"Huonoimmat moottorit" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Motor & Parts, 22.9.2014.

  1. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Elikkäs tässä mietin mitkä mahtavat olla huonoimmat moottorit mitä on rakennennettu ja suunniteltu?

    Tarkoituksena herättää keskustelua moottoreista perustuen kokemukseen ja oikoa kuultuja puheita.

    Jokainen vanha moottori on tietenkin yksilö ja huolto merkitsee todella paljon kestävyyden kannalta.

    Itsellä ei ole kokemuksia erilaisista moottoreista pahemmin.

    Olen kuullut että Oldsmobilen 5.7D, eli V8 bensamoottorista rakennettu diesel olisi ollut huono moottori, jossa oli ongelmia kampiakseleiden, kansipahvien ja runkolaakereiden kanssa. Oliko kyseinen moottori niin huono kuin olen ymmärtänyt?

    Volkswagenin suora 6 diesel (D24) mitä käytettiin LT mallissa ja Volvoissa. Olen kuullut että kansipahvit ovat moottorin arka paikka, vääntyvät herkästi ja ovat arkoja lämpötilan vaihtelulle.

    Mitsubishi 1.8 GDI moottori, mitä käytettiin Volvo S40:ssä oli ongelmia venttiileiden karstoittumisen kanssa ja ruiskutuksessa oli ongelmia.

    Edellä olevat perustuvat tosiaan "kuultuun" puheisiin, eli ei ole mitään takeita että olisivat totta. Korjatkaa ilman muuta jos olen kuullut pelkkää höpinää.
     
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Monet väärin viritetyt. Eivät yleensä kestä kuin hetken. Pääosin kilahtavat merkistä riippumatta.

    Tarkoittanet kuitenkin ihan käpäilemättömiä tehdasmoottoreita.

    Kuten vaikkapa saksalainen wankelmoottori. Heh.
     
  3. Antabus

    Antabus 3rd gear

    Nissan primeran 1.8 bensamoottori olisko 2002-2004 vuosilta on aika shitti. 4 pytyllä on taipumusta mennä soikeaksi = öljynkulutus aivan hurjaa. Työkaveri osti tuommosen paskan ja on aika vittuuntunut öljynsyöntiin. 7dl palaa 400 km:n matkalla. Ja toinen ongelma taitaa olla jakopää, ketju venynyt paljon, alle 200tkm ajetussa koneessa.
     
  4. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tuolla 2.4d on ajettu hurjia km-määriä..Ainakin Volvo maailmassa.Määrään nähden ollut hyvä moottori.. Nissanissa taisi olla vika yhden koneistajan mukaan että kun vaihdeaski kiskastaan lohkoon niin pytty vääntyy siinä jo kun olivat testanneet.. Kait.. :lol:
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Cadillacin sylintereitä lepuuttavat 4-6-8-moottorit ei tainnut olla mikään menestystarina...?

    Työkaveri kehui 2000-lukulaisen Nissan pickupin dieseliä, kuulemma narahtaa veivit jumiin, niin meni hänelläkin... Veiveissä oli jopa 60g heittoa painossa :eek:
     
  6. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Triumph Stag V8.

    Se.Nelosista.Tehty. Saabissa.Puolikas.Koneena.
     
  7. GMies

    GMies Gearhead

    368, jota käytettiin V8-6-4 moottorina, on cadillacin parhaita moottoreita, eli tuota moottoria huonompia on pilvin pimein, esim. 50 - 60 lukujen jenkeissä. Sekoitat elektroonisen moottorinohjausjärjestelmän moottoriin. Siis tietokoneohjaus silloin yli kolmekymmentä vuotta sitten ei tainnut olla se "menestystarina", eli yksi johto irti ja moottori toimii kuten muukin V8.
    Huhujen perässä ei paljon kannataisi kommentoida. :odroll:
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jaa se meni noin, kiitos korjauksesta. Niin tai näin, ko. keksintö ei tainnut pahemmin ainakaan parantaa Cadillacin mainetta...
     
  9. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Noihin Nissanin 1.8 vaihtoivat maahantuojalla lohkoja jo takuu aikana.
    Ei ongelma sillä tietysti korjaantunut kuin ehkä takuuajaksi...
     
  10. JOVA82

    JOVA82 1st gear

    Tosta oldsin 5.7D koneesta pitää mainita että ei siinä kyllä ihan suoraan bensakoneen lohkoa taida olla, Ulkonäöllisesti ja poraukseltaan kyllä sama.
    Ongelmiahan noissa oli, mutta käsittääkseni ne viimiset pari vuotta mitä konetta tehtiin se alko olla jo ihan inhimillinen kone, kunhan muisti huoltaa hyvin.

    Itte lisäilen listaan Mazda 2.2 Dieselin mitä noissa pickupeissa ja pakuissa käytettiin 80 luvulla ja 90 luvun alussa.
    Kone on varsin heikko, kansipahvinsa suhteen. Hyvä huolto on ja lohkon halkeemat ei ole aivan tavattomia (joskin kohtuu harvinaisia) Kansipahvi kärähtää melkosen herkästi.
    Kestää kyllä hyvällä huollolla, Ja ajoon lähtiessä ei passaa vedätellä yhtään ennen ku kone on lämmin, ja ajon päättyessä kannattaa jälkikäyttää että vähän jäähtyy. Vaikkakin kone on vapari ja varsin tehoton semmonen.
     
  11. unknown

    unknown 3rd gear

  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tuosta 5.7 D motista sanoi aikoinaan inttikaveri,joka Scotsdalella vuosia tuolla myllyllä ajeli,että sitä pitää kuunnella ja tarkkailla kuin pientä ihmislapsen poikasta :wink: .Ja noista Mazdan myllyistä tais rapsahella kampiakseleita poikki sieltä dampperin lähettyviltä.
     
  13. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Tossa gdi:ssä, samoin kuin suuremmassa 2,4GDI:ssä (ja kaikissa muissakin suorasuihkutusmoottoreissa...) iso ongelma taitaa olla pakokaasun takaisinkierrätys, kun ei ole seosta huuhtelemassa epäpuhtauksia esim. venttiileistä. Ja siitä nuo luetellutkin vaivat juontavat juurensa...
     
  14. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Vaginalaisten uusia 1.9 tdi konehia kilahdellu vissiin melko paljon.Tutulla oli tollanen -08(?) passatti ja kilahti komeesti.Ilmeisesti kylmällä kondensoi välijäähyn putkeen vettä ja se menee männän päälle ja poks.

    Kyseinen pasuuna teki juuri noin,kaks kankee väänty ja kansi hajos,menikö jopa turbo siinä samassa rytäkässä.Jokatapauksessa kone meni vaihtoon ja tonnia palo.Muutenki tais olla maanantailinjalta,neljä vuotta vanha auto ja ruostetta siellä sun täällä. :odroll:

    Omasta kokemuksesta ainakin audin 2.8 v6 ja kanttivollen 2.0 on aivan superlaiskoja ja vielä bensarohmuja siihen päälle.Ehkä kestävyys ollu mielessä?
    2.8v6 193hv ja oliko 280Nm ei hirveen kiree pannu
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tytärpuolella on Audi a 3 2009 1,4 bensa, kohta ajettu satku, ja toinen kone menossa. 2013 a- 3: seen pitää lisätä litra öljyä per 1000 kilsaa, tämä ihan uutena.

    Hantta
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Volkkarin TSI kone. Systerin Golffissa 65tkm mittarissa ja toinen kerta ku piti jakopää vaihtaa. Siellä on kuulema öljypohja täynnä silppua. On muuten tullu kallis auto.
     
  17. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Tuli vastaan Volkswagen Passat sedan vm 98 1.9 TDI koneella, josta oli menny kiertokanki poikki ja alakerta pettänyt. Onko muita havaintoja tämmösestä? Koneella oli tosin ajettu 478tkm.
     
  18. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jakopään ketju kuulemma venyy.. Tiedä onko saatu parannettua.. Tsi ja dsg- lyömätön yhdistelmä..
     
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    No on siinä jo kilometriäkin.. Tuskin nyt muutenkaan enään takuu voimassa??? :poff:
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    -90 luvun lopulla oli suhteellisen usein myynnissä -90 luvun alkupuolen transporttereita joiden ilmoituksessa luki esmes:
    mitt.luk. 180tkm, uusi kone.
     

Kerro tästä muillekin!