Hot Rod Drag Week 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Remmiveto, 9.9.2014.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Toinen päivä livee paketissa.

    Larson sai armopalan, 22min yliaikaa annettuun kisan lopetus aikaan.

    Tilanne:
    1. Bailey 6.576 paras veto: 6.542
    2. Lutz 6.7305. 6.691
    3. Larson 6.845. 6.70
    4. Cline 6.9035. 6.847
    5. Barry 7.179. 7.17

    Barryn suoritusta nostaa se että äijällä auto kokonaan peltiä.

    Baileyiltä haljennut kansi ja hajonnut lohko samalla. Se siitä.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tänään ei kerenny katsomaan kuin lopusta sen et Larson rullas maaliin ajalla 43.xx sek. Mikähän tuli, teki hallaa keskiarvolle..
     
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Oli kyllä hurja päätös eilen, kun Jeff Lutzin lasikuitukoppaisesta '57 Chevystä hajosi sylinterinkansi jotenkin, ja sitä korjailivat varikolla. Eka veto oli vaan 7.7, niin halusivat päästä uudestaan radalle. Muutama minuutti ennen Line Upin sulkeutumista saivat auton kasaan ja line upiin odottelemaan vuoroa. Työ taisi kannattaa, kun Chevy työnsi 6.9.

    Larsonilla oli ollut kai jotain ongelmia siirtymällä, ja tuli hieman reilut puoli tuntia ennen line upin sulkeutumista varikolle, jossa vaihtoivat ovet peltisistä lasikuituisiin, renkaat, bensasysteemit bensasta metanoliin jne. Muutama sekunti ennen line upin sulkeutumista rullasivat odottelemaan ajovuoroa. Mietin vaan kun ajoivat ilman wheelie barseja, niin olisko aika loppunut kesken ettei kerennyt asentamaan niitä ja sen vuoksi ei pystynyt ajamaan täysillä... Burnikset oli kumminkin ihan kunnolliset. 8)
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Larryltä katkennu laturin hihna eilen siirtymällä ja sopivaa ei ollu löytyny mistään.
    Agrikaatin voimalla ajaneet radalle ja sit vedossa yksinkertaisesti loppunu virta.

    Siinä meni mahdollisuudet voittoon, se on nyt kolmen kauppa Lutz, Cline ja Barry.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vähän on lähtenyt lapasesta tuo touhu...
    http://blogs.hotrod.com/inside-larry-la ... 37729.html

    Eli kyseessä on siis käytännössä promodi (joskin käsittääkseni liian isolla moottorilla siihenkin) mihin pultataan ajon ajaksi moottorin ja laatikon syylärit ja muu jäähdytysjärjestelmä, bensavehkeet filttereineen ja pumppuineen, peltiovet, bensatankki, pakoputkisto, katurenkaat, otetaan käyttöön eri polttoainejärjestelmä ja sitten ollaan ajelevinaan enempi katuautolla kuin muut, kun siinä on vähän peltiä sfi -kehikon päällä :lol:

    Mahtaako säännöt sallia lohkon vaihtamisen? Voisi topikalla osallistua tommoiseen kisaan. Katuajon ajaksi vaan vähän varusteita mukaan.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No säännöthän sallii kun Unlimited-luokassa joitan nämä ovat ei ole montaa sääntöä. Sen vaan tulee kestää ja suoriutua.
    Baileyn Camarohan on enemmän täys pro-mod kun koko kori on hiilaria.

    Koneen koolla ei niin väliä, eikä polttoaineella. On asetettu aikarajat miten toimia, vaihda vaikka koko tekniikka mutta kaikki pitää kulkea kilpaauton mukana joko autossa tai sen peräkärryssä. Toisesta autosta/kärrystä ei saa ottaa mitään. Onhan monella tukiauto mukana jos pelit hajoo mut ei saa osallistua mitenkään kisaamis/ huolto tai muutostöihin.

    Kova spekulaatio että milloin ja kenelle tulee eka nitro motti, mut saada se elämään 5 päivää, 5 kisaa ja n. 1600km maantietä ja suoriutumaan matalalla keskiarvolla.

    Erästä tunnettua kisaajaa/autonrakentajaa olen yrittänyt yllyttää jo pari vuotta et lähdetään mukaan. Olen luvannut järjestää jenkkilän pään logistiikan..
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eli missä menee sen raja että vetoauton tekniikka on vaihdettu trailerissa perässä tulevalle tekniikalle tai autolle vs. että olisi vaihdettu koko auto siihen mikä tulee perässä? Nythän käytännössä tulee melkein toinen auto perässä, mihin lyödään kaikki kiinni. Joskin osina.

    Eikö se olisi siis sama olla se runkokin valmiina sielä trailerilla, missä on se tekniikka jo paikallaan? Kait sen rungonkin voi vaihtaa, jos kerran muutkin. Kaksi identtistä peliä, toisessa vaan joku dieseli loikkarilootalla ja katurenkaat alla. Toisessa sitten jotain ihan muuta. Vai muuttuuko se samaksi kuin veturi sillä että ruuvataan joka osa ensin irti ja lyödään kiinni siihen toiseen, mikä onkin sitten hetken päästä uusi vetoauto?

    No ehkä tossa on joku idea ja varmasti kiva niitä on katsella mutta mun mielestä vähän tekemällä tehtyä "street" -kisaamista, kun autot on ihan eri vehkeitä kun ne millä kisaa ajetaan. Ikäänkuin sillä runkomateriaalilla olisi enää tuossa merkitystä...
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei toi Baileyn kone ihan pelkkä drag race motti kuiteskaan ole kun oli jo neljäs dragweek samalla perusmotilla.

    Morris kertoilee facessa:

    "We will bring the engine back for a critical analysis and to find a root-cause, but I am fairly sure it has to do with the years of abuse the main components have seen. Many people don’t know this, but that engine has seen 4 DRAG WEEK competitions. This engine is still using the exact same cast aluminum engine block and forged crank since we built the engine. This block saw three or four boil-overs on its first year at DRAG WEEK as we sorted out the cooling situation. These cylinder heads have seen the same boil-overs as well as a bunch of rocker-arm pedestal failures. This engine makes well over 2,500RWHP at only 27# of boost. It is not an engine that has been babied its entire life! Many other competitors at this level are changing just about everything in the engine every year before DW. We didn’t."
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

  10. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Voin olla väärässä, mutta minusta säännöt kieltävät kokonaisen moottorin vaihdon. Jos tuota kisaa seuraa, niin ei tuommosia bailey, larson, lutz tyylisiä kilpureita oikein montaa ole matkassa, kolme-neljä kovinta luo varjon koko kisalle. Larsonin novan perässähän ei ollut ennen edes kärryä, nyt tuon oksat pois s10:n kanssa pitää olla sitten suurin sääntöjen sallima :D

    Ja joka tapauksessa, 6s auto jolla ajetaan kärry perässä 1000mailia on kova juttu.
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    jos en väärin kattonu niin siellä on mukana se muija streetoutlaws sarjasta saman S10:n kanssa.
    Ja joku veteli kappeekummisella melkein 200 loppunopeudeks.
    Mihin luokkaan muuten tuollanen unlimited auto pääsis suomessa? SPS? vai outlaw?
     
  12. 1320

    1320 Gearhead

    Heh, noi nopeimmat Unlimited katuautothan olis liian nopeita SPS:n :lol: .

    Mun suosikkeja tän vuoden Drag Weekillä oli se '31 Dodge (?) Coupe Early Hemillä ja manuaalilla. Nosti keulaa ykkös ja kakkosvaihteella oikein kunnolla. Tai sitten Hemillä varustettu '68 Coronet kapeilla alkuperäistyyppisillä punaraita katurenkailla. Ajoi eilen 10.9! :eek:

    Toki noita Unlimited autojakin on kiva seurata, etenkin Larsonin Pickup ja Larsonin rakentama '57 Buick Special on hauskaa seurattavaa. Buick on vielä siksi niin hieno, kun kaikki tehtaan chromit on paikallaan.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi '68 hemi on "katusäädöissä" oleva FAST kulkine. Ihan ketterästihän toi korkee kymppikin on alkuperäisrenkailla.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eilinen meni auton ratissa, jäi katsomatta.
    Larryhän oli kuitukoreja ja putkirunkoja vastaa ja siksi ei ollut mukana viime vuonna. Nyt säännöt käyty lävi ja tehty auto niiden mukaan. Autonhan ymmärtääkseni omistaa BangShiftin Chad, partatyyppi.

    Vapaa luokka on vapaa rakentelulle,rajoitukset tulee kisa ja siirtymien ajankäytöstä sekä et mukana kulkevasta osa- ja henkilömäärästä. Huoltoukko armeejaa ei kellään ole. Tai jos kyytiin mahtuu. Näyttäs et kaks on notmi.
    Oklahomasta on Tina pikkarilla ja miehensä pun/must Camarolla. Pikkariin vaihdettu ilokaasuisolohko tilalle turbo-427 LS

    Coronetti ln FAST joo, vajaa 600 koneella. Renkaatkin tarkoituksen mukaiset
    Lutz RaceCarsin Buick on hieno.

    Jykä: VIPPI- isommalla koneella Pro Street- ryhmään.. ?
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

  16. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Laittakaa nyt tyhmälle ja kielitaidottomalle linkki, mistä voi ihastella
    hot rod dragweekin ajoja.
    Pirulauta, kun tunnen itteni,(TAAS) niin maalaiseksi välillä.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Youtubeen haku: "drag week 2014"
    Sieltä löytyy uusinnat ja suora lähetys jos kisa käynnissä.
     
  18. imp413

    imp413 Gearhead

  19. peltsi

    peltsi Gearhead

  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tulsassa sataa vettä, no race.

    Eilistä uusintana.
     

Kerro tästä muillekin!