Hyper Pak tietoa

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja viridia, 9.1.2010.

  1. viridia

    viridia 3rd gear

    Tarviis tietoa siitä että hyper pak Slanttia on saanu valianttiin ja lanceriin. Jos joku vois vaikka kopioida jonkun vähänkään virallisen tekstin jostain kirjasta tms..

    Pitäs 273 saaha lanceriin muutoskatsastettua keväällä ja käyttää Hyper Pak Slanttia verrokkina....

    6/2006 Mobilistissa oli juttua 62 valiantista ja samassa jutussa kerrottiin hyper pak paketista. Jutun tiedot on Mobilistin mukaan otettu kirjasta: Standard Guide To American Muscle Cars (Krause Publications 1993, ISBN: 0-87341-230-3)

    Jos jollain sattus vaikka tuo tai jokin muu kirja olemaan niin olisin kiitollinen kopiosta. 63-66 A-body ei taida kelvata vertailumalliksi vaikka alusta onkin sama..?Vai saisko sitä mitenkään todistettua?

    Myös 273 tehoista ja painosta ois hyvä saaha joku virallisempi teksti. Esim. jonkun 65 valiantin tiedot kelepais.

    Ottakkee yhteyttä täällä tai yyveellä.
     
  2. Power

    Power 1st gear

    No enpä ole ikinä kuullut että Hyper Pak:a olisi 273 cid tai yleensä kasikoneeseen saanut edes tilattua.
    Mutta Slant Six-moottoriin kylläkin.
    Ja tuskin löytyy osia? Tai ainakin ovat tod. kalliita.
    Commando oli 273 tehoversio.

    http://www.allpar.com/mopar/hyper-pak.html
     
  3. viridia

    viridia 3rd gear

    Juu eihän sitä ookkaan tarkotin lähinnä että hyper pak slantin tietoja jos sais.. Muokkasin tuota alotusviestiä selevennykseks........ Ja eikä osia oo tarkotus hommata vaan jottain todistetta, että suan tuon 273 kilipiin 62 lancerriin.
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

  5. PJP

    PJP 1st gear

  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    HyperPak taidettiin toimittaa osapakettina, jonka dealer asensi. Siitä (imusarja/4bbl kaasari, männät, nokka-akseli, pakosarjat) on kyllä juttua kirjallisuudessa, mutten ole nähnyt moista numeroina esim Valiantin korjaamokäsikirjassa.

    25%/20% sääntö isolohko-slantista 273:een näyttäis jäävän hevosvoimista muutaman vajaaksi. Mutta HyperPakin kloonin saat ihan ilman lupia. Cliffordilta saa imusarjan kopiota ($400) ja Dutralta (joka teki imusarjan työkalut) sinne päin olevia pakosarjoja. Hienompi ois kuin 273.
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    -62 vuonna on darttia saanut 318cid 9 puristeilla ja 230hp,eikös tuo käy vertailuautoksi????
     
  8. MJF

    MJF Gearhead

    Tuon ikäiseen Darttiin on tainnut saada 413:stakin, mutta kun on isokoppainen niin ei taida olla vertailukelpoinen :)
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    nojoo,mutta nykyisin ne katotaan olevan samaa mallisarjaa ja onhan hyperpakkiakin ollu 62 saatavissa.
     
  10. viridia

    viridia 3rd gear

    Juu kyllä kaikki hyperpakkiin liittyvät jutut on selevillä vaan pitäs saaha konttorinsetiä sotkettua jonkin sortin papereilla asiasta..

    Millä perusteella 62 Darttia katottas samaks mallisarjaks, ohan se paljo isompikkii..?

    Pittää huomenna käyvä konttorilta kysymässä millasta paperia ne tarvihtoo.
     
  11. MJF

    MJF Gearhead

    Tuohan on sama kun vertais Valianttia Furyyn :eek:
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Luovutan,mutta minä ainakin kokeilisin. :poff:
     
  13. viridia

    viridia 3rd gear

    Kävinpäs Mobilisti kourassa katsastusasemalla ja vihreetä valloo näyttivät siellä eli Hyper Pak kelepaa verrokiks.

    Sanovat vuan, että jostain kirjasta ois hyvä kopio olla. Luulis täällä jollain olevan kirja missä on hyperpakin tekniset tiijjot (esim. tuo alotusviestissä mainittu kirja) ja sitte tuon 273 180 heppasen version tiijjot tarviis...
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    standart catalog crysler 1924-1990 kirjasta sivu 279.Hyper-Pak 225 slant six,puristussuhde 8,2:1.Brake horsepower 195 at 5200rpm.Sivu 282 273cid puristussuhde 8,8:1 . Brake horsepower 180 hp at 4200rpm.Sivu 401,273 commando puristukset 10,5:1.Brake horsepower 235hp 5200rpm.nelikurkkuisella carter AFB kaasarilla.
     

Kerro tästä muillekin!