Hot Rodin katuautokisa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mopeman, 23.10.2003.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Löijy konttiin ja kisaan mukaan!
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä luulen, että teidän autolla vois siinä olla jotain saumaakin.
     
  4. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Taitaa nakuttaa tolla pumppubensalla...
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No sitten se on mun mentävä.
     
  6. 383

    383 Gearhead

    mää voisin tulla mukaan
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    pitäisköhän od:n sponsoroida mopemanin jenkkilämatkaa? Tai jos jotain isoa halutaan aikaiseksi niin karsinnat euroopassa ja jenkkilässä, 15 nopeinta kummaltakin mukaan ja vetoja.

    Hmmm, 5€ luvattu jenkkimatkaan :grin:
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kannata, mä luulen, että yllättävääkin valmiutta vois löytyä vain menomatkan sponsorointiin.
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Voishan sitä järjestää jotain vastaavan Suomessakin, vai mitä?

    Joku tollanen yks erillinen kisa vois kerätä yllättävän paljon osallistujia....
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Epäilemättä. Puuttuukin vain se, että se keräis myös järjestäjiä ja paikan. Paikka sais olla joku preppaamaaton lentokenttä luistinrata.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    waasa raceway.kesä 2004.the ultimate street car war.only the fastest survive.lähtö lätäköstä jossa kasvaa levää.loppupäässä pomppuja.onnistuis vaasas,täällä on ajanotto laitteet ja timanttinen tiimi niitä käyttämään.pidettiinhän täällä syksyllä ex tempore harkkaripäivät,50 autoa ilman mainostusta ja kaikki katusellaisia.sinä luulit että sinulla on nopea auto,kunnes tulit vaasaan....
     
  12. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kannatetaan tätä vaasan juttua! Miksei muuallakin, mutta liukas lentokenttä olis ehkä paras :smile:
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllähän vaasan pyykkilaudalla kisoja osataan järjestää ja järjestetäänkin, mutta jonkinlaisena vitsinä olis noudattaa nimenomaan samanalaisia sääntöjä kun tossa hot rodin kisassa. Pumppubensaa rajattu määrä, katulenkki, huoltokielto ja kolme lähtöä putkeen erottelee aika hyvin katuautot "katuautoista". vielä vois olla lisätekijänä radial renkaat pakolliset. Ahdetut vehkeet ja erityisesti nelivedot vois olla kova sana.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä ainakin osallistun jos löydän tarpeeks korkeet radiaalit,jotain koko luokkaa 265/85/15.onkohan tommosia edes?
     
  15. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Omalla kun ei taitane pärjätä, niin pistän 5€ Mopemanin MENOmatkaan :smile:

    ps. kunhan matkavarustukseen EI kuulu läppäriä etc....
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oli sitten viikonloppuna toi KATUautoille tarkotettu kisa, ja tuloksiakin sieltä tuli. Eli voinee sitten sanoa niin, että tossa on jenkkien kovimmat todelliset katuvessat.
    10. 10.00 Brian Clarke driving a blue Nova
    9. 9.99 Tom Hunsucker in a black Hemi 'Cuda
    8. 9.95 Chris Johnson in a 1969 Camaro
    7. 9.85 Mel Graham in a 1969 Camaro
    6. 9.83 Jim Pravis in a black 1968 Hemi Charger
    5. 9.76 Kevin Zasky in a black 1969 twin-turbo Hemi Charger
    4. 9.70 Mike Thompson in a red S10 pickup with a 357 SBC
    3. 9.58 Ray Doti in a red turbo Nova
    2. 9.47 John Cunningham in a white Nova with a N/A BBC
    1. 9.45 Ken Close in a 1934 Ford coupe with a BBC

    Ei tuolla olis tarvinu olemassaoloaan hävetä. Noi tulokset on kolmen ajetun lähdön keskiarvoja ja ilokaasun käyttö oli sallittua.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopemanin listasta puuttuu se voittaja:
    1. 9.40 Robert Schmidt in a white '66/'67 BBC stick-shift Chevelle.


    Hot Rod valitsi itse mitkä autot otti mukaan ja säännöt oli tähdätty perinteisiä katuautoja varten. Putkirunkoiset oli kielletty, joten esimerkiksi 8 sekunnin tuplaturbo charger ei päässyt mukaan. Lämpöä ja kosteutta riitti kisapaikalla ja muutamalla nopealla autolla oli ongelmia, kuten yhdellä 70-luvun corvetella, joka ei päässyt omin voimin radalle. Sen annettiin kuitenkin ajaa näytöslähtöjä (9.17, 9.17 ja 9.18 ajat).
     
  18. Muki

    Muki Gearhead

    Ei mahtunut listoille, mutta Cadillacin 500 voimalalla terästetty mustang meni

    10.63@128
    10.50@130
    10.43@130

    3.55 välityksellä. No jahka ne tulokset näkyy hrm:n sivuilla niin sieltä ehkä näkee 'pudonneetkin'.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

Kerro tästä muillekin!