Huhu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 3.12.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jousityypin vaihto sallitaan ensi vuoden alusta.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ja kun joku kertoo nimellä varustettuna tän olevan varmaa vaktaa niin alkaa mulla ja Tero_S:llä riivattu 4wd-Taunus-episodi :smile:
     
  3. koni

    koni 1st gear

    Ja noin X määrä muutoksia esim. Air-Riden ilmajousitukselle.. Allekirjoittanut mukaanlukien!
     
  4. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Joo! ja fourlinkit eteen :grin:
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Eipä se kummoisesti auta jos prosenttirajat eivät poistu, ja tämä on fakta.
     
  6. fisu

    fisu Gearhead

    oliskos siitä iloa rallipenoille :wink:
     
  7. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Järki voittaa tässäkin asiasssa lopulta? Tai no huhut on aina huhuja.

    Ralli porukkaa rajoittaa vielä AKK:n sääntökirjakin.

    Mutta Saabiin pistän ilmajouset kun rahapussi kestää/ säästöpossu painaa riittävästi.

    Äläs nyt Capri2.6i paljasta liikaa, hierotaan 4wd ensin valmiiksi ja pistetään sitten muutossarjoja myyntiin... :smile:



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tero_S 2002-12-04 08:38 ]</font>
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta saas nähdä. Meillä on nyt pickupissa takana ladderbarit (ei papereissa eikä leimassa) ja suunnitelmissa on josko homma kelpaisi muuttamalla sinne nelilinkkituennan. Alustavasti kysyin konttorilla eikä ainakaan heti tyrmännyt tuota ajatusta, mutta kaikki jousitusratkaisuihin vaikuttavat pykälähelpoitukset olis aina tervetulleita.
    Paha kun auto ei ole ehtinyt käydä kilvissä siihen aikaan kun nuo ladderbarit on sinne tehty, nimittäin nekin hyväksyttiin joskus silloin 90-luvulla ja nyt taas ilmeisesti ei.
    Katastuskonttorin setä lupas selvittää meille pitäskö ne muuttaa jotta auton saa (niiltä osin) leimattua, joten odottelevalla kannalla ollaan.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    No JariV, mitä muutoksia ja mihin autoon, kerro lisää!
     
  10. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    no mitäs perusteluja sää JariV niihin lykkäsit?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elikkä JariV:llä on ollut auto valmis ennenkuin luvat on myönnetty.
     
  12. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    täh? kui?
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei pidä paikkaansa, Jari on sitkeästi hoitanut asiansa oikeassa järjestyksessä ja kaikkien sääntöjen mukaan. Eli laitteessa ei ollut, eikä taida vieläkään olla noita jousi + ohjausmuutoksia, mutta luvat on.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mielenkiinnolla odotellaan. Kävin Kouvolan Autolasissa kyselemässä uusia ikkunoita pickuppiin ja siellä putiikinpitäjä ja paikallinen rodirakentaja kertoi myös kuulleensa että jousitusjuttuihin olis tulossa vapautuksia. Ainakin omatekemätkin nelilinkit kelpaa tänäkin päivänä, kertoi Cossun juuri käyneen leimaamassa kilpiin yhden sellaisilla varustetun rodin.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä kuulin tän saman "jousitustyypin muutos sallitaan huhun" kaverilta joka on töissä AKE:ssa ja puuhaa näittenkin asioiden kanssa. Eli sen pitäis olla ihan tosijuttu, mutta päätäni en laita pantiksi.

    Eli esim. nelilinkit sallitaan lehtijousien tilalle. Ladderbarsseja ei sallita.
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No perskules. Meillä on nyt pickupissa alla 90-luvulla sinne tehdyt ladderbarsit, joista yks alan ammattiäijä oli sitä mieltä että vahvemmathan nuo on kuin normaalit nelilinkkisysteemit. Autossa on siis takana kierrejousitus ja ladderit. Pari vuotta sitten nuo hyväksyttiin, nyt siis taas ei ja rakennappas homma taas uusiksi niin eiköhän säännöt jälleen muutu ja kohta ne taas oliskin hyväksyttävät. Välillä tuntuu että homma on enimmäkseen v..ttuillakseen tehtyä virkamiesten pilkunviilailua :mad:
    Sain katsastuskonttorilta nimen ja puh.numeron Akeen kaverille jolta tiedustella näistä ym. pickuppiin tulevista muutoksista, oliskohan sama mistä Volvo_5.7 mainitsi. Pitänee soittaa ja selvittää mitä saadaan tehdä muutoskatsastuksella (jousitus, renkaat, scooppi yms. juttuja) vai pitääkö vielä ryhtyä lähettelemään
    jotain :wc: sinne Akelle.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    EI ladderit oo ikinä olluit sääntöjen mukaan hyväksyttäviä katuautoihin, ne kun ei salli korin kallistelua akseliin nähden. Mutta ei luulis olevan paha tehdä muutosta laddereista nelilinkeiksi jos jousitus systeemit noi ladderit jo hyväksyy. Ja varmaan jatkossakin, jos noi sallitaan, tarvitsee käyttää nimenomaan tehdastekoisia sarjoja eikä omaräpelteitä.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo, mahdolliset aikaisemmat laddereitten hyväksynnät on tullu aikanaan joko vahinkona, kasastusmiehen ymmäryksen puutteena, tai sit on leimassa vaan katottu läpi sormien..

    Mut kadulle ei ladderit oo kuitenkaan järkevät, vaikka saiskin ne leimattua. Ne kantsii unohtaa, ne on vain varttimaili vehkeisiin sopivat.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, ne ladderit täytynee kyllä muuttaa nelilinkeiksi. Auton katuominaisuuksista nyt ei tiedä muutenkaan, tulee siitä sen verran härski streetmachine muutenkin. Eli auto on tarkoitus rakentaa ihan vaan hupiajeluun kadulla, normaaliajot hoitunee muilla vehkeillä.
     

Kerro tästä muillekin!