Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. Timppa-Y

    Timppa-Y 1st gear

    --No mitenkäs katsastus jutut menee jos laitan tuollaset ilmajousitus jutut G30 vaniin sehän on kuorma auto niin miten siiä menee katsastus hommat ja toteutus.
    Osaatteko kertoa.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Muutoskatsastuksella.

    (moi vastailen yhdellä sanalla)

    Helpoimmalla pääset kun asennat tehdastekoisen sarjan, ja näytät jonkun dokumentin että se on ko. malliin tarkoitettu.

    Selvittelin muuten tuota tuplaventtiiliasiaa. Eli normaalit Auki-kiinni-ilmaventtiilit ei ilmeisesti kelpaa enää. Mene ja tiedä, joka tapauksessa normaali tapa on laittaa sekä tyhjennykselle että täytölle oma venttiili, eli yhteensä 8kpl. Sitten on palkeita joissa on 2 porttia. Niihin on tapana laittaa 3 venttiiliä paljetta kohden, 2 venttiiliä täytölle, 1 tyhjennykselle. Tämmöiseten järjestelmien kanssa on tapana pitää useampaa 50-litran tankkia ja hiilihappopulloa tuomassa lisäpainetta ja niillä pitäisi kai saada jo renkaita ilmaan. Epäilen, mutta videoissa näyttää toimivan.
     
  3. CTS

    CTS Gearhead

    Niin, että onko kukaan tilannut Hydrozzilta mitään?

    Tai oletteko tilanneet onnistuneesti hydrauleja jostain muusta firmasta?
     
  4. Drag-on

    Drag-on 1st gear

    :odroll: Onko kukaan asentanu laillisesti hydrauleja autoonsa?
    Mietin vaan että jos aloitan joskus lowrider-projektin, niin kannattaako edes uneksia hydroista vai pitäiskö tyytyä ilmapussukoihin...

    Odotan innolla seuraavaa kasia jossa on juttua siitä Oululaisesta (muistaakseni) caddysta...
     
  5. kuutio440

    kuutio440 1st gear

  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on tossa "frame wrap" menossa ja aijon katsastaa autoni hydrauleilla. En tiedä onko eka, mutta ainakin katsastusasemalla sano että hyvältä näyttää.
     
  7. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    niin ja eikös tuolla LeatherHeavenilla ole lowrider Monte Carlo.. mutta mutta onko tämä kilvissä?!

    http://www.sxw.fi ja sieltä kuvia..
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    viimeks nähdessä siitä puuttu moottori ja vaihteisto..
    Eli se ei ole lowrider eikä oikeastaan autokaan.
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]
    Ei siinä ollut tekniikka eikä lasejakaan... 4 show no go! :p
    - Jani -
     
  10. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    aha.. eipä sit mittää :p lowridereita pitäis kyl saada katukuvaan:)
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Seuraavassa veekasissa taitaa olla esittelyssä joku laatikkomallin Cadillac. Eilen kävin kattomassa justiin yhen 80-luvun lopullta asti hydrauleilla rullanneen '60 Oldsin työmaata. Helsingissä pitäis olla X-runkoinen impala, jossain pohjoisemmassa oli kesällä saksalaisten "rakentama" Ford Ltd ja se yks Invicta oli hydrauleilla ja tässäkin threadissa on muutama ilmoittanut sellaisella rullaavansa. Patricilta saa tommosen 2 pumpun Front, back, side-to-side-järjestelmän tuhannella vai kahdella eurolla. Hinnasta se ei pitäisi olla kiinni. Ameriikasta tilattuna menee kanssa tohon parin tuhannen kieppeille.
     
  12. Drag-on

    Drag-on 1st gear

    Olen unelmoinut lowriderista jo pitkään, mutta pitäis olla joku paikka missä voi rakentaa (ehkä pitäis osatakkin rakentaa) ja sitten pitäis olla aikaa ja ehkä rahaakin ja sovelias nelipyöräinen.

    Pitää yrittää hankkia ekana se auto ja heittää pinnavanteet+valkosivut alle...mutta mikä se ois hyvä kun on niin paljon vaihtoehtoja. Tietenkin impala 8) mutta ne on niin kalliita prkl, ehkä regali tai cutlassi tai camino.

    Mutta tavoite on että viiden vuoden sisällä meikä kurvaa lowriderilla ympäri savoa...
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joku jamppa, olisko ollu chromon vai lowtoys vai mikäikinä myi jotain playerin 13" pinnavanteita 220/kpl viime kesänä.
     
  14. ViLU

    ViLU Gearhead

  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei saa halvalla hyviä ameriikastakaan. Daytonit on joku 1300/setti. Noita kiinankopioita saa sitten toki edullisesti.
     
  16. 348

    348 1st gear

    Onkohan kellään kokemuksia x-runkosen chevyn muutoksista? joku siitäkin jo aikasemmin kyseli mutta en löytänyt vastausta. Eli taka jouset on väsähtäneet ja olis tarkotus kartottaa saako minkälaisella budjetilla laitettua taakse esim. ilma pussit? Ja jos alkuun laittaa ilman kompuraa ja säiliötä siten että ilma lisätään ventiilistä koti kompuralla. Ehkä sitten pikku hiljaa lisää jos nälkä kasvaa.
     
  17. toomass

    toomass 1st gear

    mulla '62 impalassa hyd.sylinterit. pikku muutoksilla onnistuu. tulee vaan jousen ja rungon väliin. ja takana joutuu koriin tekemään reijät, että mahtuu paikoilleen. pusseista en oo tietonen miten käy. ja jos jousia tarviit niin muistelen että vanhan mersun (esim 123 korimalli) jouset käypi noihin x-runkosiin. saatto olla että piti vähän lyhentää, mut nuo on halpoja.
     
  18. 348

    348 1st gear

    Joo nyt paikollaan rälläkkä jouset ja yksin ajaessa hyvä. Mutta nyt kun takajouset on ajan saatossa kuoleentuneet niin perä menee ikävästi maahan kun tulee taakse painoa. Taitaa olla nuo pussit melkeen yhtä kalliit kuin ilmaiskarit. Ilmaiskarit tietenkin ajas asian mutta pusseilla tulis vähän enemmän säätövaraa. Jos myöhemmin sen kompuran ja säiliön laittaa niin taka akselin pusseilla sais maavaraa noihin hidaste töyssyihin mitä oulussakin on ihan liikaa..
    [​IMG]

    Myykös suomessa kuka tommosia sarjoja joita on summitilla myynissä?
    Tuo sarja oli summitilla 400dollari ja jos jouset maksaa yli 200e niin pistää kyllä miettiin mitä kannattaa autoon laittaa. Ja sarjassa ois iskaritkin. Ja saako tommosen sarjan leimattua nykyään ongelmitta?
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Vieläkö noita Kiruna-sylintereitä Ruotsissa tehdään???
    Pitäisi 2kpl saada mutta en Googlettamalla löytänyt mitään firmaa tai nettisivuja Ruotsin maalta. Onko kellään tiedossa osoitetta?
    :odroll:
    - Jani -
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Tekikös ne sylintereitä siellä ollenkaan, vai ne tais olla jotain teollisuushyllykamaa. Mun käsittääkseni vielä just paineilmatyösylintereitä. Tuollahan joku myy myydään-palstalla.
     

Kerro tästä muillekin!