Hydraulinen ajoramppi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Turnn, 2.4.2014.

  1. Turnn

    Turnn Gearhead

  2. meteor

    meteor Gearhead

    Kävin hakemassa moisen kapistuksen, ihan toimiva peli kun sai ilmattua järjestelmän. Ohjeen mukaan jos ilmaa niin varmaan vieläkin pumppaisin. Letkut kiinni ja lisää nestettä säiliöön, venttiili kiinni ja toinen vetää rampin ylös ja ventiili auki ja painaa rampin alas. Tätä kun tekee muutaman kerran johan alkaa toimimaan ja muistaa lisätä öljyä välillä ja sama temppu toiselle puolelle. Tein vanerista lisäluiskat niin on helpompi ajaa varsinkin jos keula on matala ja ei lähde luistaan rampit jos on liukas lattia. Mielestäni kun ottaa huomioon hinnan niin ihan ok laite. Rampit painaa n.reilu 20kg kappale ja letkut voi irrottaa pumpusta jos on tarvetta siirrellä niitä.
     
  3. VM.79

    VM.79 Gearhead

  4. Turnn

    Turnn Gearhead

    keskikokosen jenkin keula saattaa painaa ton 900kg. Tuo Toraforsin vankempi malli vois olla yes.
     
  5. unknown

    unknown 3rd gear

    Kannattaa vähän vertailla noita laitteita ihan omin silmin, yleisessä kiinan tuonnissa oleva tavara on vähän sitä sun tätä, kun esimerkiksi vertaa Bilteman pilarinostinta tai saksinostinta, johonkin IKH:n tai turaforsin tavaraan niin, Bilteman tavara on laadukkaampaa. Hitsaussaumat ja yleinen toteutus on esimerkiksi IKH:n tavarassa aika pelottavaa, kun esimerkiksi Bilteman tavarassa on hitsausaumat eurooppalaisten valmistajien tasolla, osien ja komponenttien päällä niiden valmistajien nimet, missä tuo ihan halvin Kiinan paskassa ei lue mitään, tai uskalla oikein edes pystyttää, saati käyttää.
    Käykää vertaamassa noita keskenään, menkää katsomaan omin silmin, älkää ostako paskaa.
     
  6. letkume

    letkume 3rd gear

    Koskakohan mahtaa biltemaan tulla lisää noita?
     
  7. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Eikös noi toran tavarat oo ruottalaisia vai enkelmanneja =D? En siis tiedä, kattelin vaan kun jokaisessa kuvassa on vissiin brittiauto. Yritin joskus vähän googletella mutta en äkkiseltään valmistajaa löytänyt. Ja sit noi juutuubi viddeot on ruottalaisia :) Ite vaan kattelin torasta tuota mekaanista autonostinta, olisi just sopiva meikäläiselle.
     
  8. B 49

    B 49 Gearhead


    Eiköhän ne aika pitkälti kiinalaisia ole.
     
  9. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Katselin eilen tuota Biltemassa ja näyttää kätevältä peliltä hintaansa nähden. Jäi tosin kauppaan kun kapasiteettia saisi olla pikkaisen enemmän että uskaltaisi vähän isomman auton keulan ajaa noille.
     
  10. JS78

    JS78 3rd gear

    Se nyt ei varmaan takaa mitään että minkämaalainen auto kuvassa sattuu olemaan.
     
  11. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Joop, verkkokaupasta nämä jälleen loppu, eipä siinä, itse en aio tilata verkkokaupan kautta koska menee yli 50kg -> 79€ postikulut...
    Kempeleen, Kuopion ja Kokkolan tavarataloista näyttää saldot nollaa, muuten lähtisin samantien ajelemaan pilipaliteemaa kohti.
     
  12. letkume

    letkume 3rd gear

    Mitäs öljyä tuonne pistetään? Hydrauliikkaöljyä?
     
  13. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Jotain semmosta :D Kannattaa tehdä pienet vahvistukset pulttien kiinnityksiin, yksi ramppi mulla on vähän nitkahtanut. Pitää laittaa kuvaa siitä jahka kerkeän. Tosin, saattoi olla että se 900kg oli aika lailla rajoilla kyseisessä autossa :odroll:
     
  14. 42olds

    42olds 2nd gear

    [​IMG]

    Kellään tuommoisista kokemusta? 2 tonnia/kpl olisi nostovoima ja helpottaisi kyllä auton alla mönkimistä jonkun verran tuo lisänorturi.

    170 euroa/pari postikuluineen alennuksessa, joten ei tuo mikään kauhean kallis investointi olisi.
     
  15. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh, hemmetti . Siitä vaan,,, ittekkin visiin tommosta hankkimaan. Voisin tommosen hankkia tietty pukkien kanssa.
     
  16. BBC

    BBC Guest

    Miksi ei nosta kunnon hallitunkilla ylös ja pane kunnon pukit rungon alle?
    On se monikäyttöisempää kun saa renkaankin pois, jos tekee akselistoon töitä jne.

    Voin sanoa että kaikki tuommoiset on niitä paljon puhuttuja "turhakkeita".
    Hallitunkki ja 4 vankkaa säädettävää pukkia toimii aina. Joko kiinan alum. tunkki normipainoisille autoille ja NIKE isoille tms.
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vähän samoilla linjoilla BBC:n kanssa. Maalatulla lattialla voivat lisäksi olla aika liukkaat. Minulla on Bilteman ajorampit ilman mitään tunkkausta ja eipä meinaa autoa saada niille kun menevät vaan lattialla karkuun. 2-vetoisen saa kun ajaa vetävät pyörät rampeille, mutta muuten ei. Koitin kumitiivistettäkin liimata rampin pohjaan, mutta eihän se pysy.

    Niin ja vielä ne rampit ottaa aika monessa autossa kiinni helmaan ennenkuin rengas alkaa nousta siihen rampille, että tarvii laittaa joku puupalikka vielä renkaan alle.

    Itse säästäisin nuokin rahat johonkin oikeaan nostimeen.

    Hallitunkin ja pukkien kanssa on taas se juttu, että monissa uudemmissa autoissa ei oikein ole kohtia joista kestää nostaa. Tai jos on, niin ei ole enää samalla kulmalla toista paikkaa johon laittaa pukki. Justiin eilen kun Volkkarin alla kömmin (huoltamassa, en korjaamassa!) niin katsoin että aikamoista perunapeltoa on pohja ja alkaa massa irtoilla niistä kohti mistä on mennyt tunkilla/pukilla ruttuun. Ripustuksistakaan ei ihan mistä tahansa arvaa nostaa, kun ei välttämättä hennot varret kestä sivuttaisvoimia ja sitten on pyörät hujan/hajan.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Rispaantuneet kuormaliinat koukuista kiinni ramppeihin ja lakkaa lipsumasta kun vetävät takasetkin on jo siinä liinalla. Siksi rispaantuneet ettei niitä saa enää käyttää sitomiseen ja jos sattuu sutasemaan harmittaa vähemmän kuin vasta paketista purettu uus.

    Transit paketti auto joko nostetaan tai pukitetaan, molemmat ei ole optiona

    Tollaset tunkkipukit vois olla oikeen hyvät pikkasen muokkaamalla
    Toi ramppi osa irroitettavaksi et saa pukit siihen kohdalle ja sithän lähtee jo renkaatkin irti

    Pikkasen enemmän rahaa kiinni, niin on matalaan talliin nelipilari nostin jonka saa pois tieltäkin helpohkosti eli 4 tollasta pukkia ja ajosillat väliin tehdä, niin saa koko auton pukeille ja rampit alta pois


    Onkohan enää saatavilla järkevällä hinnalla niitä wanhoja korjaamonostimia missä oli keskellä 1 sylinteri ja H-pukki auton alle
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Miten sen saa pukeille nostamatta? Tuo liinaniksi oli hyvä!
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Noilla keskustelluilla hydrauli rampeilla, eli rampit ylös pukit nostokohtiin ja hyderampit alas

    Alla tosiaan transitissa ei ole sellaista pintaa josta voisi nostaa.
    Koneen alla ei ole lainkaan palkkia, puskurin takana on välijäähdytin ja alumiininen palkki taitaa olla keskellä puskuria, ainoo mistä vois harkita nostaa on vetopiste, mutta se notkuu jo kun astuu kireällä olevan köyden päälle
    Eli koko vehkeessä on nostovaihtoehtoina reikä etuoven kodalla ja sen vierestä ei kestä nostaa tai tukivarsien alta kallistuksen vakaajan pulttien päät, kun etupää nousee ylös kallistuu tukivarret sellaiseen kulmaan, et mikään pukki ei pysy alla ja ainoa poikki palkki on jokasuuntaan pyöreä ja jos siitä lipsahtaa tunkki tai pukki niin joko öljypohja tai pakoputkisto/vaihteensiirtovivusto tai sit ihan hytin lattia on kappaleina


    Sit rampeille ajelusta lisää pirkkailua
    Mönkijän lumiketjuilla voi tehostaa takapäätä tai etuvetoista rampeilla ajaessa ja jos sakkeloi ne yläpäähän ramppia saa pitoakin talvella siihen rampin pintaan

    Ite käytin traktorin jääketjuja kun sellaiset sattu vieressä pyörimään, ne vaan ei riittäny taka-akselin alle asti
    Tosin voishan rampin alalaitaan hitsata koukut johon sopivat ketjut jotka sit on kiinni niissä mönkijän ketjuissa ja säätää ne ketjut niin et vetävät on lumiketjujen päällä ja ramppien karkausehkäisyketjut piukalla, jollon rampit ei pääse pakenemaan
     

Kerro tästä muillekin!