Ideoita pontiacin jarruihin

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja zero, 1.7.2018.

  1. zero

    zero 3rd gear

    GM sylinterin ja tehostajan välissä on yleisesti kahta eri pituista tappia, helvetin lyhyt ja pirun pitkä. Jos siellä on väärä niin se joko ei toimi lainkaan tai sitten mäntä on lähes pohjassa kokoajan. Itse varmistin ja otin tästäkin välistä kaiken irti, näppäränä koneistin säädettävän tapin sinne väliin. 11mm tankoa missä 6mm sisäkierre ja lukitusruuvi. Nyt tapin pituutta pystyy säätämään ja sain välyksen juuri sellaiseksi että sylinteri pääsee palautumaan lepoasentoon mutta ei myöskään ole yhtään turhaa välystä siellä.
     
  2. zero

    zero 3rd gear

    Tällekkin hommalla tuli siunaus, jarrupoljin siellä oli syypää, eli sen malli oli niin erilainen että poljin kohtasi lattian ennenkuin jarruista alkoi löytyä voimaa. Poljin tosiaan oli peräisin jostain kasarista ja oli täysin eri mallinen auton oman polkimen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!