaskuirttiin...nuilla saa kyllä koneen toimiin ja kannattaa ensilähtöön laittaa ainakin riittävän isot suuttimet ettei ainakaan mee laihalle joka kyllä äkkiä hajottaa koneen..eli ens alakuun paljo bensaa ja vähä ilimaa ja siitä sitte pienemmälle päin ni säilyy vehkeet ehyenä...
     
  9. make_110

    make_110 3rd gear

    Se freetechnicsin imusarja on aussi kutosiin ku näkyy olevan imusarjat ja pakosarjat eri puolilla kantta, toisin kuin jenkkimalleissa.
    Pitää ruveta itse vääntämään imusarjaa kuhan tulee laipat leikkauksesta.
     

Kerro tästä muillekin!