Droppi olka-akselissa on ylä ja ala pallon kiinnikeet ja raidetangon kiinnike aivan samanlaiset ja samassa kohdassa kuin alkuperäisessä olka-akselissa. Pyörän akseli on droppi olka-akselissa ylempänä, kuin alkuperäisessa olka-akselissa. Elikkäs auto madaltuu tuon pyörän akselin kohdan muuttumisen seurauksena. Jousituksen tukivarret pysyy alkuperäisessä asennoissaan madalluksen seurauksena, joten pyöräkulmatkaan ei muutu oleellisesti.
Jahas. Jos jäö liian korkeeks tuo auto kun saa lopullisedti pyärilleen nii pitää alkaa selvittään löytyykö tohon tai sopisko jostain GM isoveljestä olka-akselit kun jonkub verran samaa monien osien kohdalla kun amerikkalaisissa..
Nyt ei ole varsinaisesti ilmajousituksesta kyse. Autoni keula kulkee sopivan matalalla/korkealla, perä vähän liian alhaalla, etenkin jos takapenkillä on edes yksi ukko, saati kaksi. Ilmaavusteiset iskarit on helppo ratkaisu tuohon ja manuaalisesti renkaantäyttölaitteilla saa perän ryhtiä säädettyä. Mutta minulla olisi hyllyssä uusi Lincolnin kompura kuivauspatruunalla joten mieli tekisi hyödyntää sitä tässä yhteydessä. Mitä mahtaisin tarvita säätääkseni takajousituksen kantavuutta autosta sisältä käsin? Yksinkertainen, manuaalinen systeemi siis hakusessa.
Periaatteessa pelkkä tyhjennys hana linjassa riittää. Kompurassa kun virta päällä niin se täyttää ja hanalla tyhjennys.
Lisäksi kompuralle ohjaus sopivalta painekytkimeltä, niin ymmärtää kompura pysähtyäkin kun paine nousee tappiin.
Painekytkin siinä kompurassa jo onkin. Eli joku sähkösolenoidihässäkkä olisi tarpeen millä saa lisättyä tai vähennettyä painetta.
Itse tykkään enemmän manuaalikytkimestä kuin magneettiventtiilistä, saa ilman määrää säädettyä portaattomasti. Tarkoitan, ettei oo venttiili heti selällään kun liipasimesta painaa. Nousee / laskee auto silleen sivistyneesti...
Venan koko ja linjan paksuus vaikuttaa siihen nopeuteen. Lisäksi on saatavana säädettävia kuristimia poisto puolelle.
Sähköisillä/manuaali venttiileillä kun lisätään tai päästetään pois painetta, niin painemittari olis myös kiva lisävaruste. Näkisi millä alueella paine milloikin on. Eipä tämä järjestelmä enää ole mahdollisimman yksinkertainen, niikun alussa oli toive. Yksinkertaisin systeemi. Napista kompuralle ohjausvirta ja max paine järjestelmään = jäykkä jousitus. Napista sähköiselle venttiilille virta ja paine pois järjestelmästä = löysä jousitus. Hifistellä ken haluaa, vois laittaa toisen painekytkimen ohjaamaan max painetta siihen puoleenväliin, niin olis kolmaskin vaihtoehto jousituksen jäykkyydessä.
Säiliölle en näe tarvetta koska painetta ei ole tarpeen säädellä koveinkaan aktiivisesti. Eli vain silloin harvoin kun takapenkille kampeaa väkeä mitä ei kovin usein tapahdu. Ainakin Caddyn vastaavat iskarit pitivät paineensa vaikka talven yli, joten kompuralle ei usein tule startteja. Kuivaajan pönttö on tilavuudeltaan varmaan sama mitä molempien ilmapussien yhteistilavuus, joten se saa riittää. Painemittari voisi olla hyvä, toisaalta kun ei ole tarkoitus nostaa/laskea autoa noiden iskareiden varassa niin minulle riitää että saan pidettyä auton suht oikeassa asennossa kuormasta riippumatta. Ja se onnistuu ihan silmämääräisesti kuskin penkiltä käsin. Mekaaninen venapaketti on kyllä yksinkertainen ja toimintavarma mutta sähköpiuhat saa vedettyä helpommin kun haluan piilottaa keskikonsoliin kaikki hallintaan liittyvän. Jostain vain pitäisi löytää sopiva sähkövenapaketti, kolmitieventtiiliksikö sitä sanotaan?
Mites takaisku ja poistolle vaan hana ja letkun vetää sen keskikonsolin sisällä jonkun luukun/kotelon sisälle samaan lootaanhan sais pienen mittarin Kaikki pitäis löytyä rekkoihin tarvikkeita myyvästä liikkeestä
Onko takaisku vai pakoventtiili? Ne läppäventtiilit ei välttämättä kestä iskua esim kanttarilta pudottaessa
Katselin jo valmiiksi pari 1/4" solenoidia ja niille adapterit oikealle putkikoolle (1/8"). Ei maksa paljoa. Kompura ohjautukoot omalla painekytkimellään. Eikös se noilla toimine?
Takaisku venttiilin joutuu laittamaan järjestelmään ainakin siinä vaiheessa, kun on ilmat häipynyt säiliöstä yön aikana.
Toi 1/8" putki on niin ohutta, että kuristaa sopivasti. Sähköisissä venttiileissä on siten muitakin vaihtoehtoja, kuin max paine ja paine pois. Ilma liikkuu noissa hitaammin. Iskarin sallittu max paine ja kompuran tuottama max paine ja painekytkin sais olla yhteensopivat.