Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. SRV

    SRV 1st gear

     
  2. spychobilly

    spychobilly Gearhead

  3. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Minulla on hyvät kokemukset -90 Capricesta, johon laitoin takakierrejousien sisään ilmapussit. siinä oli alunperin ilmaiskarit mutta ne kämähtivät kovien pakkasten aikaan. Ostin ilmapussisarjan, makso muistaakseen 220euroa, normaalit takaiskarit, ja puretusta Buickin farkusta sen pikkukompuran ja tasonsäätövehkeen takatukivarteen. Yllätyin kun löysin pohjasta valmiit kierteillä olevat reijät, johon se tasonsäätömötikkä kävi omilla pulteillaan kiinni, ja tukivarresssakin oli reikä johon vipu tuli kiinni!!
    Remontti jatkui ja iskarit irti, niin taka-akselia pääsi kallistamaan, ja yksi jousi kerrallaan pois ja pussi jousen sisään. Ilmapussisatsin letkut tulivat pussin alaosasta, jousenjalan reijästä. Toi kytkettiin T-haaralla eli yhteen piiriin takapää. Muistaakseen kaikki letkut kävi lähes heittämällä niihin Buickista purettuihin, eikä tarttenu viritellä pielavetisiä liitoksia.

    Caprice muuttui kyllä tukevaksi ajaa, vaununvetohommissa olivat ehdottoman tukevat. Kompura on aika hidas pumppailemaan, mutta nosti se 600-700kg betonisäkkikuormankin aika nopeesti. Kallistelua ei kyllä noin matalassa autossa musta tuntunut yhtään. Talveksi tungin lääkeruiskulla tenttua kompuran letkusta sisään, hätävarjeluna, pakkasella ei ollu mitään onkelmia. Ja jos ilmasysteemiin tulee joku häikkä, niin ovat omat kierre jouset edes alla hoitamassa hommaansa. Jos iskarinvaihto jollakulla on edessä, niin suosittelen. Hintaeroa ilmaiskareihin ei jäänyt älyttömästi ja se farmarin perän lullahtelu loppuu ku seinään. Varsinkin jos sattu tuo tasonsäätö autossa jo olemaan. Nykyseen Buickkiin laitan saman systeemin heti kun saan rahhaa kasaan... Oisko kellään siihen helppoja vinkkejä??
     
  4. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    USPS:n huippuhidas pintarahti toi viimein bagit. Vielä kun kykenis asentaan :D

    [​IMG]

    Pitää lähtee ostaan asennus kalj... eiku pultteja ja sellasia :rotfl:
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tämä tulee eteen lähinnä offroad-hommissa joissa asia ratkaistaan näin:
    http://img.villagephotos.com/p/2005-1/938021/strap3.jpg
    http://img.villagephotos.com/p/2005-1/9 ... unted1.jpg


    Tässä juttua niistä kysytyistä X-runkoisista:
    http://www.ridetech.com/techarticles/58-64IMPALA.pdf


    Onkos muuten jengillä jo kokemusta "parhaista" venttiileistä?


    Entä onkos tästä jo kokemuksia?


    Tässä vielä lopuksi yksi linkki joka on jo varmaan kaikille tuttu, mutta aina yhtä informatiivinen... http://www.bagginit.com/TheBasics


    ps. Mulla on Ponuun tulossa rullapalkeet taakse ja makkarat eteen. Bagit on jo hankittuna, muut hilut vielä puuttuu... :rotfl:
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä en oo testannu tota kun noi korit vaihtuu niin nopiasti ettei ehdi asentaa.
     
  7. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    Oooolrait, ensikäden kokemuksia/vinkkejä projektia aloittaville.

    -Rahhaa mennee palijo, alle tonnin putjetilla unoha koko homma :eek:
     
  8. sampsa

    sampsa 1st gear

    jooh, sitä menee, pussit oli 360e muistaakseni, käsisäätö venttiilit 200e ja vielä tarvis hommata automaatti venttiilit n.100e kpl, mittarit, letkut, kompura, säiliö.. huhhuh mihinköhän sitä taas tuli lähdettyä..
     
  9. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Juuh nuo miun himotsemat etupussitkii maksaa pelkiltää 900 taalaa :odroll: , ja kait sitä ois sit hommattava vähä muutakii rojua niitten lisäks....
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  11. SRV

    SRV 1st gear

  12. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    Lopettakaa netissä surffailu ja painukaa tallille, niin voitte saada jotain aikseksi :poff:

    Tosta mallia...

    [​IMG]

    Copyright Arska
     
  13. jirka

    jirka 1st gear

  14. jirka

    jirka 1st gear

    Mites nyt on?

    Onko ketään saanut alustoja rakennettua... Talvella näytti vielä hyvältä ainakin kirjoitusten perusteella mutta tapahtumissa en ole nähnyt.
    Tai sitten käyn IHAN väärissä tapahtumissa.! :eek:

    Tiedustelen lähinnä sillä että kun on kolmas hydroalusta työn alla, niin kannattaisi jo teettää sylintereitä ja venttiililohkoja muutamat ylimääräiset.

    Saataisiin sarjojen hinnatkin alaspäin.

    Muutenkin olis mukavaa verrata muiden tekemiä alustoja kun en ole livenä nähnyt. Tiedä sitä vaikka olisin tehnyt noi edelliset ihan päin helvettiä :(
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on ainakin projektit ollu remonttien ja paskojen käyttisten takia jäissä. Menee vaan niin paljon rahaa muualle ettei autoprojekteille jää. Ja sit tuli vielä hinku ajaa kovaa ennenkun täytän 30. Ajattelin kumminkin boksata Chevellen rungon ja vahvistaa kriittisiä kohtia samalla kun laitan moottoria ja uutta alustan osaa sisään, jos laittais sitten esim talven aikana jo hydraulia. Mulla loppuu vaan tosta korista virta papereista huonolla tsägällä. (KV-katiska) Pitäis kalastaa parempi kori.

    Käyttikseen on menossa airbagit ja joko 20" kromit tai 14" pinnat, en oo päättänyt vielä. Eilen mittailin just mistä päästä aloittaa. Noi "bolt-in" mc-phersson-airbagit on niin iisit laittaa. :)
     
  16. Drag-on

    Drag-on 1st gear

    Tottakai sä laitat 14" pinnat ja kapeet valkosivut. :D

    Itellä ois kylla kova lowriderkuume, mutta kun ei oo rahhoo, aikoo eikä paikkoo mihin sen romun hilais. Visioita ois siitäkin edestä ja intoo enemmän kun taitoo.

    Kai mun pitää myydä toi saksalainen käyttisfarkku ja ostaa joku halpa japsi ja sitten se jenkki...
     
  17. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    Jirka, ootko leimannu noi hydrot vai ajellu muuten vaan?
     
  18. koiste

    koiste Gearhead

  19. jirka

    jirka 1st gear

    Limusiini link-lonk on leimattu hydroilla. Pomppu cädi taas ei ole kosken maksa siitä veroja. Sitä paitsi sen kone tykkää huonoa kun keulan rysäyttää reilusta metristä alas! Tuppaa olemaan hankalahko saada käymään sen jälkeen. 22.7 ollaan tulossa turkumeetingkiin ainaskin tolla pomppuvomppu cädillä(ties vaikka louraiderlimullakin).
     
  20. Don Jay

    Don Jay 1st gear

    Moro!

    Nyt olis ekan viestin paikka tässä foorumissa ja koko tän keskustelun oon lukenu ja nuppi pimahtaa ihan kohta. Oma projekti on vasta suunnittelu vaiheessa eli ei oo vielä autoakaan. Mutta voisko joku ystävällisesti kertoa nyt että mitä kaikkea tarvitsisin ilmajousituksen tekemiseen? Ku tuolla eri netti sivuilla missä noita myydään on niin saa***an monta eri tuki varsia ym. sälää mistä en tiedä mitään.

    Kiitos jo etukäteen.

    Jani
     

Kerro tästä muillekin!