Hooker headers - kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja B.B.Chevy, 26.9.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Otsikossahan se asia jo tulikin eli onko kellä minkälaisia kokemuksia noiden Hookerien toimivuudesta ja kestävyydestä? BB Chevyyn uusia tommosia sais nimittäin puol'ilmasiks eli noin kahdella sadalla eurolla ja kun nykyset alkaa olla selvästikin jo ehtoopuolella niin oliskos ideaa hommata tilalle uudet tommoset :wink:
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Parissa vempeleessä on ollut Hookerit, ihan hyvää työtä, ei räpise mutta kollektorit roikkuu melko alhaalla ja aiheuttaa maavaraongelmia jos keula on matala.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kannattaa tarkistaa ennen asennusta että kantta vasten tuleva laippa on varmasti suora, eikä siinä ole purseita tai muuta tiivistämistä haittaavaa.

    Ja tietysti se varastointimaali on poistettava.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi saattaa sit aiheuttaa probleemia kun aika alhaalle meillä menee ainakin nyt putket nykysillä sarjoilla kuten tästä kuvasta ehkä jotenkin näkee: http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/pikup_v4.jpg
    Eli nykyselläänkin lähdetään siitä että helpostihan nuo kollektorit tapaa maata, katsastuksessakin tais jarrutesteriin ajettaessa napata kiinni mennen tullen :odroll:
    Vaan tuo noiden hinta on niinpal edukas että tottahan se houkuttais, tosin kuultiinpa paikalliselta SM kärkitason ihka oikealta kisakuljettajalta (ajaa tosin Moparilla :wink: ) että täälläpäin löytyy myös paja jossa sais kohtuuedukkaasti teetettyä ihan haluamansa käyrät joista nuo sais sit koottua. Eli aikalailla työläämpi vaihtoehto mut varmasti hyvä ellei noista valmiista satu löytymään riittävän sopivia.

    EDIT: jatketaas vielä eli asiaa tutkittuani näyttää pahasti sille että noi Hookerit kyllä ahistaa. Alla on yks projektiaikainen foto meidän pannuhuoneesta ja sit foto niistä Hookereista. Jotenkin alkais vaikuttaa sille että tuo niille oleva tila on ahtaampi kuin mitä noi Hookerit tarvis vai mitä mieltä on raati? Toi patahan oli meillä aikaisemmin Impalassa noine sarjoineen ja oli nippanappa että se tuonnekin istui eli mm. runko tulee "aika" lähelle sarjoja.
    Eli pannuhuone: http://kotisivu.mtv3.fi/bbcruiser/pikup_p10.jpg
    Hookerit BB Chevyyn: http://www.holley.com/data/products/pic ... 5-1HKR.jpg
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    hyvä vinkki kaikille peltisarjan rakentajille on seuraava, kun olet päätäny rakentaa kohtuuuuliset sarjat et voi epä onnistua lvi setillä johon kuuluu lvi liikeestä ostettua 50mm kurkkutorvi putkea muutamia metrejä. leikkaa rauta sahaa käyttäen sopivaksi määritellyt putket kurkkutorvesta ja taivuttele kuumailma puhallinta apuna käyttäen oikean laiseen muotoon. kun kaikki primärit on taivuteltu rakenna sarjat niiden mukaan tai lähetä putket martelliukselle tai vastaavaan pajaan taivutukseen. vähentää huomattavasti rungon ja koneen välissä temppuilemista. kurkkutorviputki (muovinen suojaputki) :lol:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi Vieraan idea on ihan hyvä, meillä tosin homma onnistunee aika hyvin niin että jos päädytään uusien hommaamiseen ja siihen että teetetään noi sopivat mutkat ja laitetaan sit nippuun niin suuntaa antavaks malliks voidaan ottaa noi nykyiset ja tehdä niihin nähden uudet vielä pikkusen paremmiks. Toi mahtuminenhan se tahtoo olla probleemi meilläkin kun lisäahistuksen tuo se että kone on siirretty niin paljon taaksepäin kuin mahdollista. Eli käyrät pitäis olla oikeaoppiset ja sit ne pitäis saada vielä menemään sopivasti. Tulpatkin on kiva päästä vaihtamaan ilman pakosarjojen irroitusta, nykysellään homma onnistuu, tosin aika speciaaliavaimen tarvii muutaman pytyn kohdalla :wink:
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, toi "mallinnus" on teoriassa ihan hyvä idea, mutta se käytännön toetutus vielä puuttuu. Muutaman millin heitto lähdössä, pituuksissa ja kulmissa, ja mikään ei enää sovikaan yhteen ja paikalleen. Sen lisäks pitää koko ajan ottaa huomioon, että sarjat pystyy myös asentamaan ja purkamaan kokonaisina, tai sitten suunnittelee palottelun valmiiks. eli vaikka toi tuntuukin mahdottoman kätevältä, että tee vaan mallit ja taivututat niiden mukaan putket, niin homma mutkistuu siinä vaiheessa kun se putkinippu on kädessä ja niistä pitäis muokata sarjat. Noilla putkitaivutuslafkoilla kun ei useimmiten oo kovinkaan montaa sädettä taivutukseen käytettävänä jne. Ite oon käyttänyt vähän samanlaista metodia, mutta imuilman esilämmitysputkea hyväks käyttäen. Ekana oon päättänyt primäärien koon ja pituudet ja leikannut sopivan mittaset pätkät letkusta, tehnyt "laipan" kanteen jossa lyhyet stubut joihin noi pahviputket saa klemmarilla kiinni. Seuraavaks oon katellu paikan kollektoreille,se llasen missä sen on hyvä olla, ja hitsannut sen siihen kiinni. sitten vaan noilla putkilla kattelemaan mitä reittejä ja missä järjestyksessä ne vois kollektorille tiensä hakea. Kun paras vaihtoehto on selvillä, niin sitten vaan mutkaa ja suoraa kouraan, saha ja hitsauskone käteen ja hommiin, hankalimmasta primääristä aloitten ja hefteillä kiinni laippaan ja pätkät toisiinsa. Sitten kun kaikki on tehty irrottaa primäärit ja hitsaa ne saumat tiiviiks. Sen jälkeen primäärit takas paikalleen ja hefteillä kannen laippaan kiinni ja merkkaa kollektorin kohdan primääreihin nähden. Paketti irti, primäärit kiinni laippaan (on hyvä käyttää jigiä, ettei laippa väänny), toisessa päässä nippu sopivasta kohdasta poikki, väli umpeen ja kollektori kiinni. Helppoo kun heinänteko, jos paketti vielä kasassa saadaan jollain lailla ängettyä paikalleen.
     
  8. pena

    pena 1st gear

    Mulla on tommoiset camarossa,ei ole vuotanut,istuvat hyvin,mutta vaativat vähän aivotyötä jotta sujahtivat koloonsa.Camarossa ihan siedettävä maavara,kun ei kuiteskaan missään mettäteillä ajella.Tehostartin joutui kääntään ylösalaisin jottei lämpene liikaa.Huono kuva.
    http://community.webshots.com/myphotos? ... ity=RhFdBF
     
  9. jukka63

    jukka63 1st gear

    mulla on kyllä vaan hyviä kokemuksia hookereista.istuvat paikalleen erittäin hyvin (ei tarvitse lekaa ja ylimääräisiä klommotuksia)moparista on tietysti puhe,tiedä sitten noista muista.kollektorit ei ainakaan mun tapauksessa kolahtele ensimmäisenä maihin,äänenvaimentimet napsahtaa ekana.talven aikana teen niinhin hitsaamalla pienestä latikan palasta suojan.putkesta pöntön pohjaan pikku "liuku" ettei mahdollinen este riko vaimentajaa/putkistoa.täytyyhän se vajaat kaks senttiä,mikä on pohjan ja äänenvaimentimen välissä hyödyntää joskus.
     

Kerro tästä muillekin!