Hyvä liima muovin liimaamiseen (vanha mittaristo -70 luvun alusta)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja AnHie65, 11.12.2016.

  1. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Terve,
    Kun tuollaista vajaa 50 -vuotista mittaristoa purkaa, niin metalliruuvi halkaisee "naaraspuolen" muovikierrepalan kovin herkästi; muovi kovettuu ja hapertuu ajan saatossa.
    Mikä olisi niin äkäinen liima, että se kestäisi muovipalojen takaisinliimauksen ja ruuvin kiristämisen edes kevyesti?
    Mielellään tuubista ja yksikomponenttinen siis...

    AH
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä oon rapeita muoveja mukaan lukien uudemmatkin kaukosäätimet, koonnut takaisin nippuun pikaliimoilla. Merkkivalmistajalla (Loctite) on laaja sortimentti eri tarpeisiin ja niillä tuotteilla olen onnistunut hyvin. Tommoset liimat kovettuu kun aikaa antaa, paksuinakin kerroksina joten ei välttämättä haittaa vaikka vähän paloja puttuu.

    Ihan kaikki muovit ei liimaannu. Kokeile!
     
    AnHie65 tykkää tästä.
  3. T.

    T. 3rd gear

    Kaikki ei liimaannu ja jotkut muovit jopa sulaa. Syanoakrylaattia eiks useat pikaliimat pohjimmiltaan ole? Äkäistä ainetta mutta hyvää tavaraa kyllä. Jos se on sellainen tappi missä on se ruuvinreikä päässä niin olen itse korjannut niitä pikaliiman lisäksi myös epoksilla. Viimeisin oli näköjään biltsun kamaa, mutta nämä tulee kahdesta tuubista. Helppokäyttöistä on kun samanverran vaan sotkee molempia keskenään. Jos siihen tapin päälle saa pujotettua jotain sopivaa putken tapaista mehupillistä lähtien, tukee se liimausta. Sopivassa kohdassa jos on ja mahtuu, niin olen joskus laittanut liiman lisäksi pienen nippusiteen puristamaan palaa paikoilleen. Tähän käy tietysti vaikka rautalankakin kun kirii kärkipihdeillä. Ennen ruuvia vielä liimajämät pois reiästä niin ei halkaise uudestaan :lol: .
     
  4. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Juu, ehkäpä tuo epoksi on se varmin vaihtoehto.
     

Kerro tästä muillekin!