Humpaaminen ja kaasarin säädöt.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja R.H, 12.5.2007.

  1. R.H

    R.H 1st gear

    Mistähän mahtaa johtua tyhjäkäynnin humpaaminen? Kylmä kone tekee sitä enemmän, mutta lämpöisenäkin pientä humpaamista on. Humpaamisella tarkoitan kun kierrokset nousee ja laskee tyhjäkäynnillä. Ja onkos tuon kaasarin säätöihin jotain nyrkkisääntöä, vai onko ainoa keino laittaa testeriin ja säätää?
    Kuinka tarkasti bensan pinnan on oltava tarkastus reikien kohdalla?
    Kone toimii mielestäni hyvin, mutta on perso bensalle. Vai kuvittelenko vain?
    :odroll:
    Mehustin on holley 750cfm ja mylly 402cid.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Syitä voi olla kuin Vilenillä hyviä kauppoja. Yleisin varmaan imuvuoto jossain, joskus alipainesäätö jakajassa, väljä jakopää, venttiilivika tms. Paras minkä tiedän oli tiukka kaasuvivusto + välyksetön kiihytyspumppu + motin heilunta = ehe ehe.

    Imuvuotoa on helppo etsiä carb cleanerillä, alottasin metsästyksen läppäakselista, onko väljää. Jos sullon alipaine mokkula jakajassa ja käytössä, ota se kaasarinpää irti ja ime. Nouseeko tyhjäkäyntikierrokset? Onhan se kytketty ported vakuumiin eikä jatkuvaan vakuumiin jne jne.

    Perussäätö on ilmaruuvit 1.5 kiemua auki. Oikea säätö sit se missä saavutetaan suurin alipaine imusarjaan.
     
  3. R.H

    R.H 1st gear

    Tänks.
    Täytyy aloittaa nuilla ohjeilla.
     

Kerro tästä muillekin!