Holley

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ip, 3.12.2014.

  1. ip

    ip 3rd gear

    Mihin tehoihin asti riittää tomonen Holleyn sininen pensapumppu?
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Late Niskavaara ajeli matalia ysejä noin 1200kg SG-Camarolla, jossa yksi Holleyn sininen. Olisko ollut reipas 700hp 482cid isolohko. Lieneekö vielä paikallaan, onks Jykällä tietoa?
     
  3. BBC

    BBC Guest

    Triniemi puhuu totta, pitkälle riittää. Monta kertaa ongelmallisempaa on pienet bensalinjat eli virtausnopeus liian suuri ja sitten pumpun paine ja tuotto katoaa siihen.

    Itse ajoin 80luvun lopulla ja koko 90luvun Katuautot ja räksterit sekä alteretilla holleyn sinisellä. Pari kertaa vaihdoin vain tiivisteet kun meni bensat pesään.

    Esim. katuautoilla ajeltiin silloin 10sekunnin aikoja jollain +220 loppunopeudella ja hyvin riitti hly sininen. 9/16" reikäiset bensalinjat ja isommiksi poratut lähdöt pumpussa, regussa poistavat pullonkaulaongelmat. Toki hollikan säädin ei ole mikään maailman virtaavin,...., mutta riittää hyvin 600-700hp saakka , ehkä,...

    Oli muuten semassa ainakin yksi hieno uusi pumppu turbo miehille.
    Quick Fuel 427. 800-2500hp. bensa,85E,alkkis,...kaikki käy.
    25psi paine, 427GPH. Oikein "jööti".

    Aulis
     
  4. ip

    ip 3rd gear

    Menee varmaan 2kpl noita myyntiin kun muuttu ruiskulle toi mosa ja vaihdetaan pumpput, mites ton laajakaistan käy kun rupee Re viinalla ajeleen meneekö vaihtoon vai lukeeko lambdat normaalisti tota viinaa?
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    No nopeaa on toiminta jos eilen oli vielä tuotto mysteeri ja nyt on vaihtunut koko soppalinja :lol:

    Eihän niitä lambadoita kiinnosta että mitä kamaa sä sinne koneeseen syötät vaan se että mikä on palamistulos?

    Mitäs hollikoilla on hintana?
     
  6. ip

    ip 3rd gear

    Niin kirjoitin tossa vähän väärin on siis olemassa oleva tekniika mikä on ruisku ja kopassa joka tuli on 2kpl Holley sinisiä. niin niiten paineet ei todenäkösesti riitä tohon ruisku mottiin? sitä vaan yritin haarukoida tossa lambda jutussa että näyttääkö se mittari sitten oikeen? Hintaa en ole ajatellut. Tarjouksia kehiin Jza niin mietitään!
     
  7. kuula

    kuula Gearhead

    Max 45€ / kpl.
     
  8. W201

    W201 3rd gear

    Joo, edelleen yksi Holleyn sininen ja hyvin riittää.
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mun mielestä se mittari näyttää väärää AFR arvoa kun laitat tankkiin E85:sta ja lambda on 1.Jos mittari on tarkoitettu bensalle niin E85:n kanssa se näyttää 30% liian ohutta seosta.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei se lambda mitään afr arvoa näytä, vaan palamistuloksen. Joka on sekä bensalla että kasivitosella about 1 jos seokset on kohdallaan. Afr täytyy tietty muuttaa polttoaineelle sopivaksi, eli lisää syöttöä, mutta ei se lambdaan liity?
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    mittarin näyttämästä lukemasta oli kyse. Väittikö joku että lambda näyttää afr arvoa mitä ikinä sillä sitten tarkoitatki?
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sanoit, että "mittari näyttää väärää afr arvoa kun laitat tankkiin E85:sta ja lambda on 1"

    Tarkoitan sitä, että jos lambadamittari näyttää ykköstä, niin seos on aika lailla oikea, oli tankissa sitten bensaa, e-85:sta tai vaikkapa metanolia Vai ollaanko eri mieltä?

    No se ja sama, ei liity tähän ketjuun kyllä enää mitenkään joten jätän tämän tähän :)
     
  13. dd64

    dd64 Gearhead

    Mulla on seosmittari ja ajan E-85:lla. E-85:n "afr" arvo on 9.7 ja bensan 14.7 jos en väärin muista. Mittaria en ole kalibronu e-85lle vaan lambda arvo 1 on 14.7.(e-85 lambda arvo 1 on 9.7)? Sillä mulle mitään väliä ole, kun mikään tietty arvo aina parasta tulosta takaa kuitenkaan, vaan paras tulos on testattava, mitä tahansa haetkin. Tolla näkee kuitenkin missä mennään säädöissä kun säädät kun ajaisit bensalla...
     
  14. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  15. Antti.K

    Antti.K Gearhead

  16. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Tuon Antin dokumentin mukaan sininen Holley tuottaa 110GPH.
    Siirtää siis 660 paunaa bensaa tunnissa.
    Riittää kaavan mukaan 1320 hevosvoimaisiin moottoreihin!

    Käykääpäs varikolla katselemassa ProStock-autoja ja laskekaa kuinka moni ajaa yhdellä sinisellä Holleylla... :rotfl:
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    ...mut ajavat kuitenkin holleyn pikkureguilla joissa reikä on luokkaa 3mm. Ei "liian tehokkaasta" pumpusgta haittaa ole, mutta väittäisin et valtaosassa tapauksista selvittäis paljon pienemmälläkin mitä on käytössä. Eli yleensä ennemmin mennään noissa yli kuin ali, mikä tietty järkevämpää onkin.
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

    Millä vastapaineelle tuo on mahdettu ilmoittaa? Miten paljon putket, liittimet yms. syö kapasiteetista?
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    70 gph 9 psi:n vastapaineella näyttää tarjottavan speksien mukaan: documents.holley.com/199r7914-3rev6.pdf
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eli letkujen ja liittimien jälkeen ollaan jossaki 60gph tuotossa.....
     

Kerro tästä muillekin!