Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

     
    chevytb02 tykkää tästä.
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Onhan se hyvä, että vielä aikuisenakin on lapsenmielinen, mutta...:oops:

    Vai etkö huomannut, että olet nyt ylhäällä, etkä siellä alakerrassa?:rolleyes:
     
    Muokattu: 14.3.2019
    Peeaa tykkää tästä.
  3. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Nuorisolaiset ovat niin nokkelia...o_O
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Alakerta nousee koko ajan ylemmäs
     
    chevytb02, isalmela ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tai yläkerta laskeutuu alas
     
    Custom_Rod ja sdfsd tykkäävät tästä.
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    oishan/onhan se hienoo, että seitsemän tai kahdeksan vuoden päästä saat ensimmäisen kommentin esittämääsi kysymykseen...
     
  7. darpen

    darpen Gearhead

    Kyllä monet ottaa rahat etukäteen nykyään ja se on ihan järkevää.
    Mulle on tullut ja ostaessa tapa tarjota rahat ensin tilille kun se tuntuu jouduttavan vähän epäuskoisia myyjiä.
     
    dart -66, isalmela ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  8. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kaks samanlaista ja saman hintaista autoa oli nettiautossa tarjolla. Toinen Helsingissä, toinen Nokialla, joten ei oikein saman reissun varrelle osu että olisi molempia käynyt katsomassa.
    Laitoin molemmille myyjille nettiauton kautta samat kysymykset ja toki kysyin myös hintaa millä omistaja vaihtuu.
    Molemmissa oli vikoja tiedossa, tuulilasit rikki ja jakohihnat vaihtoiässä.
    Helsingin auton hinnasta saisi tulla auton vierelle neuvottelemaan, Nokian autoon myyjä kertoi hinnan millä saa hakea.

    Eipä hirveästi kiinnosta ajaa Jyväskylästä Helsinkiin selvittämään että saako siitä hinnasta kympin vai tonnin pois, joten päätös oli melko helppo. Eilen töitten jälkeen suunnistin työkaverin kyydillä Nokialle ja sieltä Jeepillä kotio :cool:
     
    Nikuzai, wilburi ja Mokaman tykkäävät tästä.
  9. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Tulipa oltua ihmeellinen myyjä...tai ei minusta myyjää tullut kun kerroin appiukon pihalla seisovasta autosta ostajalle viat. Niin ostaja sanoi että eipä kiinnosta. Laittoon oli etsimässä autoa ja oli bongannut tuon tdi octavian tuolta lumen keskeltä ja mennyt kyselemään että onko kaupan. Appiukko oli sanonut että joo kyllä se siitä joutaa ja halvalla varmaankin epäili että jopa muutaman kympin joutuisi maksamaan. 20-50€ ajattelin itsekkin siitä pyydellä mutta kun tuohon hintaisesta autosta menee sanomaan rehellisesti että ajamalla siihen tuotu mutta käynnistyvyys heikohkoa (puristukset hukassa tai hehkut paskana, luultavasti molemmat) ja mittarissa 470tkm. kolme vuotta ollut paikoillaan, niin liian suuritöinen ja paljon ajettu kuulemma tuohon hintaan. no paaliin laitan menemään niin ei tule sitten jälkipuheita keneltäkään että ***kan möit.
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Näin mäkin yleensä tekstiviesti kyselijöille vastaan. Niitä tulee yleensä kymmeniä, ja lähes aina vaan kyselijöitä. Jos on oikeasti autosta kiinnostunut, se pitää ilmaista.

    Mulla tosin harvoin on ns. "tusina"-autoja, joten hintakin määräytyy eri kriteereillä.
    Itse olen siinä mielessä tunne-ihminen, että jos ostajan kanssa tulee hyvin juttuun, ym. myyn varmasti halvemmalla,kun sellaiselle Kaikesta valittajalle. Monesti jo olemus kertoo, haluanko hänelle myydä.:cool: Olen omituinen, tiedän.:D
     
    Muokattu: 24.3.2019
    Peeaa ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. stana

    stana 3rd gear

    Missäpäin tämä on?
     
  12. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Kuopion kuppeessa riistavedellä on.
     
  13. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kaippa se minäkin olen ihmeellinen myyjä kun kaupannut tuota -06 farkku turbodiesel vw golfia ja pyyntinäkin hurjat 1150e autosta jossa toimii kaikki ja on jopa hyvät kesä-että talvirenkaatkin sekä muutenkin paremmin varusteltu sekä leimaakin jäljellä vielä useampi kuukausi ja kertonnut kaikki mitä tuossa on laitettavaa niin ihmiset soittelevat ja voivottelevat sitä kun vanhassa autossa on laittoa :confused: Ja sitten tarjoavat 4-500e kun autossa onkin laittoa(jakopää pitäis tehdä ja egr venttiili pitäis tutkia onko tukittu kun loistattaa moottorin vikavaloa siitä) Tänään meni työmaalla ollessani hermo kun joku taas samat itkuvirret loilotti niin sanoin että meneppä etsimään vastaavan kuntoinen ja samanikäinen golf kuin tämä on kun on jo nyt tällä hetkellä nettiauton halvin :lol: Suuttui vielä tuosta kommentista ja alkoi tivaamaan että miksen laita kuntoon niin tuumasin vaan ettei kiinnosta alkaa mokomaa laittelemaan kun muitakin romuja pitää rassata :rotfl:
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kai siitä voi omat johtopäätöksensä vetää jos autosta ei tule kuin huutokauppakeisari-tarjouksia. Usein vanhoissa ropposissa käyttöarvo ja myyntiarvo ovat aika kaukana toisistaan.
    Teiksä jonkin vastatarjouksen noihin 500ekun täkyihin?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Halpoja vastaaviin verrattuna aina raskas myydä ja monesti jakopäällä saa hyvin lisäarvoa. Pajalla kun se 400-500€ itse tehden 100€.

    Toki jos inspis hukassa niin se on hukassa, mutta nää on tilanteita missä pieni remppa vois lisätä hyvin myyntikatetta
     
    Nikuzai ja jjjkkk tykkäävät tästä.
  16. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Niin,jos ei laske työlleen hintaa,mulla ainaki on vapaa-aika kallista.. Päivät kun rassaa noita kikottimia. Eikä egr-jutskakaan taida olla kuin 150-250 ecua.Jos töitä ei lasketa.. Jos on cr-kone,ni sen egr:n vaihto ei vie korjaamollakaan kuin 7-8 h. Iisalmessa oli yks asentaja merkki-liikkeellä ,joka vaihto yhden työpäivän aikana. Toiset ei pystyny siihen,on sen verran v******en paikka.
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Matti Meikäläinen ynnää nää nettihinnat korjauksista ja auton pyyntihinnan ja äkkiä tonnin kolopallo onkin kahden tonnin sijoitus ennenkuin sillä uskaltaa syksyllä perheen kanssa lähteä Lappiin poroja nuss...katselemaan.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No sitten en ihmettele jos menee nahkeesti kaupaksi. Olin vielä pd aikakaudessa.
     
  19. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kaikille autosta kysyneille olen sanonnut että vähän voin hinnassa vielä vastaan tulla mutta kun tuolla kikottimella kun nyt suhaan 130km/pvä työajoni niin jos tuohon jakopään teeetätän niin ei sitä enää sen jälkeen kannata poiskaan hukata koska ei sillä käytännössä saa yhtään sen enempää rahaa :lol: Sama kiusata sitten itteään sillä ja nautiskella usa autosta viikonloppuisin sitten:rotfl:
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo jos teetätät ei tietenkään, säästö syntyy itse tehden.
     

Kerro tästä muillekin!