Honda Monkey

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja WBBC, 25.4.2018.

  1. peto

    peto Gearhead

    Ei pappa itse osannut tehdä mitään muuta kuin tankata ja ketjuja rasvata. Lisäksi siellä lapin korvessa, missä asui ei ollut mitään korjaamoja, jossa olisi remontteja teettänyt. Rovallekin matkaa lähemmäs 100km. 100% varmaan on ettei sitä konetta ollut ikinä avattu!

    Eikä myöskään omassa nuoruudessa, jossa pappaksia vielä myytiin uutena vanhemmalle väelle kyllä noin tiheästi niitä availtu. Eri asia oli nuo nuorison käytössä olleet sportit/raisut/sm/yms. joiden käytössä tai huollossa ei ollut mitään järkeä. Itsekin silloin syyllistyi vaikka mihin tolvailuihin, mistä ei viitsi ääneen edes puhua......muunmuassa moottorijarruttelin 2t koneella. Ei ollut ihme, että koneet väljisty hetkessä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  2. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Oliko nyt niin, että täällä joku ihan vakavissaan tuollaista pienipyöräistä Monkeya ajopyöräksi moottoritielle suunnittelee ja siksi on huoli sydämessä, että miten kestää? Epäilisin, että provokaatiosta on nyt kyse, koska on sen verran epätodellinen keskustelu taas menossa... Kyllähän tuon vehkeen tarkoitus on joko ajella taajaman läheisyydessä lyhyitä matkoja tai maalla pikkuteillä naapuriin kahville.

    Jos nyt joku haluaa moottoritielle ajamaan moottoripyörällä niin laittakaa YV:tä niin kerron 25 vuoden ajokokemuksella mikä laite siihen kannattaa hankkia. Kaikille "kuulijoille" voin nyt kertoa, että se ei ole Monkey!
     
  3. peto

    peto Gearhead

    Minäkin voin 40v. mp-kokemuksella sanoa ettei mikään pyörä ei ole moottoritiellä niin kiva ja turvallinen kuin tavallinen perus auto:cool:

    Tosin en ole koskaan ymmärtänytkään matkamotorismia. Olen aina kokenut mp kuntoiluvälineenä tai elämysten tuottajana. Moottoriteillä juuri elämyksiä saa ellei aja järjetöntä ylinopeutta.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei kai nyt ollut kyse kuin siitä, kestääkö monkey tuppi nurin ajoa ja minä taas toivoin sen kulkevan edes 120kmh :)

    Enkä epäile yhtään monen 125cc nelitahtipyörän ja miksei moponkin kokemuksella etteikö kestäs. Kaikilla niillä sai kokoajan ajaa tuppi nurin maantiellä.
     
    peto ja sdfsd tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    rabasalla/am6 pääsee avaamatta aika pitkälle, 30tkm ylikin. Hyviä moottoreita.

    Ei kukaan mihinkään vakiotunturiin 5000km välein mitään mäntää vaihda, orggis männän vaihdoin 2008 suvussa kulkeneeseen vakio automaattipappikseen ja porautin pytyn samalla. Oli se meinaan väljä. Tunturi oli aktiivikäytössä 80- luvun loppuun saakka jollon mun n. 90kg kummitäti ajo autokortin. Ajo sillä mopolla töihin päälle 20km päivässä. ja täysillä ajo kun ei mopolla ole mitää järkeä ajaa muutoin.
     
    Muokattu: 24.10.2018
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    minä vedin tolla suvussa kulkeneella käytännössä koko mopoiän täysillä ja mopoiän jälkeenkin kesäsin eikä mekaanisesti mitään ongelmaa. Kummisetäkin sillä muuten veti täysillä jonkun ahvenanmaan kiertoreissun tässä ennen mua. Ton poraamisen jälkeen jouduin kerran avaamaan ylimääräsen kerran kun taiwanilainen mäntä oli niin paska.

    Petareita ei ole koskaan vaihdettu kk-laakeri oli timmi sillon kun mäntää vaihdoin. Mopoa ei ole ikinä viritetty mitenkään.


    Kyl tunnen tuon koneen sudenkuopat ja sen saa syömään niitä petareita kuin leipää jollei osaa korjata, samaten myös mäntiä jollei kato rengasvälyksiä kohilleen. Petarivirhekkin toistuu vaan ikuisesti jos sinne laitetaan samat shimmit aina paikoilleen sen kummemmin ihmettelemättä. Sinällään se petilaakeri on ihan kestävä ja kestää viritystäkin hyvin, jotkut virittäjät koneisti pesän normi kuulalaakerille sopivaksi kun se orggispetarin kanssa kasaaminen on aika aikaavievää.

    Sellasia raatojamunkin kautta kulkenut ja olen purkanut että paskalla pidolla ja korjaamisella ne saa tohon jamaan aika tehokkaasti. Yhteen tehty koneremppa mukamas joskus lähiaikoina mutta sen perusteella millasta volttia kone heitti voisi sanoa että shimmejä ei ollu eksyny petareihin yhtän.
     
  7. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Ymmärrän toki pettymyksen. Kommenttina: en olisi kuvitellut alkuperäisellä kuolemanloukulla ajavani yli 50km/h. Noilla nykyrenkailla voisin kuvitella meneväni 80km/h jos on ihan pakko.

    Toistan itseäni (lukaiskaa aiempi viesti): Ei kai nyt oikeasti kukaan kuvittele ajavansa tuolla himmelillä moottoritiellä (tai pitkiä matkoja edes 80 km/h teillä) ?!?!?! Oikeasti!?
     
    stealth tykkää tästä.
  8. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Pakko vastata itselleni: Kai tässä maailmassa nyt on moottoripyöriä joilla pääsee vaikka 300km/h jos haluaa. Eikö ne vehkeet kelpaa vai miksi se on pakko ajaa Monkeylla?
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kaupunkimopo millä ei jää jalkoihin
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    [​IMG]
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ihan vaan muistutuksena, että tuo uusi malli on 12" vanteilla vrt alkuperäinen 8" vanteilla. SIinä on aika iso ero jo ajettavuudessa ja muutenkin alkuperäistä isompi. Niitähän on isoja skoottereita, joissa sama rengaskoko ja niillä päästellään isoilla teillä.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep ja uudessa mankkissa abs jarru edessä jne. Ihan eri peli kun se naapurin pekan 20v sitten virittänä 110cc koneellinen.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Hitto kun mä en mistään löytäny jäykkäperäisen mainoslehtistä, missä eri väriset on kuvattu kalliolla, mutta tossa eka versio jousitetusta:

    [​IMG]
     
  14. stealth

    stealth Gearhead

    Joo hieno on:D
     
  15. stealth

    stealth Gearhead

    Jaa laitappas kuva niistä shimmeistä, en muista nähneeni niin paskoja petilaakereita kuin ehkä jupiterissa. Ainut mikä noissa pucheissa kesti hyvin oli vaihteet. Mitä tulee nuihin ilmoittamiis ajokilometreihin niin höpön höpö:p
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ite olin samaa mieltä, kunnes näin sen kuvan ketjun alusta, eihän se mikään monkey ole vaan sen näköinen moottoripyörä
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    [​IMG]

    se ettet ole ikinä nähny shimmiprikkaa selittää aika isolta osaltaan sen miksei mikään ole sulla kestäny. Sen petarin oikea shimmaus on ensiarvoisen tärkeää ja tulee tehdä joka kerta kun konetta avataan. Muuten just on toi sun ilmottamas vikalista edessä. Joko petarit hajoo tai väljä petari hajottaa stefan ja kone imee ilmaa ja mäntä leipoo kiinni/väljistyy ja petarikin on loppujen lopuksi hakannu ittensä rikki.

    Vaihteistossa on ainut mikä voi hajota se "sähkömoottorilaakeri", ne rullalaakerit ei käytännössä ole hajonneet ikinä edes raskaassa virityskäytössä. Puchin kytkinkin on suoranaisen nerokkaasti toteutettu verrattuna moneen muuhun.
     
    Muokattu: 24.10.2018
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Minä kuvittelen ajavani,kunhan ensin nyt sais sen.
     
    mikke88 ja stealth tykkäävät tästä.
  19. peto

    peto Gearhead

    Muistanko oikein, että niistä puchin 50cc kilpakoneista mitä käytettiin minicrosseissa otettiin 16hp ulos? Vai oliko se tomos? Oli joskus vanha suomi eskarikin aiheesta.....

    Mitä tulee tuohon nyky mankiin, niin viriosaa löytyy vaikka kuinka paljon jos tuntuu ettei kulje tarpeeksi kovaa. Joitain vuosia sitten suurin koko oli 201cc ja 28hp. 4-venttiili kansia, keihinin FCR28 kaasaria, yms. Tänä päivänä voi irtota jo enemmänkin ja olla suurempia.
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, soliferin minicross 50cc 70-luvun alussa oli 7hp.

    TT—pyörissä sitten esmes historic van veen kreidler 50cc:

    ”Performance: 185 km 19 bhp at 16, 000 rpm 12nm torque at 15, 000 rpm.”
     

Kerro tästä muillekin!