"Huonoimmat moottorit" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Motor & Parts, 22.9.2014.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tätä juuri tarkoitin, kannattaa kertoa muutakin kuin valmistaja niistä huonoista moottoreista..

    Tosin tuo VAG 2.5tdi V6... En ole kuullut että ensimmäinenkään olisi laakeripukeista antautunut, olisko jotain lisäinfoa siitä?

    Turbojen hajoamiset on ihan vakiokamaa, menee kaikista, merkistä riippumatta. Silloin kyllä harvemmin tarvitsee moottoria vaihtaa.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Juu telkkaria kattelessa kirjoitin oli tarkoitus lisäillä vähän myöhemmin lisää tietoa noista....

    No noista tossa tuli vähä lisä kommenttia jo vag kokemusta.

    Tossa kahesta vag autosta 2.5 V6 poksahti koneet laakeri pukit poikki ja sillä syöny sit alakertaa...

    Selvitettiin konetta niihin. Ni kävi ilmi ettei ole ehjijä koneita missään myynissä. Ilmeisesti tyyppi vika.....lisäksi pumppuja menee
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Uudemmissa sprinttereistä paukkuu kans koneita......

    Taitaa yleisesti ottaen olla moottorit huonompia kuin joku 89-95 välille olevat moottorit....

    Mutta johtuen varmasti hyvin paljon siitä.kun yritetään saada paljon tehoa ja vähän polttoainetta kuluttamaan.....

    Ja hyvin suuri vaikutus on varmasti siinä kun kansalaiset ei viitsi huollattaa nuukuudessaan autoa kunnolla....

    Ja tuo että kiire lähteä aamusta eikä malta antaa lämmön tasottua perillä päästyä
     
  4. JOVA82

    JOVA82 1st gear

    Mazdan 2.5 (mazda pickup & paku) koneista en oo kuullukkaan vielä mitään "pahaa" Mazdan 2.2 diesel (paku ja pickup) olikin kyllä varsin surkee kone, Ei tehoa yhtään ja kannet helkutin herkkiä halkeilemaanpiti ajaa ku 1000 hepan parilitrasta turbokonetta, Käynnistää ja antaa lämmetä rauhassa, ja aon jälkeen käyttää hetkan aikaa, että lämmöt laskee...

    Nimim: 3 mazda 2.2 dieseliä rikki ajanut.
     
  5. ari vw

    ari vw Gearhead

    Kaikki nuo vanhemmat (03-kevät) suunnilleen on laahurinokilla. ne ei vaan kestä. 150-200tkm käy porsiminen.

    Uusi työransitti kutsuttiin öljypumpun vaihtoon, long-life öljynvaihtoväleillä ne poksuu jo vähillä kilometreillä...
    Edellisestä ransitista tuli romut ulos vaihdelaatikosta. alle 100tkm ajettuna. Lautaspyörän tappi irtoo ja hinkkaa kirstun kyljen auki.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tuossa oottaa yks lava auto moottoria.....pytyt kappaleena....

    Kaks konetta omistaja hommannut sama vika. Alakerta kappaleena... Nyt löysi yhden kansi vikaisen.

    Mut saa nähdä ku tuo sen ni mitä löytyy:)

    On kuulemma iha yleinen onkelma....en tiedä sit.

    Tällä on kolme näitä (mazda/Ford)

    Yks vielä toimii :). Tosin ne on kone miesten käytössä..jos se vaikuttaa asiaan :)
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tuttu ajo 2.2 mazdaan 800t mitä viimeksi puhuin eikä koneelle ollu tehty mitään

    Savu tosin oli kaunis sinertävän harmaa perässä kulkiessa :poff:
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kyllähän minkä tahansa koneen rikki saa. Ainakin mä oon saanut. :oops: :lol:

    Musta olis nuorempana tullu hyvä testikuski koneiden kestävyydelle. :rotfl:

    Mun ajossa on hajonnut ikiliikkujiksi mainittuja koneitakin.

    Esim Toyotan 3K-koneita hajosi 4 kpl. ja 4K 1 kpl.
    Hiacen koneita hajonnut mun käytössä 3 kpl.(niitä vanhoja 2,4d)
    Nissanin 2,8d. Tosin se oli RD, eikä LD. Laurel kelasi mittariin toistuvasti 197Km/h. Mutta 200 ei saanut rikki, vaikka kuinka yritti.
    Mutsin D-mallin Kadetista hajotin myös koneen. (1,2l.)
    1 Bemarin kutoskone, ja 1 neloskone(se oli jo valmiiksi "rikki")

    Hirveetä revitystä ja aina "täysii", eli niin paljon, kun auto kulki.

    Parhaiten sitä rääkkiä kesti "spoilerihirviö" Nissan sunny -87 1,3l. Muistaakseni n.2,5 vuotta, kunnes myin pois. Savutti sinistä jo mulle tullessaan, ja öljyä kului. Otti mittariin kuitenkin 180Km/h. Vääntöä ei kyllä ollut. Traileri perässä, ja kaverin jokkis tai ralliauto(en muista kumpi) päällä ei voinut kolmosta isompaa heittää, kun hyytyi. 5-vaihde kyllä hajosi mun aikana.

    Toinen kestävä oli -87 Hiace, joka kesti 3 vuotta kaasu pohjassa ajoa, eikä hajonnut. Esim. joka päivä motaria 140 lasissa n.50km. aamuin illoin.

    Nykyään ajan aika rauhallisesti.

    Sorry pitkä (osaksi) ot. Tuli vaan humalapäissään muisteltua nuoruutta.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ hyvä pointti kumminkin, esim kuplan koneen kohdalla rajoittanee käyttotunteja se että niitä joutuu ihan normaalistikin ja normaalin ihmisen toimesta ajamaan koko ajan täyskaasulla että pysyy liikenteessä mukana.
     
  10. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Nämä lauseet luettuani sain kunnon naurut!!!...Ei vittu....Ja sit ihmetellään,että miks koneet ei kestä :rotfl: ...En siis millään pahalla tätä sano :wink: ....Ja Hiacekin on kuitenkin kestävä auto,mut eihän sekään nyt ihan mahottomia huuatuksia kestä :lol:
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kuvittelis nitten olevan suunniteltu siihen täyskaasuhuudatukseen kun se kerta aina on ollut se tapa miten noilla ajetaan. Taitaa yleisesti ottaen kaikki vanhat "laiskat" koneet olla suunniteltu niin että niillä vedetään lämä tiskissä koko ajan. Sen vuoksi varmaan joku slantsixkin on sellanen äärikestävä mitä se on. Tämä siis aikana millon Tekniikan Maailmakin viitti mitata auton huippunopeuksia ja 100-140 kiihtyvyyksiä. Nykyään ei ne viitti tehdä sitäkään ja joku 1.6 tojota on niitten mittauksissa yhtä nopee melkein kiihtymään 0-100 mitä joku 3 litranen bmw...Ei nyt liittynyt aiheeseen mutta tulipahan sanottua.

    Kyllä itse laittaisin ton kestävyyden lisääntymisen öljyjen paranemisen piikkiin suurimmalta osin. Ei varmaankaan noitten teollisuusdieseleidenkään elinkaarta paljoa lyhennä se että joutuvat käymään koko ajan täysillä jenkoilla kun ne on suunniteltu toimimaan niin. Mahtaako kukaan olla koittanut mitä tollaset kuplan koneet kestäisi nykyaikasilla öljyillä käytettynä öljynsuodatin asennettuna?
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    420 tuolla omalla on orkkisnokilla vedetty eikä nokat ole itseensä ottaneet. Kierroksia toi kone on saanut, liekö siinä syy ehjyyteen?
     
  13. ari vw

    ari vw Gearhead

    Hyvin mahdollista,öljysumua enemmän ainakin on.
    No ainakin näillä samoilla vehkeillä on saatu vaihdelaatikoita myös rikki--ajetaan 6 vaihteella 1500rpm/min. sekun jaksaa vääntää alhaalta.
     
  14. viijari

    viijari Gearhead

    Isäukolla oli aikoinaa -99 mallin bora 1,9 TDI:llä. Koneesta petti kiinnikkeet koneen puolelta. Pienessä töysyssä kone tärähti ja heitti remmin yli ja venttiilit mäntiin kiinni. Pienen neuvonpidon jälkeen takuu liikkeen ja maahantuojan kanssa. Vaikea tapaus ja kuulemma valuvika. Korjattuna auto oli kuin epäkeskolaitteessa. No vaihtoon uudestaan ja joku senkin osti.
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu, ei kestänyt -91 Hiace, kun ajoin alamäkeen 170Km/h. :lol: (enkat Hiacella)
    Noi Hiacet on kaikki ollut eri autoja.
    Ainoastaan Corollan koneet on kaikki ollut mun ekassa(tieliikenne) autossa, eli HT-Corollassa.
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ilman provoa. Noita 80ja 90 luvun alun hiaceja sanottiin ikiliikkujiksi, niin kumpi niistä nyt petti ensin, kone vai koppa? Vai onko ne kaikki afrikassa?
     
  17. GULF

    GULF Gearhead

    Ensin ruostui ilmanpuhdistin kotelo päästäen hiekanpölyä koneeseen.
    Samaan aikaan ruostui muu kori ikkunatasoista alaspäin.

    Vanhoista hiaseista on laskettavissa vuosirenkaat samoiten kuten puusta
    laskemalla kylkeen nouseva massataso...
     
  18. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Riippuu miten piti huolta. Afrikkaan ainakin naapurin Hiacet meni. Oli -90 luvun autoja. Öljyä kuluttivat. Raskaassa ajossa piti lisäillä,mutta kevyessä ajossa pärjäsi öljynvaihtovälin ilman lisäyksiä. Muuten ei juurikaan ylimääräisiä töitä moottoripuolella. Jakohihnan kun muisti joskus vaihtaa.
    Luukut ruostuu, mutta niinhän ne kaikki jos ei koskaan autoa pese. Vaikka pesikin, niin kevyttä paikkamaalausta luukkujen reunoihin ja ovikiskojen viereen sai tehdä.
    Aika varmoja olivat. Nyky Hiacesta (Fiat/Citroen) ei sitten tiedä vielä miten kestää.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    :lol: noissa pakuissa tuntuu pärjäävän tosiaan noi kestävimmät. Kyllähän ne näkee työmaa ajoa jonnin verran, ja ehkä vähemmän pesuja kuin h-auto. Noin niinkuin koria ajatellen. Uudemmat mersut (vitot ym.) ei varmaan kauan kestä, tosin korin puolesta. Vaikka mitä noita uudempia mersuja mm. sprinter nähny työn puolesta, niin sähköt ne pilaa tekniikan kuin tekniikan.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Meiltä lähti mustille miehille erikoisella lattialla varustettu hiace, koskaan ei ollut mattoa liimattu lattiaan saati peltiruuveja pukittu orkkis kumimaton päälle oli laitettu vanerit

    Korilla oli ajettu varmaan miljoona, mut ihmetys oli todella suuri lattiat matot nostaessa, maalikin oli kaikkialta ehjä :eek:
     

Kerro tästä muillekin!