Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. nuffield

    nuffield 3rd gear

    Pienemmät pyörät varmaan helpoin konsti.
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Näyttäis palkeella olevan ahdasta, ainakin kuvan perusteella jousituksen ala-asennossa. Taitaa helpot keinot madaltaa etupäätä (pyöriä pienentämällä, lukuunottamatta) olla vähissä.:(
     
  3. 401

    401 2nd gear

    Kraudassa näky vanteen kanssa olevan myynnissä keltasella ja mustalla renkaalla.vanteen leveyskin suhteessa renkaaseen näytti melko lupaavalta.ei vaan kovin komeet oo nekään..
    Ja tämä ol ihan huumoria ei vittuilua.
     
  4. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Niin ajattelinkin :( pitää tutkia vielä,tuota olka-akseliasiaa.. ei,pienemmät,renkaatkaan oikeen sovi näin valtavaan autoon ja jos alaspäin halutaan niiden kustannuksella niin pitää renkaatki olla sitten jo melkein pulkannarut :D aikasemmin oli 195/60-16. Nyt kuvissa olevat ovat 225/45-17 joka on melko sama halkaisija

     
  5. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

  6. zero

    zero 2nd gear

    Löytyykö täältä kokemuksia tasonsäätö järjestelmistä? Accuair e-level tulee vastaan joka netti sivulla mutta onko muita järkeviä vaihtoehtoja tarjolla, järkevämpään hintaan?
     
  7. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Tätä oon itekki miettiny. Aika järkyttävä tuo accuairin hinta
     
  8. zero

    zero 2nd gear

    Joo mun mielestä 1300$ on aika paljon releventtiilistä, kaukosäätimestä ja neljästä mikrokytkimestä :odeek:
    Tai se hintakin on vähän kysymysmerkki kun nettisivusta riippuen hinta on ollut 340-1600$ :soosoo:
     
  9. KajS tykkää tästä.
  10. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Arduino olis kyllä hyvä. Vaatii kyllä jonkunverran koodaamista ja ymmärrystä että pystyy jotain tekemään. Sarja ilmeisesti muutenkin täysin DIY.

    Ainakin näin olen ymmärtänyt kun olen lukenut cdlc? Foorumilla yhtä projektia jossa ohjaus on tehty arduinolla koodaamalla ja itse,rakentamalla. Myös älypuhelinohjaus moisessa oli.
     
  11. zero

    zero 2nd gear

    Mää osaan koodata vaan ruuvimeisselillä ja jakoavaimella :odeek: onko tosiaan niin että accuair on ainoa valmistaja valmiille automaatti tasonsäädölle?
     
  12. Jos ei tartte korkeuden muuttamista, vaan tyytyy yhteen korkeuuteen, niin voi käyttää mekaanista tasonsäätöventtiiliä, jollasia on raskaassa kalustossa. Tämän tapaisia:

    [​IMG]

    Tässä Mersu-projektissa on käytetty semmousta.
     
    Bukero tykkää tästä.
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Saahan tollakin asennon säädön

    Hanalla/solenoidilla vaan ohittaa säätimen
     
  14. pantera

    pantera Gearhead

    Mullon pikapissa nelossarjan kaanian hytin tasonsäätövena takapään pusseja ohjaamassa, sopiva viive ja antaa hitaasti ilmaa
     
    Bukero tykkää tästä.
  15. generalo

    generalo 3rd gear

  16. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Tolla setillä pääsis jo hyvin alkuun, mutta jos toimivamman haluaa pitäisi vielä lisäillä osia.
    Painemittarit, letkut ja liittimet. Poistopuolen "äänenvaimentimet".
    Vedenerotin. Ylipaineventtiili. Ilmasäiliö kannattaa vaihtaa alumiiniseen tai rosteriin.
     
  17. JouniK

    JouniK Gearhead

    Airmaxxin palje vuotaa saumasta reilun kuukauden käytön jälkeen :/
     
  18. generalo

    generalo 3rd gear

    Juu no ei semmosia sitten... Amazonissa ollut Slam Speciaalit jo monta vuotta, eikä mitään ongelmia.
     
  19. makkepuu

    makkepuu 3rd gear

    Thunderbirdiin väsäilly säkkejä alle ja tuli ostettua Slam Specialtiesia 2kpl SS7 ja 2kpl SS8 kun "halvalla" sain. eipä sopinutkaan taakse noi SS8, olis pitäny viedä jousilautasia keskemmälle autoo ja ei vaan kiinnostanu kun SS7 meni heittämällä.

    jos joku tarttee SS8 niin löytys ylimääräiset. ebaysta veroineen ~350€ mut kyl tuosta vähän tinkii
    http://www.slamspecialties.com/air_springs/SS-8.pdf
     
  20. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Minkälaisilla papereilla/dokumenteilla ootte saanu näitä ilmajousia muutoskatsastettua? Auto on vm 70 ja ilmajousitus kasattu irto-osista. Autoon ei ole saatavilla mallikohtasta sarjaa joten sen puoleen vslmiiden paperien saatavuus olematon.

    Pyöränsuuntauspaperi pitää olla sen sain katsastusmieheltä kysymällä mutta se oli ennestään jo tiedossa. Muista papereista ei osannut sanoa mutta väitån ettå jos konttorille kurvaan auton niin jossain välissä aletaan jotain dokumentteja pyytämään
     

Kerro tästä muillekin!