Honda ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jokuvaa123, 13.10.2020.

  1. jokuvaa123

    jokuvaa123 1st gear

    honda accord 1.8 bensiini, VTEC koneella, vuosimallia 2001 ei käynnisty kylmänä. Moottorinvaroitusvalo palaa ja sanottiin että kampiakselin anturin johto hinkkaa vetoakseliin, joten johto on vähän rikki. mutta sanottiin myös että lambda anturissa vika... Auto kynnisty kesällä kun oli lämpimämpää mutta näin syksyisin ja talvisin (kuten viime talvena sama ongelma) ei auto käynnisty sitten millään. 10min saa starttailla että alkaa hörähtelemään ja käynnistyy viimein. Lämpimällä moottorilla tätä vikaa ei kummiskaan ole. Riittä että auto on yön yli parkissa ja sama ongelma... onko kellään mitään havaintoa missä mättää??
    Autoon vaihdettu korjaamolla jo bensasuodatin, ilmasuodatin ja lämpötunnistin, eikä mikää ole auttanut..
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Käynnistyykö jos kaasupolkimella vähän raottaa kaasuläppää? Muistaakseni nuissa on "idle thermal valve" joka antaa kylmällä enempi ilmaa ( enempi ilmaa = voi polttaa myös enempi polttoainetta) tyhjäkäynnillä.
     
  3. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

    Kait siitä on vikakoodit luettu? Ja jos kampiakselin asentoanturin kuori puhki ja maadottuu vetariin niin ei välttämättä anna käynnistyä.
     
  4. jokuvaa123

    jokuvaa123 1st gear

    kyllä on luettu vikakoodit ainakin tyypin mukaan keltä auton vuosi sitten ostin, ensin sanoi lambda anturia ja nyt sanoi kampiakselin anturinjohtoa, saisi tiedon kumpi aiheuttaa tätä ongelmaa niin osaisi korjata vian.. yhden johdon löysin kuskin puolelta, auton alta kun renkaan irrotin että oli jokin johto teipattu ja teippi repsotti
     
  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Jos noista pitäis arpoa niin kampuran asentoanturia alkasin tutkia. live dataa jos sieltä sais ulos jollain testerillä niin siitähän sitä vois pähkäillä mikä vikana. Lämpöanturi, ei voi muistaa ulkoa mutta oisko siellä mahdollisesti oma anturi eculle ja toinen mittarille (joka vaihdettu), jos ecun anturi näyttää päin peetä niin saattaa tehdä jonkunasteisia oireita kylmänä...
     
  6. manun

    manun Gearhead

    Kerran oli sama ongelma,vaihoin purkuautosta koko virranjakajan niin loppu ongelmat.huvitti sillon kun se oli yhdellä mummelilla se auto niin se aina peitteli yös sen vanhojen peittojen alle ja piti roikassa että sai käyntiin.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Googleta millä vikakoodin lukijalla pääsee parhaiten lukemaan tuon ikäistä hondaa. Lukijat ei montaa euroa tai kymppiä maksa.
    Kertoo heti mikä anturi rikki.
     

Kerro tästä muillekin!