Ihme ulinaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Wolfheart, 21.10.2006.

  1. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Ja taas mennään mahollisimman kauas jenkeistä kuten foorumin henkeen kuuluu, mutta kun ite oon tekniikan suhteen täys idiootti niin... :oops:

    Pisti vaan eilisehtoona Lancialla ajaessa korvaan sellanen snadi ulina. Aattelin jo että vesipumppuko on menossa, oli hukannu jäähdytysnesteitäkin. Ei taida kuitenkaan olla mahdollista - ulina meinaan alkaa heti kun pistää virrat päälle, toisin sanoen jo ennen moottorin käynnistämistä. Joka tapauksessa omaan korvaan se kuulostaa just niin ku joku olis vetelemässä viimesiään, mutta mikä se joku oikein vois olla???

    Niin ja auto tosiaan on '91 Lancia 1,6ie... :odroll:
     
  2. oujee

    oujee Gearhead

    Olisikohan bensapumppu. Lancioista en ymmärrä mitään, mutta yleensä bensapumppu lähtee pyörimään, kun virrat laitetaan päälle.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Samaa veikkaisin. Kokeile ottaa bensapumpun johto tai sulake irti ja käännä virrat päälle. Jos ääni on poissa, niin mysteeri on ratkennut. Muuten en keksi oikein muuta kuin ehkä lämmityslaitteen puhaltimen joka voisi pitää äänät kun kääntää virrat päälle.
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Sisäpuhaltimen moottori?
     
  5. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Ei oo puhaltimen moottori, tai ainakin ulina jatkuu vaikka kääntää sen pois päältä. Tarttee perehtyä tohon bensapumppupuoleen... Kiitti taas.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Oikein kaukaa haettua :eek: Laturin virtapiirissä vikaa, jolloin kiertävä jännite aiheuttaa "kitinää".
     
  7. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Voi jumaliste johan selvis... :oops:

    Se oli ajovalonpesimien pissapojan moottori. Ei tullu ihan ensimmäisenä mieleen kun eivät ole puolen vuoden aikana kertaakaan toimineet. Oli jostain syystä hirttänyt kiinni, kiskottiin piuha irti ja johan ulina lakkas.

    Phuh, taas yks huoli vähemmän! :D
     
  8. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    No niinhän sitä saatana kuvitteli että kävipä kerrankin tuuri ja selvittiin säikähdyksellä. Ja paskat.

    Jostain syystä ei meinattu eilen saada Lanciaa millään käymään. Sinänsä hassua koska se oli seissyt vain vuorokauden ja tähän asti ei olla törmätty minkäänlaisiin käynnistymisongelmiin millään säällä. Sehän lähti jopa remontin jälkeen laakista käyntiin ja sitä ennen se oli seissyt sentään pari vuotta. Remontti valmistui toukokuussa.

    Mutta eilen ei sitten niin millään. Ja sitten kun se lopulta lähti käyntiin, niin röpötti niin perkeleesti, kävi yhdellä tai kahdella pytyllä ja sammui. Tätä kun jatkettiin parikymmentä minuuttia, niin jo löytyi tyhjäkäynti ja loput pytytkin siinä sivussa.

    Loppupäivä meni ilman ongelmia, lähti kylmänäkin laakista käymään ja tyhjäkäyntikin löytyi heti.

    Tänä aamuna olikin taas toinen ääni kellossa, tosin tällä kertaa selvittiin 15 minuutin taistelulla.

    Niin että mikä helevetti vois olla syynä tähän? Kun ei tähän asti ole märimmilläkään keleillä minkään sortin ongelmia ollut, eikä nytkään muuta kuin yli 10 tunnin käyttämättömyyden jälkeen.

    (onneks mä oon jo valmiiks hullu, muuten on sellanen olo että mä voisin vaikka seota taas) :mad:
     
  9. Stance

    Stance Gearhead

    Mitään en Lancioista tiedä, mutta arvataan helpommasta päästä:
    - huono akku
    - huonot liitokset akulla/maadoitukset
    - sytytysmoduli (kai siinä joku sellainen on?)
     
  10. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    En kyllä tiedä nykyisistä italiaanoista, mutta joskus ajelin itse fiateilla ja niitten Magneti Marellin sytkävermeet, piuhat ja vjakajan kansi kyllä oli viisainta vaihtaa tarvikekamoihin, muuten oli oireet syksyn märillä keleillä juuri kuvaamasi kaltaisia.
     
  11. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Toisella akullakin yritettiin, sama tulos.

    Joo, tarttee vaihtaa kunhan tästä rikastuu, jotain tollasta mäkin mietin. Tuntuu vaan taas niin hullulta että kun ei tähän asti pahimmillakaan vesikeleillä minkään sortin ongelmia, niin nyt yhtä äkkiä vuorokauden seisomisen jälkeen... Vaikkei kyllä yllätä. :odroll:
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tiedän tapauksia että kun fiat on ostettu ja ajettu pihaan nii sytkäyksikkö on kärähtäny kun koitettu taas käymää
     
  13. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Automaattiryyppy?
     

Kerro tästä muillekin!