"Huonoimmat moottorit" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Motor & Parts, 22.9.2014.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksei se ole reilua? Jääkö kansiremppa yhteen kertaan jos sen tekee kunnolla? On niitä helicoil miehetkin vielä uudestaan tehneet.
     
  2. mcmies

    mcmies Gearhead

    Nimenomaan mitään helicoilia sinne ei ainakaan pidä laittaa. Hyvin kunnostetun ja huonosti kunnostetun (tai kokonaan kunnostamattoman) motin vertailu nyt vaan ei ole oikeen reilua...
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Mitä vikaa helicoileissa on???
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Samaa ihmettelen. Monissa kansissa on jo uudesta asti helicoilit. 8.8 pultti katkeaa ennemmin kuin alumiinissa pettää helicoil.
     
  5. mcmies

    mcmies Gearhead

    Ei helicoilissa yleisesti ottaen mitään vikaa ole, ei vain kestä Nortin lohkossa.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laitappa tälläisilla pinnapulttisarjalla eikä millään helicoililla. https://www.youtube.com/watch?v=PmrMZyQuDCE
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ittekin muistan 80 luvun alkuvuosina ihmetelleeni e-öljyjen myymälässä jotain ladan volsun tai kenttiläisen konetta. sen varmaan sai viereisessä ti hallissa käydä ite vaihtamassa paikalleen.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Koneiden kestonko takia vanhemmissa autoissa on helpompi irroittaa pelkkä kone :rotfl:
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    100tkm haamurajaa tavoitelleen kuplavolsun lisäksi takamoottoriskoda ja neukkulassa zaz jalta mk 2 :lol: oli kuulemma suosittuja koska koneen sai tiputtaa alas ja työntää rullaava loppuauto pois päältä
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Olikos tossa kannenpultit vinossa dekkipintaan nahden ja keskenaan ristiisa. Ja vesipumppu lohkossa sisalla.

    Triumph onkin tietaakseni sittemmin kehittany maitorauhasenkannattimia ja ehka parempi niin.
     
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Volvoissa taitaa olla kaikissa diesel koneissa jotai hämminkiä..... Ja mitä uudempi sen huonompi.... Uudemmista vaihettu jo koneita..

    Sit nuo Toyotan D4D:t ja D-CAT koneet aika susia.

    Vag koneita vaihdetaan kans useasti.....

    Samoten mersun moottoreita....

    Taitaa olla kans olssin bensa 350 susi kone :)
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mazdan 2.5 dieseli on kans aika susi.....

    Pösön 1,6 Diesel on vaihdettu koneita
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jotain perusteluja noihin? ^^

    Onhan niitä moottoreita vaihdettu/korjattu varmasti joka merkissä.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kansi tuossa matukan diisselissä on ainakin arka.
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ja männän tapit hankaavat pytyn seinämiin.....mazdassa
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Omalla VAG:lla on vedetty kansia avaamatta 420tkm...
     
  18. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Eihän ne kaikki ole...huonoja

    2.0 porteri koneita menee paljon......koneita poksuu.ja öljyä alkaa syödä paljon

    2.5 V6 tdi vag koneita menee paljon...laakeri pukit poikki ainaki,

    Pösön koneista dampperit hajoo ja rikkoo jakopäät, turbot hajoo, ja sen rikkoo koneita,

    Toyotista menee paljon suuttimia, ja se rikkoo mäntiä.
     
  19. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itte pidin noita VAGgilaisia ihan kelpo autoina mutta olin VW merkkiliikkeessä jonkun aikaa töissä ja jestas mitä paskoja. Sadassa tonnissa leikkaa nokat kiinni, jakopäät hyppii jos auto pääsee nytkähtämään takaperin vaihde päällä, diesel suuttimia hajos aina seuraava kun ekan sai vaihdettua, pari autoa tuli mistä jako oli vaan hypånnyt...70 000 ajettuja skodia mistä turbon lavat jumissa, kaksoismassavauhtikset rikki yms... Ja nää oli vaan moottorin vikoja, toisen listan saa kun alkaa muistelemaan niitä muita vikoja, lukot nyt ekana tulee mieleen...Riittääpåhän ainakin korjaamoilla ja varaosaliikkeillä töitä kun jotkut pöllöt noita romuja ostaa kaupasta monella kymmenellä tonnilla. Varmaan kun ei enää Ladaa saa niin on pakko sitten ostaa noita...

    Niin juu ja sitten vielå ne V6 dieseleiden kauhut...Oi elämä mitä vehkeitä...Ja ne öljyä syövät koneet. Koita sitten asiakkaalle sitä sanoa että tää on ihan tehtaan mukaan normaalia kun auto syö 30 litraa öljyä aina öljynvaihtovälillä kun asiakas pitää mua ihan idioottina ja on sitä mieltä että auto on rikki. Välillä teki mieli sanoa että nää vaan on näin paskoja, vaihda merkkiä, mutta pidin mölyt mahassani.

    Nissanin olisko ollut yd25 dieselmoottori pickupeissa missä kiertarin laakeir vaan leikkaa kiinni. Yhdet laakerit vaihdoin ja oli pinnasta kummallisesti hilseillyt ja syöpynyt metalli pois. Auto siis 90tkm ajettu ja nissanin tehtaan mielestå ihan normaalia kulumaa...

    Jos noi VAG koneet on jonkun mielestä nykymittapuulla hyviä, en edes halua nähdä niitä huonoja autoja. Noista VAGgi paskoista jäi kyllä niin huono kuva etten tule ikinä tommosia raatoja ostamaan edes uutenaan.
     

Kerro tästä muillekin!