Honda Civic 1979

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Rusty, 6.9.2016.

  1. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Hyvää jälkeä!
    Ylöjärvellä seisoi yhden korjaamon pihassa tummanruskea Civic kun toissapäivänä siitä ohi ajoin.
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kiitos. Täytyy siis vältellä Ylöjärveä, ettei taas tule hankittua lisää romua. :rotfl:
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Jos samasta Civicistä puhutaan niin se on seissy siinä jo ainakin viime keväästä asti ja on ottanut kontaktia jonkun tukevamman kanssa.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    1,25 oli oikea jenka. Vaihdettiin tänään forssassa mutterit Tepon kanssa.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Päätin kuitenkin ennen ovenlaseja asentaa etupuskurin. Sen piti olla simppeli homma. :p Päätin tosiaan laittaa tähän nämä vanhemmanmalliset puskurit joissa ei ole kumisia päitä. Taakse olinkin jo laittanut eikä siellä mitään ongelmaa ollut. Mutta etupuskuri ei sitten sopinutkaan noihin kiinnikkeisiin
    :eek: . Kiinnikkeitä piti leikellä jonkin verran ennenkuin puskuri suostui menemään paikoilleen, mutta siellä se nyt on kuitenkin paikassaan.
     
    isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vapaapäivä niin sai kuskin oven kasattua. Lasi kiskoineen ja kiskoihin uudet pehmikkeet, tiivisteet, kahva ja avausmekanismi, lukkopesä, ovipahvi ja kahva.. kyllä siinä hommaa riitti. Lisäksi ruiskutin oven pohjalle vielä ML:lää. Myös takapenkin "ovipahvit" laitoin paikkaan. Sekä vilkut etulokasuojiin. Paljon oli taas laatikoiden penkomista kun etsi parhaat mahdolliset osat käyttöön.
     
    isalmela ja 0rs0n tykkäävät tästä.
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Apukuskinkin ovi on nyt tiivistettä vaille kunnossa. Täytyy lauantaina poiketa Turku kustom showhun hakemaan Tepolta tiivistekiinnikkeitä. Vanhoja sai irti sen verran että sai kuskinoventiivisteen kiinnitettyä. Ovitiivisteet ei ollut mitään hirveän hyväkuntoisia mutta valitsin taas parhaat kasasta.. o_O
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Alumiiniset kurasuojat asensin etulokasuojiin sekä roiskeläpät. Ruiskutin myös helmakoteloihin suoja-aineen.

    Niin ja kartturin ovessakin on nyt tiiviste uusilla kiinnikkeillä.

    Seuraavaksi tankki kainaloon ja auton alle... :odroll:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tänään mennyt tankki paikkaan (toivottavasti kaikki letkut meni oikein..), ja purkillinen kiveniskumassaa tankin pohjaan. Sitten laitoin sen "kardaani"-tunnelin suojapellin, liekö funktionaan olla jonkinlainen lämpösuoja jos siihen kohtaan tulee äänenvaimennin..?

    Moottoripalkin putsasin rasvamönjästä ja pulttasin paikoilleen.

    Sitten pitäis vaihteiston öljyvuoto saada tilkittyä ennen tekniikan nostoa.. Vetarit nykäisin jo irti valmiiksi.
     
    0rs0n ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vaihteisto tuntuu nyt pitävän öljyt sisällään. Raotin saumaa sen verran että sai tiivistepinnat putsattu ja silikonilla uus tiivistys.

    Ostin tänään ketjutaljan ja ripustin sen tallin kattoon. Neljällä 6×120 ruuvilla kuormansidontalenkki kattotuoliin kiinni ja talja siihen roikkumaan.. Ei sillä ihan tonnia uskalla nostaa mutta tommosen pienen moottorin varmasti.
     
    12345678910 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Kesällä tuli nähtyä, kun yksi heepo oli laittanut about 20x100 raakalauta kattotuoliin (oli siis autokatoksen kattotuoli) ketjuvinssin kiinni, ja kummasti se sillä nosti yhden isolohko pontiacin moottorin ylös. Olin kyllä aivan varma, että tulee koko katos niskaan, mutta hyvin tuntu nitisemättä kestävän.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ainakin toi sadan kilon pata nousi hienosti ilmaan. Siellä se nyt lepää. :)

    Keulakin tippui muutaman sentin, onneksi. Ja tuleehan siihen vielä kamaa jousien päälle jonkun verran, niin tulee vielä lähemmäs maata.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Konehuoneessa alkaa oleellisimmat osat olla paikassaan. Tänään ostin akun ja laitoin kiinni. Koitin piruuttani kääntää avaimesta. Sehän pyörii! :eek:

    Valoumpiot näyttää olevan aika huonossa kunnossa kaikki 6 mitä mulla niitä on.. :confused: Täytynee etsiä uudet.

    Yksi ongelma on keulan vilkut/parkit. Tässähän ne on alunperin ollut upotettuna puskuriin mutta kun vaihdoin tähän nuo vanhemmat puskurit niin niissä noita valonpaikkoja ei ole. Vanhemmissa olivat puskurin päällä ja mulla olisikin sellaiset mutta toisesta on linssi rikki... :(
     
    Muokattu: 28.9.2018
    isalmela tykkää tästä.
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tänään aloitin vetarien asennusoperaatiota nostamalla keulan pukkien varaan ja kuskinpuolelta alapallonivel irti. Samalla huomasin että raidetangonpäästä oli jenkaosa mennyt joskus poikki ja mutterin paikalla olikin hitsiknööli.. :confused: Väljäkin se oli joten laitoin sama tien uudet tilaukseen molemmin puolin. Kauppalistaan tuli myös molyvaseliini. Homma jatkuu taas joskus. :D
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Merkkejä asentelin tänään peräpäähän ja etulokasuojiin.. Perään jäi yhdet reiät kun ei siihen oikein ole mitään mitä laittaa.

    Viikonloppuna maalasin maskin ja osittain etuvalojen kehykset puolikiiltävällä mustalla. Maalasin myös maskiin tulevan H-merkin pohjan oranssilla käyttäen pienintä honkkarista löytämääni vesivärisutia. Olipa tarkkaa hommaa.. o_O
     
    Gary Grand, LPV, mopar72 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Umpiot löytyi yllättävän läheltä, Jenkkiosat.com. Raidetangonpäät tilasin joltain Saksalaiselta varaosapuljulta.. Kuskinpuoleisen vetarin pistin paikoilleen, täytettyäni suojakumit ensin rasvalla. Myös maski ja valojenkehykset meni paikkaansa kuten kuvasta näkyy. o_O




    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ASaari, Roberto, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    No niin, sehän alkaa jo näyttää melko valmiilta!
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Alkaa ehkä näyttää mutta lista on vielä pitkä.. o_O
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eipä tässä ole ihmeitä tapahtunut viime aikoina, venekin on vaatinut huomiota osakseen... Muutenkin tämä aika vuodesta ei ole sitä toimeliainta aikaa itselle.

    Kuskinpuolen etukulmaan teetin jarruputken ja eilen vääntelin sen paikkaansa. Samaan nurkkaan vaihdoin sen rt:npään ja jarruletkun. Löytyi sen verran hyvä käytetty letku niin laitoin sen.

    Kaikki loput purkuosat kävin läpi ja lajittelin laatikoihin ja rullakoihin joten ne on nyt järjestyksessä.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Sen verran kävin tänäänkin touhuumassa että laitoin apukuskinpuoleisen vetarin ja rt:npään paikkaan, jarruletkun kiinni ja nyt auto seisoo tukevasti kaikilla pyörillään. Herkistelin samalla ilmausnipan niinkuin kuskinpuoleltakin.

    Seuraavaksi pitäisi laittaa öljyä laatikkoon ja bensaa tankkiin niin vois koittaa käyntiin.. :eek:

    Siellä on kyllä joku pykäläkin päällä että ehkä pitäisi vaihdevipu ja keppikin laittaa ensin.. o_O
     
    Muokattu: 11.11.2018
    DX tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!