Hottentotti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Capri2000GT, 3.7.2005.

  1. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Olen ajatellut rakentaa valiantistani hottentotti kuosissa olevan auton...
    Eli slotti vanteet, kiiltävät kylkiputket, perä ylös ja nokka tonttiin..
    Mitä olette mieltä ajatuksesta? Mitä semmosia "pakollisia" juttuja olisi muita? ja sitten väri, maalata pitää jokatapauksessa eli mikä olisi sopiva?
    Jos jollain olisi halvalla slotti vanteet moparin pikkujaolla ylimääräisenä ja kylkiputket, niin olisin halukas ostamaan....

    Tässä vielä hieman kuvia nykykunnossa: http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=1411
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Yksi kylkiputki olisi tarjolla. Se on sellainen 4 yhteen. Aitoa 70-80 luvun kamaa. Jos Jp83 ei ota sitä silloin se olis myynnissä kohtuu hintaan. Asia varmaankin selviää parinviikon sisällä
     
  3. tampio

    tampio 1st gear

    eikö vanhoja v-8 magazineja lukemalla pääse eteen päin asiassa? vedä päälle jouk mirra- tai flake maali,ja törkeet lokarinlevikkeet ja etuspoileri,teddy sisusta,lasikattoluukku,back off-roiskeläpät,lLA-puhelin jne. 8)
     
  4. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    [​IMG] Dart nostalgiaa mirra maalissa,muista nostaa perä niin ylös jotta takapenkkiläiset valuvat jalkotilaan se on pop.
    Tummanpunainen detty sisustassa on tunnelmaa luova.
    6ppc,llä on slotit kaupan kysäise.
     
  5. timppa

    timppa Gearhead

    Perä punaiseksi ja konfederaation lippu varapyöräkoteloon.
    Kummallekin puolelle armottomat puluntappopiiskat.

    Löytyisi tommonen n.85x45cm Finlandia2000 lasikatto.

    Kuvien perusteella suunta on oikea. Näyttää häijyltä.
     
  6. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ootappas seuraavaa Vee-kasia. Siinä pitäisi olla mun kuusviitosen Rambler American Hardtopin kuvia (voi se olla sitä seuraavassakin). Siitä voit bongata suurimman osan noista "oikeista" hottentotti osista...

    JuhaP
     
  7. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    jees... hottentotti on joka pojan tutti! ankanpyrstö takaspoileri on must ja jonkinmoinen scooppi..? 8)
     
  8. Ford_GT

    Ford_GT 1st gear

    joku muukin on rakentemassa hottentottenia :rotfl:
    http://groups.msn.com/GranadaConsul/gra ... hotoID=255
    siinä on keskeneränen euro-hottentotten 8)

    pellistäkö sellasen "ankanpyrstö" takalipan kannatas tehä, vai olisko lasikuitu. tj. parempi ?
    kännisä saa btw, "parhaat ideat" tuli tossa huomattua korjaus kaljaa kaataessa että -86 accordin alkuperänen muovi takalippa sopii täydellisesti granadan etuspoikaks kuhan sen kääntää :lol: jne..
     
  9. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Maali: sininen flake, Susikilpavanteet (vrt. Wolfrace) punaisilla
    reijillä, jenkkilippu tankinpohjaan, kaksi antennia takalokkareiden
    päälle, niihin valkoiset ketunhännät, kuraläppiin rosteripinnat ja
    ketjuilla taakse, sisäkattoon 5cm pituista karvaa, samoin hattuhylly,
    takatolppiin sisälle punaiset valot (hohtaa makeesti ulos), perä niin
    ylös, että autosta tulee paska ajaa, keulaa ei kai -70 luvulla juuri
    laskettu. Kumeiksi taakse mahdollisimman kulmikkaat (Pos-a-Traction)
    valkoisilla teksteillä, etukumeilla ei niin väliä (Hakkapelitatkin käy).
    Tuplaputket, mieluiten ne kylkiputket. Scooppi olisi hyvä, spoilerit
    ehkä harvinaisempia. Suosikki-lehdessä oli joskus -70 luvulla hieno
    "Raggare Superdrivers" (tai jotain sinne päin) Mopari, jossa oli aivan
    sairaan hieno laivakettingistä rakennettu etupuskuri, kultaflakella
    maalattuna. Ratti pitää olla pieni kuminen, punainen flake tai valkoinen,
    Kromattu ketjuratti ihan kunkku. SEISKYTLUKU RULES !!!
     
  10. timppa

    timppa Gearhead

    Näittekös hesan cruisingissa kaivopuiston parkissa mustaa 26m V8-taunusta perä pystyssä, scooppi... Se laite tosin myös poistuu pelkän metelin lisäksi.
    Yritän saada kuvan verkkoon.

    Niin ja aikoinaan ollut hottentotti väreissä.
     
  11. timppa

    timppa Gearhead

    Ja pakoputkisto pitää hottentotissa olla vähintään 2-3 kertaisella mitoituksella. -> Kumisee ja lotkottaa kunnolla...
     
  12. hannux

    hannux 1st gear

    -70-lukua

    Täähän on itseasiassa hyvä idea kierrättää -70luvun loppua takaisin!
     
  13. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Ja eikös perän koppaan kuulu ilmanmuuta coca-cola logo maalattuna, ja auton maalaus toimii kaksivärisenäkin esim punanen metalli ja musta, niin ja pitää olla HT tai vähintään maalata toi tolppa mustaksi notta näyttää enemmän ht.lta.
    Ja ne antennit lokasuojissa pitää olla kromatut ja pitkät.
    jarrurummut pitää maalata samalla värillä kun slotti vanteiden reijät esim punainen.
    Myös punainen plyyssi sisus on asiaa ja sillähän on pakko ainakin kojelauta verhoilla, niin ja bucket seatit jostain tojosta(multa saisit carinan mustat yhtenäisillä niskatuilla)
     
  14. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    itellä on furyssä kojetaulun päälle vedetty lisää fylliä,päälle mustaa keinonahkaa ja napit,sininen flake ratti 8) perän laskin alemmas jotta pysys penkillä..ex-omistaja oli 80-luvun alussa rakentanu..
     
  15. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    :D On muuten härskit lokasuojanlevitykset! lasikuidustatako muotoilit vai vääntelitkö pellistä?

    Mistä mahtas löytää ketjuratin? eikös ne muuten ollu kiellettyä joskus... :-?
     
  16. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Muuta nelioviseksi.
     
  17. timppa

    timppa Gearhead

    Ainakin Grant tekee ketjuratteja. Olikohan jopa romista sekä kullitettua mallia.
     
  18. Ford_GT

    Ford_GT 1st gear

  19. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Saakohan noita "pakollisia" hottentotti tarvikkeita muuten enää nykyään mistään? siis kylkiputkia, slot mageja, Back Off Roiskeläppiä yms. Ei taida löytyä enää ihan jokaisen vauhtikaupan hyllystä :) Tästä topicista muistuu mieleen, kun jossain 80-luvun alun veekasissa oli myynnissä ´70 Challenger 225cid slantsixillä ja konepellissä L-88 scoop, yms.. :)
     
  20. Ford_GT

    Ford_GT 1st gear

    pistetään nyt tän otsikon alle vaikka tuolta löytyy noita pakoputki juttuja muutenkin, hottentotti asialla tässä kuitenkin ollaan :p

    niistä sivuputkista mietin, mitenkä sen vaimennuksen kanssa pitäs tehä ?
    ajattelin ostaa ~4" rst putkee (molemmin puolin sivuja kulkemaan) ja sen sisälle 2-2.5" reikäputkee ja villat sinne.. osaako kukaan sanoo millaset mölinät pitää ? vaimentaako tollanen ns. tarpeeks että pystyy ajaan ilman peltoreita ? :eek:
    ja mitenkäs, olisko parempi se sisäputki mis niitä reikiä on olla 2" vai 2.5" onko pakovastuksilla mitään merkitystä ? kone on 2.8 v6

    ja vielä se että miten ne sivuputket yleensä isketään kiinni ettei tarpeettomasti heilu, ja vielä että mitenkäs toi rst:n kiillotus onnistus parhaiten ?
     

Kerro tästä muillekin!