Holleyn 850 kaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 31.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minkähän arvonen tollanen Holleyn 850 kaasari on jos sellasen meinaa hankkia? Entäs jos haluu 600 kaasarin? Minkä verran noitten hinnas on eroo? Kannattaako vaihtaa 850:sta 600:een?? Paljon on mulla kysymyksiä joo.. :smile:
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ovat vähän niin kuin eri koneisiin tarkoitettu nuo 850 ja 600 cfm vaihtoehdot. Mikä kone sinulla on? Millä tavalla koottu, vakio, pirteä katu, katukisa vai pelkkä kisa?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    402 chevyn kone camarossa kiinni :smile: siin on nyt toi 850 ja auto on ihan kesäautona, mulle vaan ehdotettiin että siihen vaihdettais 600? toimii kuulemma ihan hyvin siinä ja menis vähemmän bensaa.. ei pitäs hirveesti vaikuttaa tehoihin kun se 600 on piristetty
     
  4. KTM

    KTM Gearhead

    850 cfm on aika rankalle koneelle tarkoitettu. Muistaakseni L88 ja ZL1 koneissa oli tuota luokkaa kaasarit. Kadulle tehdyllä koneella selviää yleensä pienemmälläkin, eli 600/750 cfm:llä
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, liian iso paitsi jos se on joku kilpuri. 600:lla pelaa herkemmin normaaliajossa eikä varmaan kulutuskaan ainakaan nouse. Joku ihmevirittäjähörhö saattaa vaikka maksaa väliäkin jos vaihdat 600:een.
    Mitä sille 600:lle on tehty? Onko varmasti tekijällä ollut tietoa ja taitoa?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uskon että 600:n tekijällä on ollut tietoa ja taitoa.. Hän laittaa sen kiinni autoon ens viikol ja testailee. Ei ollu puhetta vaihdanko kaasarini tähän vai miten se menee. Luulen että hän pyytää välirahaa minulta. Mutta mulla ei oo kyllä hajuukaa et mikä ois kohtuullinen summa :/
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jos jotain välirahoja, niin kyllä sun pitäis olla saamapuolella
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niinkö meinaatte? Nimittäin hän tekee ammatin puolesta autonkorjausta ym.. ja asentais myös tän kaasarin
     
  9. KTM

    KTM Gearhead

    Kasipuolikkaita ei turhaan pyöri nurkissa. Minä lukisin sen jo ns. arvotavaraksi. Kuus-satasia on lähes jokaisella lojumassa jossakin kunnossa nurkissa varaosina. Jos se 850 on toimiva vempele niin vaikka asennettuna sinun pitäisi saada rahaa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    alkaa tuntuun sille et mun ei kannattais vaihtaa sitä kaasarii tai ainakin pitää toi oma itellä ja maksaa rahaa sille siit kaasarist + asennuksest.. kuinka paljon sellasest kaasarist kannattaa maksaa (asennuksineen)? se kyllä sano et siin ei kauaa mee kun sen laittaa paikalleen..
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    soitin just us partsiin ja sieltä jotain kaasaria (edelbroch, carter...) sai 600:na hintaan 299 euroo.. ja oli vissii ihan uuskin..
     
  12. Ranchero-78

    Ranchero-78 1st gear

    600:n tekijällä.... hmm.. vaikka olis mikä mestari niin kyllä kysisin että mitähän on mahtanut ao. kaasarille tehdä. Jos on säädellyt niin ne on aika moottorikohtaisia juttuja ja ei varmaan olisi sitten säädetty sinun moottorille. Enkä oikein keksi mitä järkevää sille olisi voinut tehdä.

    Käytettynä noiden 600:n hinnat pyörii 80-160 euron kieppeillä (tuoreet tietty vielä kalliimpia..)

    Niinkuin joku jo mainitsi, kyllä 850 on senverran harvinaisempi ja arvokkaampi että päikseen ei kannata vaihtaa... eikä ihan pienellä välirahallakaan.
     
  13. SlantSix

    SlantSix 1st gear

    Ja jos on kutiteltu kone niin sen 850 saa toimimaan ihan nätisti kun leikkii sytkän ja säätöjen kanssa.
     
  14. Slas

    Slas Gearhead

    Moottorin vaatimuksethan sen sanelevat minkäkokoinen kaasutin tarvitaan. Viestiketjussa on nyt puhuttu kaasuttimista vain ja ainoastaan niitten ilmoitettujen maksimivirtauskykyjen mukaan, onhan niissä kuitenkin hiukan muitakin juttuja jotka kannattaa huomioida ja sovittaa yhteen moottorin kanssa.
    Jos nyt kuitenkin palikkamatematiikalla vähän laskee niin 600cfm on litroina noin 16990 litraa ja 402cid noin 6.59 litraa. Näin ollen 600cfm pystyisi tarjoilemaan tuon kokoiseen koneeseen ilmaa noin 5150rpm asti. Minusta kannattaisi käyttää mahdollisimman pientä kaasutinta joka riittää asetettuhin vaatimuksiin, tällöin pystytään hyödyntämään koko kaasuttimen virtauskaala ja säädöillä voidaan vaikuttaa laitteen toimintaa huomattavasti tarkemmin kuin jossain reilusti ylimitoitetussa kaasuttimessa jossa virtausskaalasta olisi käytössä vain puolet alusta. Näin esimerkiksi.



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Slas 2002-06-02 16:17 ]</font>
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juttelin tossa yhden hepun kanssa joka tietää noista paljon ja hänen mielestään ei kannata vaihtaa.. Että vähän luulen etten viitsi moiseen lähteä, miksi turhaan muuttaa toimivaa pakettia? Tämä vaihdon ehdottaja perusteli vain bensankulutuksella vaihtoa ja olishan se kiva jos se veis paljon vähemmän mutta kun en tota autoo alunperin ostanut sen taloudellisten ominaisuuksien takia :smile:
     
  16. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Niin, tai sitten vaihdon esittäjä ehdotti sitä saadakseen tuon 850 Holikan.

    Periaatteessa, jos en tunne/tiedä kuka kysyy ja mitä varten, niin olen samaa mieltä SLASsin kanssa, ota pienempi. Liian pienellä pieni virhe, liian isolla iso virhe. Jos kyseessä olisi cruising-reki, niin varmaan riittäisi, mutta kyllähän Camaron pitää vähän lähteäkin. Lisäksi tuossa viimeisessä kerroit selvästi, että bensan ostaminen ei ole ongelma, kyse on hupiautosta. Ja sitten on tietysti vakiokysymys niille, jotka valittaa bensankulutuksesta, että paljonko olet valmis maksamaan, että kulutus putoaa litralla /100km.

    Olisi ollut helpompi valinta, jos olisi kyseessä 600 vs 750 kuin 600 vs 850.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    muutama ihminen jonka kanssa juttelin (he tuntevat tämän kyseisen ehdottajan) sanoivat että on vähän rahastuksen makua...

    kun tuossa autossa on muita sellaisia juttuja jotka olisi hyvä laittaa kuntoon (jouset väsähtäneet jne..) niin taidan vähän arvostaa ne sen edelle että "korjaan toimivaa"
     

Kerro tästä muillekin!