Honda Civic 1979

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Rusty, 6.9.2016.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hiekkapelti hakeutui paikoilleen.

    [​IMG]


    4-ovisen Accordin takakaaret sopii erinomaisesti myös Civiciin. Kuvassa näkyy millainen korjauspala on kyseessä. Siitä otin käyttöön vain tuon reunapokkauksen. Kaaret oli joskus tehty lukuisista paloista ja nekin jo ruosteessa.

    [​IMG]
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tänään laikkasin kuskinpuolen helman irti ja aloin sovittelemaan uutta tilalle.
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Päivitetään tätäkin kuukauden tauon jälkeen. Tuo kuskinpuolen helma on jo paikoillaan, ja tänään paikkasin kuskinpuolen takajalkatilan. Siihen tulikin vähän odotettua isompi paikka, kun oli ehjän näköistä, mutta pitsiksi muuttunutta lattiaa niin pitikin poistaa vähän isompi alue. Laitan kuvia näistä paikoista lähipäivinä.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tässä todisteeksi kuvamateriaalia että jotain on turattu..

    Takajalkatilaa:
    [​IMG]

    Helmapelti:
    [​IMG]

    Etupyöränkotelo ennen ja jälkeen:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jouluflunssa alkaa olla voiton puolella, joten kävin tallilla. Kuskinpuolen takajousitorniin tuli tehtyä kaksi paikkaa. Seuraavaksi samassa nurkassa pyörä pois ja pyöräkoteloon kaksi paikkaa.


    Tämän hetken paikkasaldo 15 kpl.
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuliko ne korjauspellit ostaessasi auton mukana?
    Hommasin aikoinani autoon mahdollista myöhempää tarvetta varten uudet etulokasuojat, helmat, etu- ja takahelmapellit sekä molemmat takapyöränkaaret, kun niitä sai vielä ostettua.
    Mukana meni -75:nen ruosteinen automaattivaihteinen auto juuri kunnostamallani EB1 moottorilla ja priimalla mustalla sisustalla.
    Rojua oli noin kahden auton tekoon.
    Se EB1 moottori pulpahtelee silloin tällöin myyntiin nettivaraosassa...
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei tullut korjauspeltejä mukana, olen niitä ostanut muutamalta harrastajalta ja osan tehnyt.

    Huomasin vasta että kuskinpuolen koko takaosa, siis pintapelti ovesta taaksepäin on joskus vaihdettu! :eek:Ehkä samaa kolarikorjausta kuin takahiekkapelti (ja myös se pitkittäispalkki siellä varapyöräkotelon vieressä oli rutussa, mutta jätetty mätänemään sellaisenaan.

    Tämä on muuten minun ensimmäinen ja viimeinen harrastejapsi.:p:D:)
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tää oli paha. Tuli hyödynnettyä purkuautosta vartavasten otettua palaa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Saa kelvata.
     
    Muokattu: 16.1.2017
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tilasin Nippeli-Tepolta kumitulppia lattiaan kun vanhat korput on hiekkapuhalluksen yhteydessä lennelleet kuuseen. Ei ne täysin sopivia ole, mutta pienellä kirurgisella operaatiolla ja liimamassalla ne istuu tukevasti.. :oops:
     
  10. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Vähän aika sitten katselin roadkilliä ja finnegan kurvaili tälläisellä, mietiskelin että jollain perversillä tavalla olisi nätti tuollainen. Katsoin nettiautoa ja tyhjää oli :D

    Tsemppiä projektiin, seurataan mielenkiinnolla!
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kylläpä on monesta kohtaa mytinyt.
    Oikealle sepälle päätyi tämäkin auto ja hienoa jälkeä tulee!
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kiitoksia, juu ei näitä montaa ole myynnissä ollut viime aikoina.:(
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kiitos vaan, jälki on mitä on.. :eek: Kuskin puoli on kohta parsittu ja sitten vaihtuu puoli. Siellä pääseekin helpommalla.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nyt on myös apukuskinpuolen takajalkatila paikattu, avasin myös helman samalta puolelta.. Sieltä tuli hiekkapuhallushiekan lisäksi veromerkki vuodelta '94! o_O Hetken ihmeteltyäni asiaa, tulin siihen lopputulokseen että se on joskus livahtanut sinne lattianraosta, sekin kun oli haperoa.

    Saldo 22 kpl.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.2.2017
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Muutaman kuukauden tauon jälkeen (rakennusprojektit vieneet vapaa-ajan) sain pari paikkaa taas tehtyä. Myös apuk. puoleinen helma on jo asennettu. Vielä riittää paljon paikattavaa.
     
    DX tykkää tästä.
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tänään tuli viimeinen pyöränkotelo valmiiksi ja myös sisälattiaan vielä 2 pientä paikkaa. Sitten päätin urheasti käydä vielä takanurkan kimppuun...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Seuraavaksi takavalon aukon kimppuun.

    [​IMG]
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nyt on takavalossa uusi alareuna. Huomenna sitten jonkun muun kohdan pariin. Nyt aletaan olla 30:n paikan hujakoilla. Teen tuon korihylsyn ensin pintamaalia vaille valmiiksi ja siirryn vasta sitten irto-osiin. Toki sovittaa täytyy nekin välissä..
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tuntuu siltä että Hondaan tulee aina yön aikana sen verran reikiä lisää mitä on saanut edellisenä päivänä tukittua..? Onko tallissani rautaa syövä tupajumi?

    Tähän väliin mainos;

    [​IMG]
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No niin, nyt on kori paikattu kattoa lukuunottamatta! Täytyy vielä miettiä millä menetelmällä niitä sitten parsitaan. Pohja on myös tiivistetty kolmella tuubilla korikittiä ja sudittu kerros wurthin ruosteenestopohjamaalia. Laitan kyllä myöhemmin toisenkin kerroksen, ja joku pintamaali päälle. Ja tietysti lopuksi massa.

    Nyt saa sitten alkaa kittailemaan pintapeltejä, ja sitä hommaa kyllä piisaa. Ostin myös happomaalia ja siitähän onkin nyt tullut kahdenlaista neuvoa; ennen kittiä ja kitin jälkeen.. o_O Jotkut näyttää sanovan että kitti sulattaa happomaalin altaan ja sitten ei kitti olekaan enää kiinni. :eek:

    Tiedä enää mihin väliin sitä laittaisi. En kyllä tiedä muutenkaan onko siitä tässä hirveästi hyötyä kun ei tähän paljon peltikirkkaita paikkoja kittausten jälkeen jää.
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hieno projekti.
    Ite käyttänyt epoksia noissa pintapeltien teossa, just tosta syystä kun yks kokemus on siitä että kitti poksahtaa irti happoväristä. Ne happovärit käyttäisin tukivarsiin, akseleihin ym. osiin.
    Voihan olla että happovärit on muuttuneet nykyään, ja toimivat kitin alla?
     

Kerro tästä muillekin!