hyviä konsteja pohjan ja koteloiden korjaukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja kauko-63, 14.10.2010.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    aako! tässä on sen verran autokauppaa tehty ja vaikka mitä konsteja käytetty pääasia että saa myytyä,ei tollasta vanhaa paskaa jaksa alkaa liikaa ropaamaan ja tän hintaluokan autojakun myydään ja ostetaan ei voi vaatia että kaikki on niin asianmukaisessa kunnossa,pääasia että on leimaa ja taas saa vuoden ajaa.
     
  2. hanekki

    hanekki 3rd gear

    No tietääpähän ainakin kaikki tämän topikin lukijat että Kauko-63:ta ei kannata ostaa autoa. :rotfl: Entäs jos pöydällä hitsais pellinreunaan sauman ja nakkaa sikajankilla pohjaan kiinni.
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  4. jublomb

    jublomb 1st gear

    Onhan se tietysti saatanan jylhän näköstä,kun kauko-63:sen merkkihuoltaman auton penkin kiskot laahaa valtatietä,sikakitin pettäessä...

    Vähemmän mukavaksi asian tekee se että siellä auton kyydissä saatta olla muitakin kuin kauko itse sillä hetkellä,kun kuski putoaa polkimien väliin,siinä perikunta muistelee "kakea" ja sen tein itte ja säästin paikkauksia lämmöllä.

    Kaikki ei vaan näytä tajuavan,että ei se katsastussetä omasta hatusta oo vetäny sitä ajatusta,että autossa pitää olla lattia,ja että sillä on muutakin tarkotusta kuin se,ettei sadevesi huuhtele kusia sukasta ajaessa.

    Mistä näitä suhareita sikiää... :eek:
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    tulin just tallista HITSAAMASTA!! siis leikkailin pellinpaloja ja sitte tuikin kiinni ainoo vaan että tolla halpahalli migillä ja mun hitsaus taidoilla ei tuu mitään laivasaumaa vaan sellasta räkimistä se oli mutta pari lappua on nyt kiinni ja pysyy!! ja anteeksi kaikille joita tässä olen loukannut! hitsataan hitsataan :argue: :argue:
     
  6. rapis

    rapis 1st gear

    tota kokemus viime keväältä... katsastamaton auto + poliisi = 70€ rikesakkoa ,kilvet lähti ja vielä sai ajaa kotiin :D että miksi ihmeessä uhrata aikaa ja rahaa katsastukseen jos on kyseessä satasen tai kahden pommi??
    (tokihan sen verran että jarrut toimii ettei tärvele sivullisia)
     
  7. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Eipä ihme että vanhat autot halutaan pois teiltä..

    Ei se hitsaaminen nyt niin paha rasti ole. Ite sain kesällä ilmaseks talviauton(paaliin oli menossa) jonka hitsailin, maalailin ja massasin huolellisesti niin että varmasti kestää vuosia eteenpäin. Tekee yhen kunnolla ni ei tarvi niitä satasen miinoja ostaa kokoajan. :odroll:
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    No niin, nyt se hitsas :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  9. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Popniittipaikkailua varten täytyy kuitenkin väkertää paikka. Sen jälkeen pitää porata reikää + niitata + vetää perk*leesti massaa päälle ettei paikkatapa erotu...

    Ihan oikeasti sama aika menee kun raksii mädät pois, väkertää paikan ja vetelee hitsaten kiinni. Ohuempaan peltiin vähän pienemmällä puhkulla ja paksumpaan peltiin sitte enemmän tehoja ja syöttöä. Sopivilla pisteillä kun vetelee ohuempaankin japsipeltipaperiin ni ei pala läpi, eikä polta autoa kun ei yritä vetää yhtenäistä saumaa. Loppupelissä menee hitsuutellessa melkein sama aika, tulos vaan on "hivenen" parempi kuin kepulikonsteilla....
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Näin jälkikäteen kommentoiden, niin nopein tapa tehdä toi niin, että katsurikaan ei vedä hirveitä palkokasveja nenäänsä, on kylmästi vaan naputella se reikä niin isoks kunnes tulee sen verran tervettä peltiä vastaan mikä kestää hitsata. Sen jälkeen vaan tarpeeksi iso "lappu" päälle. Eli ei mitään "hienosteluja" siihen. Noi popniitti/sikakitti/pakkeli ym. viritykset vie enemmän aikaa, ja jos auton seuraava omistaja sattuu olemaan huumorintajuton yksilö, niin saattaa säästyä nenän kipeytymiseltäkin jos sen hitsaa... :odroll:
     
  11. Aako

    Aako 1st gear

    Mikä siinä voi olla niin vaikeeta, otat ja puhistat sen paikan kirkkaalle pellille, sillo on tasan varmasti tervettä, mihin turrata leikaa tai on leikkaamatta sen ruostekohan pois, ihan sama, lätkäset pellin siihen reiän päälle, sillai että on sentin, pari kirkkaan kans päälekkäin. hitsaaminen on sitten just yhtä vaikeaa, kuin piirtää kynällä ne paikan ääriviivat siittä ympäri! varmasti on helpoin ja nopein keino korjata nuo lahoviat!
    Mulla on ollu ensimmäisen 20 vuotta noita hitsaillessa just semmonen valovirtahalpis kökkömikki ja ei sillä ole yhtään sen kummempi niitä turata, kuin tuolla nykyiselläkään, kunnon vehkeellä, monesti jopa sitä pikkukonetta käytän mieluummin ahtaissa paikoissa
    Ei se kaulollakaan mahoton tehtävä oo oppia värityskirjaa värittämään, migillä hitsaus ei oo yhtään vaikeampaa
    Tuommosilla --tanan joppareilla vaan on ainoa ajatus mielessä, että kun pääsisi kusettamaan jotakin oikeen olan takaa ja sen takia voi tehä vähän ylimääräista työtäkin, että saa pettää kaveria... mite helevatassa tuommoset tyypit uskaltaa kulkea ihmistenilmoilla, siellä petetyissä saattaa olla se oikeesti vihanenkin kaveri!!
     
  12. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Meillä päin viedään niin älyttömän hyväkuntosia vanhoja jenkkejä leimalle että ei ne notku siellä hallissa 3 minuuttia kauempaa ni ei ehdi sulaa :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!