Huhuako ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Raider Japa, 2.3.2016.

  1. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ja tarpeeks kun säädellään niin saadaan kaikista rikollisia ja valtio saa sakkotuloja pohjattomaan kassaansa
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Syy miksi olen tätä mieltä on:
    Asiakkaita kuunnellessa. Ainainen narina pitääkö tuoki muka laittaa.? Maksaa 15 euroo..... Eikö vois vaan vasaroida pallosta väljät pois.... Ja tämä lista jatkuu. Jos ei tarvis katsastaa ni en laittas.......

    Ja rehellisesti. Minähän hyötyisin siitä jos ei tarttis katsastaa. Minä ku ostan kaikki paskimmat vehkeet :)
    Ja moni omista autoista ois ollu kivaa ajaa vielä, mut ei saa leimattua.

    Sitä en vaa ymmärrä miten harrastajat jotka pitää oman auton kuitenki kunnossa. Ni eihän katsastus ole mikään ongelma?

    Ennemmin hinnat alas ni ois varaa pitää autoa paremmin kunnossa. Vai olenko ihan väärässä?
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Siis katsastushan ei ole mikään ongelma. Turhauttaa vaan se pelkkä rahan kerääminen, kun autolle ei tehdä siellä mitään jalostavaa.
    Voi olla, että joillekkin on vaikeaa pitää autoansa kunnossa, eikä viittitä, tai ei ole mahdollisuutta sen kuntoa tarkkailla.
    Tietenkin meitä on kaikenlaista tallaajaa. Jotkut ihan tarkkailun, ja holhouksen vaativia. Silti liikenteessä itsenäisesti......
    Samoilla säännöillä pitäis silti kaikkien mennä. Tai oikeastaan säännöt tehdään sen huonoimman mahdollisuuden mukaan. Eli kaikki olemma holhouksen alla varmuuden vuoksi. :D
     
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Eniten vituttaa just vanhojen harrasteiden katsastus. Kun on useampi auto niin välillä on saattanut tulla vaan muutama sata kilsaa katsastusten välissä. Ei siinä ehdi kulumaan edes paskimmat kiinalaiset pallonivelet. Kaikki pakolliset asiat pakkaa muuttumaan väistämättä rahastukseksi, ja jos ne hoidetaan valtion puolesta niin ne muuttuu vittuiluks ja vielä pahemmaks rahastukseks. Rahastus vaan tapahtuu silloin verojen kautta
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Muullakin on useampi auto.

    Mut enemmän mua ketuttaa maksaa verot ja vakuutukset vuodessa. Ku se katsastus.

    Vaikka ei mitään mahdottomia tule ajettua. Ni yllättävän paljon kärsii osa autoista :) ku ovat välillä kovassakin käytössä.

    Mut tosissaan ennemmin verot. Vakuutukset pois
     
  7. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Kuulin ettei tulevaisuudessa katsasteta autoja ruotsissa vaan suoritetaan pistokokeita liikenteessä.Riittäisi säännölliset/vuosittaiset korjaamokuitit auton mukana.Niinhän se pitäisi olla ensiksi meillä.
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Nii. Loppuu harrastajan omat huollot.

    Ja korjaamolla öljy vaihto kuitti :)

    Mä voin kirjottaa itelle vaikka minkä näköstä kuittia :D. no siinä tulee lisää tienestiä ku myyn huolto kuitteja ympäri suomea.
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jooh.. sille kauan puhutulle harrastusajoneuvoluokalle myös harrasteautovakuutus ja vero..

    ja tehtäisiin niin että yhdellä vakuutuksella voi ajaa kaikkia harrasteajoneuvojasi jokka ovat katsastettu jne. ei enää jokaiselle erikoisautolle omaansa.. perushinta sama kuin nykyisin liikennevakuutus olisi autolle (esim kalleimman omistamasi mukaan laskien). siihen sitten voisi ostaa lisäkkeeksi osa tai täyskaskoa vastaavan turvan.

    mutta olisiko tämä lisäturva auto-kohtainen vai kaikkia koskeva vakuutus.. ehkä voisi olla autokohtainen.. pysyisivät vakuutusyhtiötkin varoissaan.. perusmaksulla saisi liikennevakuutuksen kaikille harrasteille.. ja jos haluaa hienompaan autoonsa lisäturvaa niin maksaisi extraa. arvioitaisi/ilmoitettaisiin auton arvo katsastuksen tms yhteydessä ja sen mukaan laskettaisiin lisävakutuusmaksun hinta.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eli
    mitä paremmassa kunnossa sen harvemmin katsastukselle
    Kalleimman mukaan verot ja vakuutukset vaikka ois 30 autoa liikenteessä

    Tohon pitäis sisältyä myös liikenne käytöstä poisto
    G30 henkilöautovani dieselillä niin hallelujaa mitkä verot, mutta mukavaa reissata


    Ainoo mikä muuttuisi ois katsastusten harveneminen, ei valtiolla taida enää konttoreita olla joten voitot virtaa holding yhtiöille ja verot cayman saarille [​IMG]
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    oikeesti katsastus on ihan jees, mulla on liian paljon tuttuja jotka katastuttaa mulla siinä toivossa ettei vaadittais edes jo puuttuviksi todettuja jarruja, saatika ikkunanpoesulaitteita, ihan turhia vehkeitä kun vedetään poriharjavaltaväliä 10 metrin turvaväleillä ympäri vuoden aamuinilloin, tää on salaisuus, mutta näistä vehkeistä minä maasuttamisen sijaan muistutan,
    että tylysti vaan hylkyä, hylkyä ja taas hylkyä,
    muuten ei saa korjata kun sehän saattaa maksaakin jopa satasen.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Tuo on asiaa.
    Ostin uudet Valeon rungottomat sulat, ja on nyt parhaat ikkunan pyyhkimet, mitä on koskaan ollut. V70:en takalasiin kans sellasen laitoin. Silmänpesimen moottoreita ostin just 3kpl, vaikka nykyisetkin taas toimii. Kiva nähdä joka puolelle. Kun lähivalot vielä sais kahdentaa, kuten uusissa. Suuntaisin ne poikkeavasti oikein. Meni vähän ohi aiheen.......(nolostunut hymiö)
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Samaa mieltä DX:n kans. Hyvä et konttori setä hylkää puuttuvista toiminnoista. Tai vioista. Justiin tuo ku maksaa muutaman kympin. En minä tarvi pintaa renkaisiin......ei mun tarvi nähä ku vähän tosta lasista....
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Näihin se toisessa keskustelussa ehdotettu tieratsia ja jos todetaan hylky vika auto jää siihen ja hinurilla korjauspaikalle

    Tai voishan näissä toimia se kateus periaate kuten veroissakin, ilmoitusta netin kautta ja tulee kirje kotiin. Ajoneuvonne X on velvoitettu saapumaan katsastuskunto tarkistukseen kuukauden kuluessa
    Ja mahdollisuus perustella miksei käytä tarkistuksessa ja siitä peruutuksesta jäis sit merkintä kilpiin, et ajoneuvo tarkistamatta. Tää toimisi sellaisissa tapauksissa joissa kateellinen kantelee koneettomasta tai muuten seisovasta

    Ja sellaiseksi se järjestelmä, et ei hyväksy sitä tarkistuskehoitusta kuin kerran vuodessa, eli vittumainen naapuri ei saa kuukausittain kanneltua
    Ja vielä kun ois, et jos sama henkilö kantelee useemman kerran peräkkäin, niin joutuu ite tarkistukseen soveltuvalta osin verot, katsastukset autoista, rakennuslupa, ympäritön siisteys jne jne :p
     
  15. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tosielämää ajatellen, loogisinta olisi kun tulisi kutsu katsastukseen aina kun on ostanut uuden auton. Sais ne myyntifiksit katottua kuntoon.
     
  16. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ja vielä loogisempaa ettei autoa sais myydä kuin juuri katsastettuna, tai vaihtoehtoisesti ajaa paaliin suosiolla kahvipakettia vastaan.
    Ei tuossakaan olisi mitään järkeä, perjantai illan heitto, paitsi virkamiehen mielestä hyvä idea ja kohta aloitteena jollain ryhmällä ja läpi menisi, paitsi kahvipaketti vaihtuisi 1,50€ alennuskuponkiin nokian renkaista, jos siis nykyinen käytäntö poistuu. :)
     
    Muokattu: 8.4.2016
  17. three hundred

    three hundred Gearhead

    No noilla vanhoilla ajellut koko ikäni. Autot ollu sen näköisiä et kun LP.n. Partio tuli kylälle ni heti siniset vilkku... Mut vehkeet oli aina kunnossa ja sekö niitä vitutti... Ei niihin niin paljon rahaa mee ettei niitä vanhoja voi kunnossa pitää... Pelastusalalla kun olin duunissa ni vitutti katella sileitä renkaita ja vastapuolen vammoja..... Mikä siinä onkin kun yleensä vahingon aiheuttaja saa poikkeuksetta pienemmät vahingot??? o_Oo_O
     
  18. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Vaikkakin museoauton omistajista osa on säntillisiä ja pitäävät autonsa uuden veroisessa kunnossa. Mutta on muitakin syitä miksi katsastaminen voi olla hyvä juttu:
    Heitän esimerkkinä vaikka 2-mäntäisten etujarrusylinterien toisen männän jumimisen, välttämättä kevyessä museoautoon kuuluvassa ajossa et huomaa onko siellä jarruissa kaikki kunnossa, pysähtyy kevyissä jarrutuksissa normaalisti ja tasaisesti, mutta jos pitää oikeasti jarruttaa reilummin, niin sehän puoltaakin niin perhanasti ja pahimmillaan just sinne jalankulkijaan tai vastaantulevaan? No okei, museoautoa ajava 80v patu reagoi nopeasti ja pitää vahvoilla lihaksillaan rattia vastaan ja kaikki ok, entä tyttäresi tai sinä? Ja monessako vanhemmassa normiliikenteessä olevassa autossa on katsastuksen jarrudynamometrillä pasahtanut jarruputki poikki kun oikeasti painetaan sitä poljinta kovaa, mitä tapahtuisi normiliikenteessä, vappuparaatissa, no onneksi nykyään edes kaksipiirijarrut.
     
    Muokattu: 9.4.2016
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eikö se paras systeemi olisi vakuutuksissa, että liikennevakuutus irrotettaisiin autosta.
    Liikennevakuutus olisi ajokorttiluokan mukainen, koska ei ne ajoneuvot kolareita aja vaan kuskit. Kaskot ja muut vapaaehtoiset tietysti voisi olla ajoneuvokohtaisia.
    Ajokorttiluokan mukaisia "palasia" voisi sitten nappailla päälle ja pois vak.yhtiön sivuilta. MP, HA/PA, KA, yhdistelmät.....
     
    valpas tykkää tästä.
  20. three hundred

    three hundred Gearhead

    Ei ollenkaan huono ehdotus...!!
     

Kerro tästä muillekin!