Hydraulin tulppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Powerstroke, 30.4.2018.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jep. Kyse oli kaksitoimisesta sylinteristä. Elikkäs ajaa sylinterin täyteen pituuteen ihan konevoimalla, sitten irrottaa sen varrenpuoleisen letkun ja lukitsee kyseisen venttiilivivun sopivaan asentoon. sit vaan vaijeritaljalla puristetaan sylinteri lyhyimpään asentoon ja sylinteri tyhjenee öljystä sinne koneen öljysäiliöön. Varrenpuoleinen letku kun on irti, niin saa korvausilmaa ja sylinterin varsi pääsee liikkumaan sisään.
    Sit irrottaa sen toisenkin letkun, saa turparuuvin avaamisen jälkeen vedettyä männän ulos suht vähäisen öljyn kera.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joo lukihärö skippas eka ton letkun irrotuksen, eli luin jotta imis öljyt toiselle puolella....
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No nyt alkaa tää sylinterin irrotus proseduuri selkeentymään aika hyvin.

    Tossa juuri sitä kattelin niin ei vaikuta kovin pahalta rastilta ottaa sylinteri irti. Molempiin tappeihin pääsee hyvin käsiksi, eikä jatkovartta tai muutakaan tarvitse purkaa.

    Kuvia en jostain syystä saa nyt maailmalle ollenkaan, mutta eipä niistä mitään näkyskään. Sylinteristä ei näy muuta kuin sylinterin puoleinen umpipääty, siinä se.

    Ja tarpeen vaatiessa voi siis tulpata tai yhdistää letkut.
     

Kerro tästä muillekin!