Hummer H2 verot ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja astro 350, 6.3.2008.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu, vain kaikki.
     
  2. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Höh, joka päivä oppii uutta. :eek:

    Kuvittelin automaattisesti tollasen syövän naftaa, varsinkin Suomenmaassa...
     
  3. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    ei kai niitäihan persaukisella oo varaa ostaakaan :rotfl:
    se on kai niille ihan sama mitä se syö.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Nii, tuollaisen saa itse tuomalla jonnekin 25 tonniin, onhan se ihan kauhee ökyhinta, sillähän saa jo uuden corollankin :poff:
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    jos on 25t laittaa autoon niin ei sillon voi olla persaukinen tai siis voihan sen kaupanteon jälkeen olla pa

    jos sen käyttikseksi meinaa ja on työmatka 15-20km suunta niin mä en ehkä ostais mutta...... kakkosautoksi :lol: ,jos ei ois niin ökyhintainen.

    siis pitäähän sen maksaa koska muuten niitä olis "kaikilla" :rotfl: eikä se olis enää ökyauto.

    ja kuka ny ostais uutta corollaa kun sillä rahalla voi ostaa auton :rotfl:
     
  6. jsilaste

    jsilaste 1st gear

    Tuonnista edelleen

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=133580

    Aloittelin ko. ketjun viikko sitten, mutta siihen ei tullut (ainakaan vielä) vastauksia.

    Sähköpostia sain ja siinä kerrottiin ettei ainakaan Cadillaccia tai Fordia saa enää kuorma-autoksi.

    Kaikki lisätiedot kiinnostaa... Keskustelu polttoaineen kulutuksesta ei. :mad:

    Eli omakohtaiset kokemukset mikäli niitä on.
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kuorkiksi saa kun kokonaispaino on oli 3,5 tonnia, aika monessa jää alle......
     
  8. duramax03

    duramax03 1st gear

    Mulla on 3500 kiloisessa paripyörässä noin 1/2 ajosta samanpainoisen kärryn kanssa, viimeisen 5000 kilometrin keskikulutus on 16.8 (tietokone).
    Ilmeisesti Hummeriin saa duramaxin vain siten että tuo sen alkuperäiskoneella ja kun on Suomessa kilvissä niin diiselöi. "Joku" ainakin väitti että sellaisen auton kilvitys, mitä ei ole missään valmistettukaan on kohtuu vaikeaa.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu näin se on, eu-vastaavuuksien kanssa ainakin voi olla todistelemista. Työkaverin H2:n tietokone sanoo viimeisen vuoden ajalta, 20000km, 6000 litraa bensaa. Halpaa ajoa.
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Tommonen H2:en kelpais mullekkin, kuulin mutu-tietoa näistä Duramax-Hummereista jo varmaan vuosi sitten, ja nythän toi(kin) asia näyttää toteutuneen. Duramaxin tehopotenttiaalilla tollasesta saa varsin miellyttävän laitteen :poff:. Onnex hintaa on senverran et Suburbani tuntuu toistasex ihan mukavalle :rotfl: .
     
  12. stw307

    stw307 1st gear

    Tuli pizzat suusta näppikselle :rotfl:
     
  13. Deicide

    Deicide 3rd gear

    Nostetaan vähän tätä aihetta. Olen miettinyt tiukasti Hummerin maahantuontia. Netistä löytyy useita puljuja jotka pistää näitä kilpiin Suomessa. Tuntuu alan firmoilla vaan olevan jonkinlainen hinta kartelli. Hinnat on suurinpiietein samat

    2003/07 ja vanhemmat saa kilpiin n. 5000 EUR

    2003/8 – 2004/12 Näissä joutuu vaihtamaan lasit n. 7500 EUR

    2005 ja uudemmat lisäksi vielä nopeudenrajoitin. n. 8000 EUR

    Minusta hinnat ovat varsin suolaiset, jos miettii mitä tuohon 5kEUR sisältyy
    - valojen vaihto e-hyväksytyiksi
    - ohjaamon ja tavaratilan väliin tuleva väliseinä
    - Kuormansidontalenkit (lienee hummerissa jo vakiona)
    - ajovalojen korkeuden säätö (onko pakollinen?)

    - lasien vaihdot


    - nopeuden rajoitin

    Olenko unohtanut jotain?

    Eli nämä käytännöntyöt kyllä hoituu ”teeseitsemieheltä joka säästää” melko helposti.
    mutta mutta mitenkäs nämä Vaatimustenmukaisuustodistukset (päästöt, melut, jarrut, turvavyöt, radiohäiriöt) Mistä helvetistä siviili pääse käsiksi moisiin asiakirjoihin?
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just tuossa tilasin vastaavuustodistuksen 2003 H2:een, ei oo mikään ongelma. Tuossa on vakiona perän korkeuden säätö joten valotkin on aika helppo juttu. Tulee ilmeisesti hintaa n. 3000 teetettynä ja avaimet käteen.
     
  15. daimleri

    daimleri Gearhead

    mutta kannattaako ?

    suomen markkinat vaikuttais olevan hummereista kylläset, johan noi äkkinäiset myy niitä samoihin hintoihin, ja allekin :eek: kuin mitä se tuotettuna tulee maksamaan

    03:sia näyttäis olevan käteisostajalle (tai ei ainakaan anna vaihdossa mitään) tarjolla 25-30 t€

    kaveri tuotti keväällä moisen, teki muutokset yms. askareet itse, kaikkine kuluineen kilvitettynä n. 25-26 t€.

    tosin nyt on kuulemma kyllä hinnat pikkasen tippuneet keväisestä hintatasosta tuolla jenkeissä, taalan kurssi suotuisa jne jne niin miksei, mutten usko että niillä helposti pääsee tiliä tekemään
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Suomesta ostetulla ja tuotetulla 25t hummerilla voi olla hieman eroa kunnossa ja ajomäärässä, ehkä? Ei se tietenkään kannata mut jostain syystä niitä vaan tulee.
     
  17. daimleri

    daimleri Gearhead

    oot varmaan oikeassa, muttei tää(kään) kuvissa pahalta näytä, ja tiedät varmaan kui käy kun pinkka taskussa meet ja tarjoot jotain 25 topoo ? katso tästä

    toi mihin vihjaisin, kaverini tuottamasta 25-26 t€ h2:seen,oli aikuisten oikeesti siisti laite, carfax tuki väitettyä historiaa, mittarissa 66 (?) tml. koitti aikansa kaupitella (lue: piti tyrkyllä nettiautossa) josko joku ostais moisen, ei ostanut siihen haluamaansa hintaan mutta selvis että jollain 25-30 olis päässy eroonkin,ei vaan halunnu siihen rahaan myydä
     
  18. Evel Knievel

    Evel Knievel 1st gear

    Joo ei tolla Hummereiden tuonnilla leiviksi lyö. Ja jos meinaa velkarahalla ostaa myyntitiliin, niin varmana kusee kintuille.

    Toi mun H2 on viimesen päälle siisti, eikä ole esim kulunut sisältä yhtään toisin kuin monet mitä Suomessa olen nähnyt. Carfaxin mukaan tarkkaan auton valitsinkin.
    Kyllä se vaan on yksi hienoimmista autoista, eikä tosiaan olekkaan enää kallis. Multakin saa ostettua hyvään hintaan ja myönnän, että siitä pienen vaivanpalkan otan itselleni. Tämähän on tietysti monen Suomalaisen mielestä rikos, mutten viitsi tappiollakaan myydä :rotfl: Kiirekkään ei ole päästä eroon. Autokauppiaskaan en ole.
    Kyllä sillä mukava on ajella, mutta huutaa se sitä kaasusarjaa näillä bensan hinnoilla, jos meinaa käyttöautona pitää.

    Oli muuten ensinmäinen kerta elämässä kun ehdotettiin kyytiin pääsystä vastapalveluksena poskihoitoa. Ehdottaja oli kaiken lisäksi nainen(tai tyttö, sakkolihan puolelle tais mennä) ja oli ihan tosissaan. Sanattomaksihan siinä meni ja jätin hyvän tarjouksen käyttämättä. :poff: Ei tolla Dodgella ajaessa tule kuin konemiehet ja maajussit kyselemään. Onneks kuitenkin muiden asioiden merkeissä :rotfl:
     
  19. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Onko kellään VARMAA tietoa mitä kaikkea ja mihin hintaan 07 mallin bensa H2:een joutuu tekemään saadakseen sen suomessa kilpiin. USA-tuonnista kysymys.

    Tullaus yms tiedossa, mutta siis mitä se vaatii, että kelpaa kats. konttorilla ja onko tiedossa firmaa henkilöitä kuka voisi kilvityksen hoitaa.
     
  20. rkr

    rkr Gearhead

    Auto GM hoiti mun subun kilpiin ja ne on tehnyt hummereitakin. Kysy sieltä. Nii joo linkki http://www.autogm.fi/
     

Kerro tästä muillekin!