Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

1. LB

LB 1st gear

Kuorma-auton ilmasäiliö on myös hyvä (kuva alla Volvon säiliöstä). Alumiinia, kevyt ja siinä on valmiina 4 sisään/ulos menoa std kierteillä.

Tuo BUICK52:n sarja oli nimeltään ilmeisesti Prohopper ja näytti asialliselta. Oli alunperin menossa Micken Helldorado Caddyyn mutta kävin pelastaan sen eilen napapiirin tuntumaan.

Pohjoisessa (lasken Oulun myös tähän) on rakenteilla minun tiedossani ainakin neljä-viis ilmajousiprojektia, osa valmistuu ensi kesäksi osa joskus myöhemmin...

kuva

2. pantera

pantera Double Gearhead

Kuis suuri (litraa) toi volvon alutankki on ja mita tommosesta joutu maksaa?
    Pitas mun hommata joku pienempi sevyyn kun toi 7 gallonan pontto vaatii aika jytkyn kompuran tayttyakseen nopeesti

3. BBC

BBC Guest

AIR RIDE

Käykää katsomassa Air Ride sivuilla. Voi ostaa kokonaisuuksia, tai pelkkiä pusseja ja vaikka niihin kiinnityspedit valmiiksi jne.

2sarjaa on tullut ja on hienoja ja toimii aivan erilailla kuin useimmat
    hip hop viritelmät.

Semmonen sarja on mullakin rottapickupissa ja mitään en oon tehny 2,5vuoden aikana muuta ku putsannu sähkökompuran ilmanputsarin.

AULIZ

4. zilu

zilu Gearhead

mie ostin paikalliselta (joensuu) kuorma-auto purkaamolta terässäiliön, 20 ltr. hinta 20.-
    Alumiinisen olisi saanut viiteenkymppiin. Stanukierteet, putkiliikkeen kamat käy suoraan.

Ja oli varaa mistä valita.

http://www.mantykivi.com/kupla/ilma_jousitus.htm

5. zilu

zilu Gearhead

Ja ajattelin tehdä tuon säiliön täytön niin että vedän säiliöstä putken kuplan moottoritilaan, putken päähän venttiili jotta saa säiliön täyteen vaikka huoltiksella.
    Painekytkimen säädän niin että räppää kompuran päälle jossain 5-6 kg:n paikkeilla.

6. käkkyläjuntti

käkkyläjuntti Gearhead

Perkeles olenkoha nähny unia vai?? Eiks tuoho etupään ilmapusseiks löyty semmosia malleja joissa iskari tulee pussin läpi?? Oon ainaki joskus ollu näkevinää semmosen jossain, mut nyt kahlasin tuol eri sivuja läpi ni kaikki näytti olevan tätä perustavaraa, jos joku tietää sellasist vois ystävällisest vinkata, tai sit oon nähny halluja

7. herrakani

herrakani 1st gear

Mä oon nähny semmosia kans. En vaan muista missä.

Mä ostin just rullapalkeet Oldsiin taakse. Laitan how-to:n sitten asennuksesta kun oon saanu venttiilit ja makkarat eteen.

8. käkkyläjuntti

käkkyläjuntti Gearhead

Hittolainen semmoset ois vaa nii pirun kätewät pyöräyttää päälle, eikä tuo iskarikaan tulis sit hänkslättämää siihe eteen, noh hyvä tietää ettei se oo unta ollu!

9. RockHQ

RockHQ 3rd gear

10. käkkyläjuntti

käkkyläjuntti Gearhead

No nyt alko löytyy!

11. impala-63

impala-63 Double Gearhead

Millasia kompuroita te ootte käyttäny? Ajattelin vaan et mitenköhän pärjäis tollasella esim. renkaan täyttöön tarkoitetulla tarvikeliikkeen pumpulla ei ehkä halvimmalla mut jollain sellasella?

12. zilu

zilu Gearhead

13. 348

348 1st gear

Nyt on pussit tilattuna, ja ens viikolla pitäs tuleman.
    Mutta nyt kun ei pusseja tule kuin taakse. Niin oletteko kytkenyt kummankin pussin samaan piiriin vai erikseen. Jotkut puhu että toimii ihan hyvin samassakin? Paras tietenkin ois erottaa jokainen pussi omakseen.
    Mutta kun ei ole alkuun tulossa kompuraa ja korkeuden säätö ois tarkotus tehdä laillisesti eli niin ettei toimi ajon aikana. Vaan että säätö tapahtuu kontista käsin.
    Kauppias sano että löytys semmonen venttiili että sillä vois laskea ja nostaa vipua vääntämällä. Mutta siinähän kumpikin jousi ois samassa piirissä.. Paljonkos yleensä käsi käyttöset venttiilit maksaa? entäs sähkö venttiilit?

14. LB

LB 1st gear

Venttiileitä on monen hintaisia riippuen esim. virtausmääristä.
    Kysy hintaa sieltä mistä ostit venttiilit tai jostain hydrauliikkaliikkeistä niin saat oikeita hintoja.
    Itselläni on jokaista kulmaa kohden kaksi venttiiliä, täyttö ja tyhjennys erikseen.
    Kompurana on Viair 460C jonka tilasin usasta muistaakseni www.streetbeatcustoms.com hintaa n. $200.

15. 348

348 1st gear

Selaillin tossa bilteman luotteloa.. Että ei ole kukaan vielä biiltemasta hakenut kompuran lohkoa ja laittanut semmosta koneen kylkeen remmivedolla kiinni... :lol:

16. impala-63

impala-63 Double Gearhead

Paljonko tuli lopullista hintaa ku tilasit jenkeistä?

17. LB

LB 1st gear

Kaveri laittoi sen mulle lahjapaketissa Californiasta kotisuomeen, ei tullut veroja eikä tulleja. Rahtia tuli alle kolme kymppiä.
    Muutenhan sen lopullinen hinta Suomen olisi ollut ehkä 320-350 eur.

18. käkkyläjuntti

käkkyläjuntti Gearhead

kokemuksia

Oiskoha kellää kokemuksia tommosista Shockwaveista, kattelin et on kätevän oloset asentaa ja vie vähän tilaa, mut vielä ku tietäs et millaset ne on käytössä ettei nyt tulis survottuu tuhatta taalaa iha silkkaan paskaan! Et jos joku tietäis ja kertois ni oisin kiitollinen!

19. CTS

CTS Gearhead

20. sami-v

sami-v 1st gear

joo

tossa oli äänistä päätellen kyl ihan ilmajousitus. Ei hydraulit!!

Kerro tästä muillekin!