"Huonoimmat moottorit" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Motor & Parts, 22.9.2014.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Noissa GM:issa olevat laturit, startit ja virranjakajat ovat melkoista kuralaatua. Ainakin tarvikkeina myytävät.

    Esim. AC Delcon startin (korjatun!) hinta Suomalaisessa osaputkassa n. 400 egee, kiinalaiset satasen pintaan.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siis täh? Ostin uuden LT1 koneen AC melko romu ministartin aabaut 3v sitten ja se on ihan ehjä vieläkin vaikka on tiukkapuristeisessa pannussa. Hinta oli muistaakseni 140€gee.
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    yli 30v gm autojen kanssa pelanneena oon erimieltä ainakin orkkis osien suhteen,ikivanhaankin kun on vaihtanut hiilet,helat,ankkurista reunat pois niin on pelanneet kuin uutena,virranjakajia ei hajonnut yhtään,ainoastaan pickup puolia pehmennyt jokunen,koneita ei ole hajonnut yhtään,ohjurin kumeja vaihellu 300 tkm kohdalla,harvemmin ollut edes alle 200 tkm ajettua autoa alla.vissiin hyvä säkä,3,8 ponun kutonenkin 440 tkm kun myytiin,ainut eremppa dampperin vaihto.toisilla ei tunnu toimivan kyllä minkään merkkiset laitteet. :eek:
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    30 vuotta vanhat koko ajan ajossa olleet dieselhenkilöautot saattaa olla hyvinkin toisella miljoonalla,

    mulla oli öpaut 600000km ajettuja cedrikkejä ja niissä ei näkyny sisällä eikä kopassa oikein minkäänlaista käytönjälkee,

    niin noi koneenluovuttaja yksilöt saattaneet olla melko paljon rullattuja ja ties millaisella käytöllä olleita.

    vajailla öljypinnoilla, pitkillä vaihtoväleillä ja paskasilla jäähynesteillä, mitäpä sitä käyvää patarautakonetta huoltamaan...
    savossa ainakin yleistä kun otti kilahtaneen koneen melkein minkävaan öljypohjan auki niin tiikerimassassa näky veivinjäljet

    jos saapissa on ok että 200000km haamuraja kansipahville 16valvessa niin ei alukantisella laurelilla 800tkm konetta avaamatta kovin heikolta kuulosta.
     
  5. 69

    69 Gearhead

    :rotfl:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eli ei oo öölejä vaihdettu kun venakopan tulppakin korkkaamatta :rotfl: .
     
  7. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Varsinkin noi tarvikeosat siis on melko huonoa laatua.

    Mutta mielestäni SBC:n startti ja laturi ovat jotennii alimitoitettuja ja virranjakajaongelmat TBI-koneissa liian yleisiä, tämä vain oma ot.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mutta itse moottoria ei apulaitteet huononna ;)
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Otsikkoa kun katsoo, niin mitä varten puhe on kääntynyt SBC:hen??? Eiköhän toi kone kestä tehdas kunnossa aivan tarpeeksi, ja "viritetyt" erikseen.
     
  10. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Tuo kyseinen LD28 kone oli "tietoisesti 400tkm" ajettu, sylinterit oli
    uuden veroisen näköiset,hoonausjäljetkin näkyivät kun kansipahvi vaihdettiin, kävi tosi nätisti ja myöhemmin alakerta sitten hajosi. Kyllä noilla kyseisillä koneilla ajettiin isoja km määriä,
    mutta kyllä niitäkin hajosi vaikka oli huollettu. Pari autoa tiedän
    vieläkin jotka seisovat niillä sijoillaan koneen lojahdettua :odroll: .

    RD 28 alumiinikantista kuutosta pidän eritoten kansipahvi+kansi
    vikojensa vuoksi tähän listaan kuuluvana :soosoo:
     
  11. mcmies

    mcmies Gearhead

    Hyvin kunnostetun 5.7:n vertaaminen kunnostamattomaan Norttiin ei taida olla ihan reilua...

    Nortin pitäisi kestää kohtuullisen hyvin, kunhan kansiremppa on tehty kunnolla ja oikeilla osilla. Ainakin se itse kiuas kestää todennäköisesti pitempään kuin kaikki muu saasta ja tauhka siinä kiukaan ympärillä.
     
  12. Qjet

    Qjet 1st gear

    Mä oon aika vahvoilla tässä kisassa : 700-sarjan BMW:n moottori...Tarkoitan sitä -60-luvun pikkubemaria , jonka tyyppi oli (myös?) 700...Ilmajäähdytys ja takamoottori, kaksi katastrofin perusainesta jo kasassa...
     
  13. B68

    B68 1st gear

    Joo. Mutta se BMW 700 kone tais olla ennen sotia(tai 50 luvulla) kehitetty moottoripyörän kone.
     
  14. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Ilmajäähdytys ja takamoottori.... jos taasen tuo yhdistelmä Kuplassa. Sitä oli lähes mahdotonta saada ajamalla rikki.
     
  15. tabs

    tabs Gearhead


    Häh? Kuplan koneissa oli kesto 100.000km ja sitten kone vaihtoon... Jopa dealeri järjesti oman vaihtokonejärjestelmän.

    Eli kyllä, on helppo ajaa rikki.
     
  16. 69

    69 Gearhead

    Onkos AGCO POWER moottorit jo mainittu, niiden perässä saa tehtaan asentaja rampata ympäri maailmaa. V12 varsinkin taitaa olla susi, kahdesta kuutoskoneesta yhdistetty ja toisen puolen männät ottaa kansi kosketusta.
     
  17. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Vai tuleeko tuo tulkita niin, että lähes mahdotonta on löytää ihminen joka viihtyy kuplassa sen maagisen 100.000km? :rotfl:
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Mä en ole vielä ihan niiiiin vanha mutta aika vanha eli muistan ajan, jolloin kuplavolkkarit ja kenttiläiset foortit oli arkista käyttökalustoa.

    Nykyinen Neste oli silloin E-öljy ja siihen maailman aikaan huolttikselta sai kahvin pullan lisäksi muutakin, esimerkiksi vaihtomoottorin vanhan kulahtaneen tilalle.

    Kyllä, kyllä!!

    60- lukuisten voisi sanoa merkki kun merkki moottorin käyttöikä laskettiin pikemminkin kymmenissä tuhansissa eikä sadoissa tuhansissa kilometreissä, kuten nykyisin lasketaan.

    Syitä siihen on varmaan monia ja voiteluaineiden kehittyminen on yksi niistä.
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Varmasti kuplan legendaariseen maineeseen vaikutti se, että sitä sai huudattaa huoletta sen, minkä kiersi. Itelläni oli -71 kupla, ja ajoin bensatransporteria ammatikseni -70 luvulla, ja toden totta, kyllä sitä sai kierrättää niin paljon, kuin viitsi. Pakkasella oli jopa pakko, ettei kabiinissa jäätynyt.

    Hantta
     
  20. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Carparts-vaihtomoottorit.Tai jotai sinnepäin tais noi E-öljyjen myymät myllyt olla.Ja taisipa olla ainakin yks moottori per asema ihan näytteilläkin.
     

Kerro tästä muillekin!