Huhuako ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Raider Japa, 2.3.2016.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh kävin ite kans yhen -68 Satelliten hakee pari vuotta sit mikä oli sillon vielä museorekkaris. Laho paska, meni 3½ neliöö peltiä siihen ku tein uusiks sen ja normirekisteriin vaan.
    Ei voi parissa vuodessa niin mädäks mennä mitä siitä viime museotarkastuksesta oli aikaa...
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Juu ja kun on normirekisterissä, niin ei tarvi pelätä, että olisi ruostepommi...
     
  3. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mobilisti lehdessä taisi olla kirjoitus, jossa klb haaveili museoautojen katsastus vapaudesta. Mun mielestä siinä olisi ideaa siltä kantilta, että harva katsastusmies ymmärtää 50-luvun ja vanhempien tekniikasta juuri mitään. Monena vuonna on katsastuksessa ihmetelty miten esim mun 60 cadi on tehty. Bensaputki menee helmassa ja raidetangot on ihan omanlaisensa. Rumpujarrut edessä käyttäytyy erilailla kun levyt ym. Puhumattakaan vanhemmista autoista, joissa on olkatapit. Kannattako maksaa katsastuksesta, missä katsastaja ei ymmärrä vanhaa tekniikkaa?
     
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Museo autojakin on monen kuntoisia. Tosi osa on ku uusia eikä niillä ajeta ku muutama kerta vuoteen.

    Se foorti oli ollu iha käytössä paljon. Mut ei sitä olis ikuna pitäny ees saada museo kilpiin.
    Lasikuidusta kasattu. Ja se oli jo ameriikan aikaan tehty. Kuitteja oli niistä kiteistä ja tarpeista mukana autossa. Joskus -90 luvun alusta.
    -92 muistaakseni tuotu Suomeen ja sen jälkeen museo leimattu. Ja osa ajaa paljon museo autoilla. Peräti melkeen koko vuoden.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Tuota vähän meinasin jo ehdottaakkin
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    JoKu tuommonen vois onnistua. Ja muutenki vois katsuri vähän kunnon mukaan määrätä. Jos oikeesti priima ni vois olla 4 vuotta. Jos vähän epäilyttää ni kaks vuotta.

    Ja voisivat hinnoitella museo auto halvemmaksi katsastaa.

    Sit menis oikein.
     
  7. spinout

    spinout Gearhead

    Vähän kunnon mukaan määrätä katsastusvälin? Tuon rajan arpominen, kun vähän epäilyttää, riippuisi vähän k-asemasta, katsurin sokeritasosta ja asiakkaan pärstäkertoimesta. Kaikkein selkein olisi sama 4 vuoden väli kaikille, kuten nyt 1959 käyttöönotetuilla ja sitä vanhemmilla.

    Sit menis muutenkin oikein, kun kirjoittaa sen museon yhteen sen perään tulevan sanan kanssa.
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Museoautoilta kokonaan pois ja muille 4 vuotta, sit oltais lähempänä oikeaa
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    No vielä parempi ois sit et katsastus kokonaan pois. Samoten vakuutukset pois. Jokainen omalla vastuulla liikenteeseen. Ei tarttis maksaa vaikka kolarois.

    Ja eteenkin promille raja pois ja ikä raja. Jokainen ajais millä ja miten haluais.
     
  10. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Katsastuksen vois kyllä poistaa, liikennevakuutuksen jättäisin kun suurimmalla osalla ei ole muuten varaa maksaa. Ikärajan vois laskea 16 vuoteen ja promillerajakin on periferiassa vähän turhan tiukka kun muite liikkumismuotoja ei ole tarjolla. Nopeusrajoituksiakin vois pääosin tarkistaa vähän ylöspäin:)
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Jokaine liikkuis omalla vastuulla. Vaikka ajat jonku kylkeen. Ni kumpikin maksais oman auton.

    Nopeus rajoitukset pois.
     
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ois se helppoa lähteä ruisinkeihin.

    Ei tarttis ettiä kuskia.

    Pari kakkos nelosta penkkien alle ni pysyy penkit kyydissä. Yhteen pyörään laittas yhden jarru kengän. Vähän saa hiljennettyä. Magneetti taskari konepellille.

    Kolme rommillea vereen ja paanalle. Vanhassa impalassa kone kunnolla viritetty ja jouset poistettu.

    Ei haittaa vaikka vähä kolhii muitaki. Ku jokainen omalla vastuulla. Täysiä koko reissu ajeten.....

    Olisihan se helppoa.........?
     
  13. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    Taitaa olla perjantaipullot jo korkattu.. ? ;)
     
  14. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei ole. Eikä ees voi. Pitää jäädä kotiin ........

    Rehellisesti sanottuna nään työni puolesta autoja/asiakkaita joka viikon päivä. Jos ei ois pakko laittaa niin eivät laittais.

    Ja silti vaikka vuoden välein katsastus. Ni on semmosia pommeja liikenteessä että huh huh
     
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    jos ei tarvis katsastaa, ni en minä laittais valoja, jarruja alustaa kuntoon. Enkä ensimmäistäkään paikkaa laittas. Kuha kone ja voimansiirto toimis.
     
  16. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo ihmiset ajaa heti ittensä hengiltä jos niille antaa hiukan vapauksia ja vastuuta, sama kun jos alkoholilainsäädäntöä hiukan löysää niin kaikki ryyppää ittensä välittömästi hengiltä. Ja tietty tämä pätee vaan suomessa, muualla jostain syystä näin ei tapahdu:rolleyes:
    Hyvin on OrsOniin uponnu suomen kielto- ja säätely-yhteiskunnan opit
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei ole ihan sama asia.

    Mut jos poistetaan promille raja. Kuolee ihmisiä liikenteessä enemmän.?
     
  18. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ja jos poistetaan katsastus.

    Ei kaikki pidä autojaan kunnossa. En sano et jokainen kolarois. Eikä ees suurin osa.
    Mut aina on suurempi vaara.
    Koska vuodessa kerkee auto kulumaan aika reilusti. Jos ei ois pakko laittaa. Ni neljässä vuodessa ois auto ihan paskana. Ymmärrättekö mitä meinaan?

    Ennemmin pudotetaan auton osien hintaa. Vakuutukset tosi halvaksi. Katsastus vois olla vaikka ilmanen. Ja korjaamo tunti taksat halvaksi.

    Ois vehkeet kunnossa. Ja renkaiden hinnat alas.
     
  19. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ja verot pois. Ne on turhia
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Jep.
    Tunnolliset kärsii aina holtittomien aiheuttamista säännöksistä.
    Näinhän se aina menee, ja on mennyt.
    Sitten ihmetellään, että kaikki on niin säädeltyä.......
    Säännöt ei kosketa, kuin niitä noudattavia. Rikollisille kaikki on sallittua. :)
     

Kerro tästä muillekin!