Hulluja nuo amerikkalaiset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mr.Speed, 16.3.2003.

  1. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    välillä tosiaan tuntuu siltä...nimittäin luin mobilistia 2/2001 ,ja siinä oli "Lännen ihmemaassa Valianttia etsimässä" jutun yhteydessä kuva kuin uudesta Chargerista ja kuvateksti "Alkuperäinen 1968 Dodge Charger Hemi.Entisöimätön ja ajettukin kokonaiset 23.000 mailia. Odottanut yksityisen Kalifornialaisen Mopar-harrastajan varastossa uutta akkua ja omistajan inspiraatiota yli 10 vuotta" Luulisi inspiraatiota löytyvän jos tommonen kärry lojuu tallissa! :smile:...eikä muuten kyseisellä reissulla löytynyt yhtäkään 2d `65 Valtteria...eli Amerikassa törmäät ennemmin 23.000 mailia ajettuun Hemi Chargeriin kun Valianttiin! :lol:
     
  2. ajk81

    ajk81 1st gear

    Täällä se tosin on toisinpäin, paljonkohan jenkit makselis valttereista jos sinne pari rahtais vai onkohan jo joku vieny?
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei Valianttia? -91 kun oltiin Kaliforniassa reissussa Anaheimissa yhden 7-11:nin eteen kaarsi pappa sinisellä 4-ovisella 65 vallulla, äänestä päätellen oikein kutosella varustettu! Ei kysytty mitä maksais :smile:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ainakaan taalla Los Angelelesissa Valiantit ole arvokkaita. N.$1500 - $2000;lla saa ajokuntoisen ja siistin. Yleensa parikymppiset tytot niilla ajelee jotka haluaa olla "erilaisia nuoria."
    Mita peraa on siina huhussa etta Valiantit oli tarkoitettu ainoastaan Euroopan markkinoille, ja useimmat olivat kokoonpantu Ranskassa, Amerikkalais -osista? Kuulin tasta monta vuotta sitten.
     
  5. Riku123

    Riku123 1st gear

    Jenkkitehtailla on ollut kokoonpanolaitoksia Euroopassa jo pitkään. Nykyisin ilmeisesti vähemmän... Jo 50-luvulla on tehty mm. Tukholmassa Classic chevyjä! Osien tuonti on /on ollut ilmeisesti halvempaa kuin kokonaisten autojen tuonti...
     
  6. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Siellä kun noi autot ei oo maksanu, eikä maksa vieläkään juuri mitään, niin keskituloisella perheellä on aina ollut varaa useampaan autoon.
    Auto vaihdetaan vuoden parin välein uuteen tai sitten se vaan jää makaamaan pihalle, "kun nyt ei jaksa tuota akkua vaihtaa".....

    Tämä on hiukka karrikoidusti sanottu, mutta kyllä auto kulttuuri on siellä melko erilainen....

    Kimmo
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    tosi on, Kimmo. Auto on vain yksi valttamaton valine, siina kuin mika tahansa kodinkone. Porukka ei juuri stressaa joka naarmusta. Jos normaali ihminen esim. vaihtaa itse oljyt, on heti muiden silmissa "autohullu," ja jopa oman auton itse peseminen on todella harvinaista, ketapa kiinostaa kuluttaa aikaanasa niinkin arkipaivaisen asian kuin auton kanssa. Harrastaja piireissa on asiat kumminkin niinkuin Suomessakin
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    >Siellä kun noi autot ei oo maksanu, eikä >maksa vieläkään juuri mitään, niin

    Ihan tosi.. täytyy tässä käydä sitten hakemas lähes ilmaisen auton USAsta.. Tavallinen työläisjenkkiduunarin oli 50-60-luvullakin turha havitella alleen uutta autoa ilman lainarahoitusta. Jos tienasit muutaman taalan päivässä ja uusi auto maksoi vaikka $5.000, niin milläs muulla kuin lainarahalla hankittu ed. auto meni vaihtoon ja uutta lainaa kehiin. Autojen tarjonta oli kyllä aivan eri luokkaa kuin täällä rajoitusten korpimaassa..
     
  9. KTM

    KTM Gearhead

    50-60 luvulla ainakin taitteessa $5000,- oli Caddy luokan autojen hintatasoa. Ei Joe Aweragen kehonsiirtimen hinta. Äkkiä katsoen 1962 Vette maksoi $4083,-. Eli saadaan jotakin vertailupintaa. Toisaalta ihan totta, että kyllä ne Jimitkin lainalla ovat ostaneen ja ostavat autoja. Näyttävät paljon myös liisaavan ihan yksityishenkilöinä.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo meni 'pikkasen' yli toi 5 grandii nopeesti heittäen.. Mutta jos uusi Impala maksoi $2.500, niin kyllä sekin oli silti Joelle kovan työn takana oleva raha '60-luvun Amerikassa..
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    pankkilainaa harvempi ottaa autonmaksuun,tai edes saa sita, mutta osamaksulla ostaa lahes jokainen. taalla on tapana rakentaa luottohistoriaa. Helpoin tapa aloitaa on ostaa auto osamaksulla. N.3-5 vuoden jalkeen saannollisen maksamisen jalkeen luottosi on paperilla kasvanut huomattavasti, ja se saattaa jo riittaa asuntolainan hakuun, mika on monen lopullinen tavoite. Ja harvempi haluaa edes kerralla sijoittaa kaikkia rahojaan autoon, mika saatetaan varastaa, kolhia yms. koska tahansa. Ihmiset haluaa ostaa osiksella, siita on hyotya.
    Jonkun kalliimman puoleisen laatu-auton ostaminen osamaksulla maksaa (pakollisten paikallisten kasko vakuutusten kanssa)n.$400-600 kuussa. Moni, hanttihommissa tyoskenteleva pystyy siihen, jos ostaa auton yhdessa tyttoystavansa kanssa. Tai jos asuu kotona. Esim. minipalkkainen, McDonalsin tyontekijalle jaa kateen n.$1000. Jos asuu kotona, ja autot on paa-asia, kylla siina sinnittelee etta saa vaikka 1-2 vuotta vanhan Mersun tai uuden Lincoln Navigatorin tai jopa tietynmallisen upouuden Jaguarin. Halvimman paan upouusi auto on pak. vaakutuksineen n.$200 -$250 /kk.
     
  12. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Outo yhteen sattuma että kirjoittajakin oli tällä :smile: sinä se siis olitkin joka etsit sitä valtteria? Oisit ostanu sen Chargerin pois :razz:
     
  13. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Katos nyt Jari,
    Johan täällä alkaa kaikki olla sitä mieltä, että sun pitäis satsata enemmän Mopareihin ja ennenkaikkea Charger kiintiö ois syytä tallilla pitää vakiona..... :wink:

    Kimmo
     

Kerro tästä muillekin!