Nythän se käy jo oikeinkin hyvin, kiitos Tero H.. Sytytysjärjestys oli vähän pielessä mutta nyt oikein. Seuraavaksi täytyy selvittää miksi tankista ei lähde bensa tulemaan. Linja on paineilmalla testattu että auki on, mutta ongelma on tankinpäässä. Välillä puhdistellut sisustan osia valmiiksi, kun en ole muutakaan osannut...
No ei luulis olevan iso vika.. Sisustan sain kerättyä kolmesta autosta melko hyvän. Paskasta on toki kaikki ja pientä patinaa mutta mitään ei verhoilla. Puhdistusspray ja nahanhoitoaine on avainsanat. Ei tässä näyttelyautoa ollakaan tekemässä.
https://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/youll-be-able-buy-honda-urban-ev-year Jotain samaa tuossa uudessa
Onko noissa tankkilinja putkea vai letkua? Jos oot konehuoneesta päin puhaltanut, voi letku silti olla sisältä rikki, eli toiseen suuntaan toimii ja toiseen suuntaam kääntyy palje sisällä tukkien letkun.
Vanhoja lehtiä selaillessa osui silmiin tämä Tuulilasin numerossa 3/1973 julkaistu kuva. Kun lumen määräkin täsmää tämänhetkiseen niin voimme jättää alanurkan tekstin huomiotta ja kuvitella että Rusty on tuonut projektinsa päivänvaloon ja on juuri lähdössä koekilvillä leimalle.
Ajoin topiikin autolla kesän 2002 ja seuravan talven kaikki päivittäiset ajot ml. työmatkaa 35 km sivu. 30 asteen pakkasessa toimi ihan hyvin. Autosta puuttui aluksi ilmaputsarin ja pakosarjan välistä kurttuputki ja meno oli loskakeleillä melko nykivää kun jääti kaasaria. Etnolibensa ei kyllä pelkästään auttanut vaan putsarin kun avasi niin kurkut oli noilla keleillä valkoisessa kuurassa. Kurttuputken asennus esilämmittimeen poisti senkin ongelman.
Molemmat, sekä tää sun -79 että Hondamatic -75, lähti salon suuntaan. Niitä kävi merkkikerhon pressakin kattelemassa ja kaiken maailman juttuja höpisemässä, mutta jobbari vei potin muutamalla setelirahalla, kun kyllästyin niihin. Kattavat korjauspeltiosat ja paljon muuta mukana myös sen -75 kunnostamiseksi sekä valmis kunnostettu eb1 kone siihen vanhempaan. Se kone on ollu välillä kaupan nettivaraosassa isolla rahalla kun oli täysentisöity apulaiteineen. Tossa sun autossa on muistaakseni eb2 tai jopa eb3 kone, ei muista enää. Näissä munamallien eb koneissa heikko kohta on öljypumpun käyttöratas, joka saa voimansa nokka-akselin keskivaiheilta vinohammaspyörällä. Nokan puoleisen hammasrattaan hampaat kuluu loppuun, kun ovat huonosti karkaistut ja voitelu loppuu, jonka jälkeen alakerta leipoo kii. Vm -75 kone oli kokenu juuri tämän, mutta se meni nippuun pelkällä laakeroinnilla ja rengastuksella. Kiva kone ropata, kun ei alumiinisena paina juuri mitään, vähän kun vesimelonia vanerinpalan päällä pyörittäis. Noi Civicit oli mulla sellainen vuostuhannen vaihteeseen sijoittunut muutaman vuoden nostalgiajuttu lapsuuden ajoilta, mutta arkiajot kyllä karisti ne nostalgiat aika nopeasti. Nättihän toi on kun mikä ja kohtuu harvinainenkin, kun tykkää ruostua vähän sieltä suun täältä ja pikkuautona ei saanut liiemmin hoivaa osakseen uutenakaan. Vuos tais olla 2005 tjsp. Kun ne meni rontissa eteenpäin ja siirryin ajeleen arkiajot välikoppaescortilla. Siinä jarrunesteet oli niin vanhat että jarrut jääty yli 20 asteen pakkasessa ja käkkärillä mentiin ekat 5 kilsaa, ennen kuin pääsylkkä suli toimivaksi. Vanhan papan auto kainuusta, museokunto, joka sit myöhemmin rakennettiin näyttelytason rs2000 klooniksi (oli yks vuosi lahden näyttelyssäkin), noissa ekkereissä oli paljon kaikkea muutakin, mm. röökinpolton lopettamisenn apu, mutta se ei kuulu tähän. Olen netistä kattonut, lähinnä kalifornian craiglistilta että tuollainen CVCC malline laihaseoskoneinen Civicci olis jännä juttu, mutta sitten ne taannoiset talviajelut ja lähes välillejäämiset, tiputtaa mut takas maan pinnalle.
Ja tää 75 Hondamatic oli punainen..? Ainakin tällä myyjällä keneltä tämän ostin, oli keltainen ja punainen. Mää kun sain ostohousut jalkaan niin punainen oli jo mennyt. Tehtiin sitten tästä kaupat ja kauppasumma oli 500 euroa. Sen jälkeen olen hakenut yhden romun Kokkolasta ja toisen Porvoosta.
Se hondamatic oli sininen ja niin mätä etten usko siitä enää autoa tulleen, vaikka lähes kaikki pintapellin (pl katto ja luukut) löytyi uusina mukaan. Lähinnä museokuntoisen hinta, mutta siinä mielessä linjassa että jenkeissä olen nähny CVCC myynnissä 3-5K$ ajokuntoisina. Lähinnä sillä toi tuonti olis kiinnostanut, että sillä ois välttäny ruosteen joka useissa kotimaisissa yksilöissä on vaivana.
Vinkkejä jarrujen ilmaukseen nyt kun järjestelmä on täysin tyhjä. Auto on varmaan syytä olla keula ylhäällä niinkuin se nyt onkin mutta entä sitten? Pitäisikö auton käydä? Toivottavasti ei.. Kaikki nipat ensin auki että saa nestettä menemään putkiin?
Ihan tyhjä systeemi vaatii melkoisella varmuudella pääsylinterin ilmauksen ensin. Sitten alkaa kuplatonta nestettä valua putkiinkin, eikä jää mitään ilmalukkoa pääsylkän kattoon.
Jos ei ole kiire, niin ihan tavallinen ilmaus. Nestettä, nippoja vuoron perään auki. Kaveri polkemaan. Pientä kuplaa jää nousemaan kuppiin. Jätät ilmauksen siihen ja pumppailet jarruja aina kun käyt tallilla. Kuppiin voi kurkistaa, pieniä kuplia ehkä nousee. Ne pienet kuplinnat loppui muutaman kerran jälkeen, ja poljin antaa kovan vasteen. Noin tein omassa projektissa, kun hommalla ei ollut kiire.
No kiire ei todellakaan ole. Kiitoksia vinkeistä. Ja ei siis tarvitse käydä vaikka on tehostimella .?
Unohtu tuosta, että kannattaa kaadella sinne kuppiin nestettä jo pari päivää ennen varsinaista ilmausta. Yllättävän paljon menee putkiin ihan itsekseen...