Honda cb125 cc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja mikkis83, 8.10.2007.

  1. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Otsikon mukaista kulkinetta olen katselemassa ja kysymyksiä ois:

    Kun kävin kattomassa yhtä tuollaista eräs ilta,eli havainnot ei oo kovin tarkkoja, niin siitä oli mitä ilmeisimmin purettu jotain sytkän osia irti toisen sylinterin kupeesta?? Mitä sytytysjärjestelmän osia siellä sit oikein on?

    Kertokaa myös jotain muutakin, mihin kannattaisi kiinnittää huomiota ko.pärrää tarkastellessa`?
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    minkä vuotinen?

    cb125 vm 59-76 oli parallel twinejä ja 77- vertical twin eli männät käy eri aikaan ylhäällä
     
  3. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Ku en tiiä vuosmallista mitään. Ainut vuosiluku mitä pärrästä tiedän. on 1984, jolloin se on jäänyt seisomaan..
     
  4. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Ainakin -76 vuoteen asti kärjet, kondensaattori ja pohjalevy löytyi nokan vasemmasta päästä eli siis kannen vasemmasta reunasta.
     
  5. raggar

    raggar 3rd gear

    Mulla oli -76 CB. Helevetti mikä paska, aina levällään jostain. Ei uskaltanu pitkälle matkalle lähtee. Miehekkäät saundit oli tarvikevaimentajilla 8)
    Parhaimmillaan sain alamäkeen kulkemaan 120 ja kierroksia oli 12500 :eek:
    Toisaalta sillon ku toimi niin sillä ajeli ihan mielikseen, varsinki ku kavereilla oli kaikenmaailman muovivessoja...
    Rahapulassa myin pois ku sain autokortin, uus omistaja uhkas entisöijä sen.
     
  6. kma68

    kma68 Gearhead

    Minulla oli -73 mallinen ja muistaakseni pohjalevyn alla olisi ollut mekaaninen säätäjä.
     
  7. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    mulla oli ´78(muistaaksein). joka toimi hyvin koko tarvittavan ajan, faija vasta toissavuonna myi sen eteenpäin. Joten kesti pikkuveljelläkin ilman mitään kommervenkkejä.
    Paremmannäköinen se minunkin mielestäni oli kun ne muovirohnot


    * saattaa vielä löytyä jotain osiakin tuolta tavarataivaasta jos oikein kattelee.. :odroll:
     
  8. belair66

    belair66 Gearhead

    Meillä seisoo mummolan navetassa -72 125 CB, seisonut siitä asti kun joskus poikasena ajelin sillä ja kettinki katkes kesken ajon! Oisko ollu joskus -92 ku tää sattui.. Itellä oli -74 tai jotain 350 CB harrastekamppeena jokunen vuosi sitten.. olihan se sellainen uskaltaako lähteä-kampe, mutta helkkarin hyvän näköinen!! Siinä oli just se mitä mun mielestä pyörässä pitää olla: ei mitään turhaa, paitsi startti! :D
     
  9. belair66

    belair66 Gearhead

    Nii ja mulla on iso laatikollinen 350 CB:n osia, yhteyttä vaan jos joku tarvii!!
     
  10. kma68

    kma68 Gearhead

    Juu, ja minulla samaisen cb125:n varaosapyörän osia jossain lootassa.
     
  11. tuurna

    tuurna 1st gear

    piikki cb vm.-77 löytyy. Pitäis takentaa´/tsekata läpi ja eteenpäin. Alkuperästä osaa on ja sitten noi jämät mitä siinä on nyt kiinni. Toimi sen ajan kun pitikin(melkein kärjet piti vaihtaa, vaihdoin mutta vaihto lähti käsistä) :D
     
  12. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

  13. raggar

    raggar 3rd gear

    Ilman akkua se ei pelloo. Ja pääsulake on muistaakseni penkin alla, itellä kyrvähti pari kertaa ja meno loppu siihen...
    Nuo alkuperäset vaimentajat taitaa olla harvinaisia tänäpäivänä?
     
  14. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    cb 125 k5

    Moi
    tuo mallihan on CB 125 K5.
    Ja vinkkinä nuppolan amin sivut, jossa on dataa ja vinkkejä tuohon malliin.

    http://personal.inet.fi/koti/aimo.nuppula/index.htm

    Änkkärit on joo kiven alla. Jos osatarpeita on niin lähetä vaikka yv. Niin voin vinkata paria henkilöä. ja kerrotaan vaikka Jenqvist heti alkuun

    Itsellä on kaksi kpl B6, joka on tuosta seuraava malli vaijerivälitteisellä etujarrulevyllä.
     
  15. vette427

    vette427 3rd gear

    Moi!
    täällä kans hemmo jolla eka pyöränä -75 CB125 (ostettu -80)"ruumisarkku" hontaksi sanottiin tankin mallin takia.
    on muuten vieläkin mulla ja juuri noita pakoputkia tarvisin että saisin museoida sen niin sais emäntä ja tytöt opetella ajeleen. muistaakseni mittarissa alle 40tkm. en ole käyny sitä ainakaan 8vuoteen kahtomassa joten muistikuva vähä hämärä mutta taka- ja etulokari oli kans todella surkeet. eli naäitä saa tarjota jos löytyy.
    olen kuullu että pakarien ei tarvis olla alkuperäiset vaan riittäs kun on alkuperäistyyppiset, mitenhän lienee???

    surkein kampe mitä olen koskaan omistanu (2-pyöräsistä) oli -73 CB350 Twin. 7000km ajoin (vuonna -82) ja 5 kertaa isä haki kärryllä jostain päin pois. :mad: :mad:

    sitten oli -75 CB500 Four jolla tuli ajettua yli 100.000km pakoventtiileitä palo tiheään muuten oli hyvä peli :D

    seuraavana oli useita jytäreitä joita rakentelin choppereiksi.

    nyt muuan vuosi menny brittien ja harikoiden kans. nykyinen olis muuten myynissä http://www.nettimoto.com/664546 pientä mainosta väliin.... :lol:
     
  16. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

  17. vette427

    vette427 3rd gear

    JES! kiitos linkistä! :rotfl: 8)
    mopo haettu kotiin (oli hiton palijo parempi ku muistin! ajettu 26500km) ja pistäsin kuviakin kun osaisin.
    harrikka tulee taas toden näkösesti viemään suurimman osan ajasta mutta nyt kun on "pahin" onkelma pois niin voi alkaa puurtaan myös tän mulle tärkeen asian parissa.

    mulla on siinä muuten alkuperäiset kilvet (RS-686) paikoillaan ja ne on mustapohjeiset vaikka se on -75. ilmeisesti pulkkilaan jääny hiukka ylimääräisiä???
    saakohan niitä enää siihen? kun eikös -72 ole raja?? pitänee yrittä konttorilla käyvä kyseleen
     

Kerro tästä muillekin!