HYVÄ hallitunkki.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Nutlass, 6.4.2008.

  1. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Voiskohan olla öljy vähissä?Kumitulppa pois säiliön kyljestä ja tippakannulla lisää.Itellä bilteeman vehje ja oon kyllä ollu hinta/laatu suhteeseen tyytyväinen,lisäksi on omavalmiste kallistustunkki joka nostaa n.130cm:n,käy myös hallitunkiksi ja on sikahyvä peltihommissa.
     
  2. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mulla on ollut noin viisi vuotta käytössä AC:n kahden tonnin versio. Olen ollut tyytyväinen. Maksoi ostaessa noin 300 €.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    NIKE ostettu käytettynä yli 10 vuotta sitten. Toimii loistavasti. Osta kerralla ammattireiskamalli .En usko että mun tarvii koskaan ostaa toista.
     
  4. typewriter

    typewriter 3rd gear

    Oiskos tuosta laitteesta kuvia, vaikuttaa pätevältä keksinnöltä?
     
  5. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Kuvia: http://www.uurastajan.com/kaatotunkki ,tuo on työkaverin sukulaismieheltä ostettu ja tyytyväinen olen ollut.Sopivan kompakti eikä vie turhaa tilaa tallissa mutta omaa kyllä riittävän nostokyvyn ja korkeuden.Nosto tapahtuu vetosylinterin avulla ja pumppaus käsivivulla.
     
  6. 383

    383 Gearhead

    mikähän öljy olisi hyvää ??????
     
  7. 63S88

    63S88 Gearhead

    Jonkunverran ammatin puolesta noitten tunkkien kanssa pelannut ja Koivuselta kun otat AC'n, niin varmasti toimii. Ne mitkä töissä jo rupeaa (monen vuoden jälkeen) tuntumaan 'väljältä' pelittää vielä harraste hommissakin erittäin hyvin. Varmaan muitakin hyviä merkkejä on olemassa mutta minulla ei ole niistä kokemusta. Jotenkin on vaan 'jostain syystä' noita sinisiä sattunut työkaluiksi minun työkohteissa. Pelkkää plussaa sanottavana, muistaakseni ei koskaan ole ollut ainuttakaan takuutapausta, vaikka näitä olen pumpannut jo 24 vuotta. Harrastajasta hinta voi tuntua kovalta, mutta nämähän ovat taas niitä jokaisen itsensä päätettäviä asioita mitä tunkiltaan haluaa. Hinta/laatu... Värin voi vaihtaa :rotfl:
     
  8. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto

    Toi vaikuttaa pätevältä ja seuraavaksi varmaan joutuu tuollaiseen sijoittamaan. Hintaa en ole vielä tiedustellut, mutta täytyy kai asennoitua niin että toi on toinen ja viimeinen hallinosturi jonka ostan.
     
  9. back in black

    back in black 1st gear

    Minulla ollut/on punainen Nike GK 21 2 tonnin malli 10 vuotta ja toiminut loistavasti
     
  10. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    kertokaapas mistä tollasia kääntyvävartisia vielä löytyy vai löytyykö ?
     
  11. typewriter

    typewriter 3rd gear

    No perkules, tuollainenhan täytyy alkaa tekemään. Oisko mahdollista saada tarkempia kuvia ja mittoja (itse laitteesta ja sylinteristä) vaikka mailiin tai yleiseen jakoon?
    ohcworth ät gmail piste com
     
  12. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Jep,täytyy mittailla ja ottaa kuvia kun pääsen töistä kotiin.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No nyt tuli iso painava Koivuselta 5 v sitten ostamani 2,5 tonnin tunkki tiensä päähän.

    Ei jaksa nostaa enää kärryä niin ylös että pukit mahtuu rungon alle.

    Eikä siinä vielä mitään, alaslasku tapahtuu vääntämällä nostokahvasta, ja siitä on tullut niin jäykkä, että ettei millään meinaa jaksaa vääntää sitä auki, ja sitten kun se aukeaa, niin alaslasku tapahtuu turhan ripeästi.

    Ei sinänsä harmita. Tuo oli aivan liian kömpelö ja iso, eikä nostolautanen laskeudu tarpeeksi alas jokaista käyttötarkoitusta varten.

    Nyt pitäisi löytää laadukas mutta edullinen alumiinitunkki, joka nostaa tarpeeksi matalalta. Onko vinkkejä?

    Alumiininen ja pienikokoinen sen takia että mulla on vain yhden auton talli, ja haluan kantaa tunkin kellariin silloin kun sitä ei tarvitse.

    Nostokapasiteettia pitäisi olla sen verran että jaksaa nostaa 1500 kg auton ylös etupalkista.
     
  14. ursus2

    ursus2 Gearhead

    No niin otin kuvia lisää ja laitoin tuolle samalle sivulle,mukaan pistin vähän mittoja.(Laiska kun olen en jaksanut ruveta piirtelemään)Osa kuvista aika isoja että kestää lataantua hetken.Tunkin pituus on aika passeli monelle vehkeelle,mutta esim Saabissa helmasta nostettaessa tahtoo isolla kulmalla nousta kaikki pyörät ilmaan ja silloin kyllä vaarana että tunkki luistaa alta pois,nimim.kokemusta on...Nostovoima riittää esim astron kallisteluun tai diesel passatin keulan nosteluun.
     
  15. niska

    niska 1st gear

    Pitipä tässä pikkutunneilla erikseen rekisteröityä varoittamaan tuosta vehkeestä.

    Ainakin oma yksilö vuosi öljyä, ja kävi sen vuoksi jossain IKH:n vakiohuollossa. Noh, huollosta palattuaan värkki näytti toimivan, mutta eipä enää neljättä nostokertaa kestänyt, vaan alkoi painua hiljalleen alas vaikka miten koitti vääntää laskuruuvia pienemmälle :-?

    Saattoi tietysti olla vain yksittäistapaus, mutta kannattaa harkita että maksaako sataakuuttakymppiä vaihtelevasta laadusta. Siitä kuitenkin pisteet Oulun IKH:lle, että itse ehdottivat reilusti rahojen palauttamista :)
     
  16. A.J.

    A.J. Gearhead

    Hyvä tietää! Pidetäänpä laitetta silmällä.
     
  17. terroristo

    terroristo 1st gear

    Jokos ostit?
    Kannattaa hakee tuolta miesten tiimarista sellanen gummityyny siihen nostimen nostolätkän päälle. On oikeesti hyvä!!
     
  18. weba

    weba 3rd gear

    [​IMG]

    Tässä ois kunnon hallitunkki teillekin, nostokyky 16 tonnia(!)
    Varsi ei mahtunut kuvaan kun oli pari metriä pitkä...
     
  19. Damned

    Damned Gearhead

    Semmosen suojan nostolautaselle saa varsin kätevästi jokainen askarreltua sukkahousuista, pullollisesta olutta ja jääkiekosta (Pirkkaniksi (TM)):
    1) laitetaan jääkiekko tunkin nostolautaselle
    2) juodaan olut ja ihaillaan työn tuloksia
    3) valmis

    Sukkahousut? Emmäätiijä, aina pirkkanikseissä on sukkahousut :(
     
  20. sik

    sik 1st gear

    Bilteman oranssi on muutaman vuoden käytön jälkeen alkanut toimia samoin, eikä sillä ole montaa Autoa nosteltu, lähinnä käyttöpelejä.

    Voi olla, että paranee pikkuhuollolla, mutta tiedä noista...
     

Kerro tästä muillekin!