Hummer H2 verot ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja astro 350, 6.3.2008.

  1. astro 350

    astro 350 1st gear

    Onko tietoa Euroopasta tuodun H2 veroista ja muista kuluista jos tälläisen
    Suomeen rahtaisi, kannataako..
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eu:ssa ei oo tulleja ja kuorkista ei mee veroa.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hummeri nam :rotfl: .Suomi kuuluu EU:hun siitä huolimatta voi tulla kaikenlaisia vaikeuksia kun tuo auton Suomeen mutta toivottavasti Suomen H2 määrä kasvaa sinun avustuksella. Ne uudemmat näyttää jotenkin leikkiautoilta :lol:
     
  4. astro 350

    astro 350 1st gear

    On se sen verran Äijälaite että olis mukava kuulla jonkun henkilökohtaisia
    kokemuksia H2 maahantuonnista.
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Niin ja mikä on sellasen todellinen hinta saksassa,
    kun ei ihan aina usko mobile.de:n hintoihin kun alta 20t e sais jo jotain hummeria, eli onko hinta silloin vielä jenkkihinta dollareissa?

    tekis kans tollasta mieli kun kerran pääsin ajaan :D
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Ne alle kahden kympin hintaiset ovat yleensä jenkeissä, mutta hinta euroissa.
    Useimmissa ilmoituksissa on mainittukin: "Das auto undwundhundmundachtungvasisdasdasisvas USA" tai jotain sinne päin :lol:

    Halvin alv-vähennyskelpoinen (eli ainakin tullattu) H2 näkyi olevan 27 965€.
     
  7. duramax03

    duramax03 1st gear

    Nämä halvat Hummerit on varmasti yksi huijatuimmista autoista euroopasta ja Saksasta, maksat pikkuisen varauksen jotta varmasti saat omasi halvalla, laitat 500,- varausmaksun menemään muutaman muun kanssa ja sen jäkeen alkaa selittely. Käytä Hummerin ostossa vain hyvämaineista välittäjää ja varmista että auto on kilvissä Saksassa..........silti sulla on askartelua ennen kuin on kilvissä Suomessa............jos niitä saisi euroopasta halvalla ja sulavasti kilpiin Suomessa, hintataso täälläkin olisi erilainen
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jenkeissä noita saa n. 20000 taalalla, rahti tänne pari-kolme tonnia, tulli 10% + alv 22% ja rekisteröintiin voi varata pari tonnia? Tuolla rahalla pitäis saada ajoon.
     
  9. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Hummer H2

    Valo- ym. muita EU-vaatimusmuutoksia näihin tekee esim. Sipoon Autofix. Erivuotisissa on erilaisia juttuja, kannattaa tuoda mieluimmin vanhimpia, niin pääsee vähimmillä muutoksilla.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    2003 alkuvuoden autoja niin ei tartte laseja vaihdella.
     
  11. rammi

    rammi 3rd gear

    Noitahan on jenkeissä diiselöity duramaxin kiisselitekniikalla, mut taitaa olla hinta hieman eri luokkaa kuin orkkis bensakoneella???.... mut tollanen duramax H2 olis asiallinen kyllä.
     
  12. Make2

    Make2 3rd gear

    Tuossa yksi kaupan. Toisaalta kun Dieselin hinta kerran on tarkoitus nostaa bensan tasolle lähi tulevaisuudessa ja diesel veron poistosta ei ole kukaan puhunut mitään, taitaa olla sama ostaa tuollainen H2 sitten bensa koneella. On paljon halvempikin. 2009 tulee lienee diesel h2:ssa myös tuotantomelleihin ?

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Hummer-H ... enameZWDVW
     
  13. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Eikai kuorkeista sentään dieselveroa mene? Ja kyllähän dieselin kulutus sentään on järkevällätasolla jos tommoseen H2 bensaan vertaa, omakohtaista kokemusta ei tosin ole, eli mutua...
     
  14. MudMax

    MudMax Gearhead

    No totta kai menee, muutenhan lähes jokaisella pienyrittäjällä olisi raskas kuorma-auto ja työpäivän päälle hoidettaisiin itse firman kuljetustarpeet.
    Eli kuorma-autojen dieselverolla on valtiontalouden lisäksi myös liikenneturvallisuus- ja työllisyysperusteet.
     
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead


    Juu, mitäs eroa sillä on et bensa H2 ryystää 20-25 ja duralla 10-15........?
    Mut joku kun kertoo mistä muutetulle dura-H2:lle saa Eu-vastaavuustodistuksen niin sitten!!!
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mikahan d-max kulkee 10L sadalla, ei se 300hv tule dieselissakaan pyhallahengella :D
    Kaverilla on 03 D-max 4wd pikkari ja -02 8100 Vortec Magnacharger puhaltimella oleva bensakrematorio 02 subbessa.
    subbella polttoainekulut on 4 euroa sadalla korkeammat kuin pikkarilla ajaminen.
    Niin ja subbessa ei ole dieseliveroo tietty, elikka todelliset kayttokustannukset kustannukset on aikalailla fifty sixty jos nyt ei ajele kymppitonnia kuussa
     
  17. rammi

    rammi 3rd gear

    No vuotuinen käyttövoimavero tollasella ka:ksi rekisteröidyllä H2:lle olisi jotain 150e luokkaa. Sen verran on tolla rammilla, mikä mulla on (kokonaispaino hiukan reilut 4000kg). H2 tuskin kokonaispainoltaan isompi.

    Ja tollanen antiikkinen rivipumppu cumminssi, mikä mulla on, syö sekalaisella ajolla kiisseliä n. 14,5l/100km. Luulisi uuden commonrailin, vaikka tehoa onkin 300, menevän samaan jopa allekin.

    EDITTIÄ:
    Itse asiassa toi mun kilikoli riiisseli tämän hetken keskikulutus vuoden seurantajaksolla on 13,85l/100km. Ja uusi commonrail pesee varmasti reippaasti tuon lukeman!
     
  18. Make2

    Make2 3rd gear

    Vedettiin H2:lla 500 km. katetua traileria jossa 1340 kg. urheiluauto eli yhteensä yli 2000 kg vedettävää liukkaalla talvikelillä.

    Kulutus 20 l/100.
     
  19. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No kun päästiin näihin kulutuksiin niin kaverin 03 dura menee ajotietokoneen mukaan 11l siististi ajaen mantiellä, oikein pihi kuski kiristää siitä varmasti tuon yhden litran. Onko toi sitten absoluutisen tarkasti oikein näyttävä on sitten toinen juttu. Mut sekalaista ajoa ajaen 15 vois olla realistinen. Kuitenkin paljon alle mitä joku H2 vie.
     
  20. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Mitä, onko noita H2:sia paljonkin BENSAkoneella? :eek: mä oon aina kuvitellut noita diisselivermeiksi... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!