Hyvä puhdistus aine?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja pptalo, 17.7.2014.

  1. pptalo

    pptalo Gearhead

    Imperial seisonut 36 vuotta ja on päässyt pöly vähän pinttymään.
    Olen hangannut penkkejä ja ovipahveja mäntysuopavedellä kynsiharjalla ja froteepyyhkeellä monta tuntia. Mistä kohdista olen lian saanut pois on lopputulos kuin uudessa autossa, mutta alkaa into loppua.
    Mikähän aine olisi hyvä?
    CRC:n kilikali vaahtoa kokeilin, mutta se vain pahenti tilannetta.
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    Taikasieni kokeiluun.
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mitäs materiaalia verhoukset on? Aidon nahan pesuun suosittelevat kissasaippuaa (joku Le Chat tms, löytyy ihan marketista), vinyyliin mä kokeilisin mietoa liuosta Würthin Pinelineä, on aika hyvä yleispesuaine.
     
  4. Damned

    Damned Gearhead

    Jos on vinyyliä, niin Biltemasta muovinpuhdistusainetta. Kaveriksi kovempiin pinttymiin tuo JJ:n vinkkaama taikasieni. Pyyhintään mikrokuituliinoja nippu (likaisella ei toinna hangata).
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aidot nahkapenkit mä puhdistaisin satulasaippualla

    Vinyylipinnat Tolu-liuoksella tai mäntysuovalla

    Mä en näe syytä käyttää autoliikkeiden varta vasten tehtyjä "AUTON SISÄPESU" "ISTUINPESU" tai "OVIPAHVIPESU" -aineita.

    Paremmat aineet löytyy ihan siivoukseen tarkoitetuista tuotteista. Toki pitää valita oikeat aineet materiaalin mukaan. Etikka toimi jossain erinomaisesti, vaan en muista missä...

    Jos tunnet jonkun Martta-kerholaisen, niin hän tietää varmasti….. 8)
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä taas jätän Tolu vessan pesuun, siitä jää aika voimakas haju jonka suuri ystävä en itse ainakaan ole... Pineline on aika pätevä yleispuhdistusaine, mä olen sillä poistanut onnistuneesti sitkeitäkin tahroja verhoiluista ja matoista, toimii myös muovi-/vinyylipinnoilla hienosti. Ihmesieni on aika kuluttava, käyttäisin sitä ihan viimeisenä oljenkortena ja varovasti ettei vinyylin väri tai pinta kärsi.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead


    Tolun haju haihtuu nopeasti. Mäntysuopa tuoksuu hyvälle.

    Pineline on hyvä aine, mutta sitä ei tahdo mistään löytää, ja Herttoniemen Wurth -myymälä ei suostu myymään kuin yrityksille.
     
  8. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Tolua itsekin olen käyttänyt pahojen sisätilasotkujen pesuun muovi ja vinyylipinnoilta. Ei haju pitkäksi aikaa jää.

    Pinelineä olen ostanut meiltäpäin ihan Hong Kong / Tokmanni tyyppisistä kaupoista
     
  9. ilefix

    ilefix 1st gear

    Hyviä pesuaineita löytyy Presta tuoteryhmästä.
    Leather&vinyl cleaner on keino nahkaan/aitoon nahkaan, vinyyliin, muoviin aivan lyömätön.
    Jos autossa on kangasverhoilua, x-trax on kankaalle huippua.
    Mielestäni ei kannata "säästää" muutamaa euroa sillä, että menee pilaamaan auton sisustan jollain tolulla yms tökötillä.. :soosoo:
    www.presta.fi
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Vinyylipenkit Polarasta putsasin Wurthin Pinelinellä. Suihkupullosta n.10-20% liuosta ja harjaus. Sitten varovasti vettä, hyvin istosi Mallu, Boston ja muutkin jäänteet. Vesi kusen keltaista kun huuhteli. Penkit toki irti ja lämpimässä sisätilassa, mutta nythän on samat kelit.
     

Kerro tästä muillekin!