Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

1. hartsa69

hartsa69 Double Gearhead

Ja kun pariskunnasta aika jättää, joulukoristeet jäävät autiotaloon tällaisia kulkijoita ilahduttamaan.

2. Marklin

Marklin Double Gearhead

Isänpäivän MP-rompetorilta Lohjalla 2019 bongattu viisaus:

Stang_81, Hoovee, Peeaa ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Ftw-

Ftw- Gearhead

On vähän hoono soomi

4. Ftw-

Ftw- Gearhead

Nettiautossa kun tarjoaa viestillä vaihtoa niin 95% ei vastaa mitään. Ei luulis olevan iso vaiva. Toinen mikä ihmetyttää on niiden harvojen vastaukset. Osa on ihan asiallisia mutta osassa on ihme vittuilua tai muuta turhaa paskaa. Jää semmosen kohdalla ostamatta rahallakin

5. MaxDura

MaxDura Gearhead

Jos myyn jotain ja ilmoituksessa lukee "ei vaihtoa", en jaksa vaivautua vastaamaan lukutaidottomalle vaihtokaupan tyrkyttäjälle mitään.
    Eri asia tietenkin jos ilmoitan että vaihdossa kelpaa joku muukin kuin raha.

Retem, Laszlo, teddy99 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Ftw-

Ftw- Gearhead

Joo ei tässä sellasista ollutkaan kyse.

7. mpower

mpower Double Gearhead

Pääsääntöisesti vastaan kyllä viesteihin ja puheluihin! Tarjoo mukavaa ajanvietettä eläkeläiselle! Monenlaista on tarjottu vaihdossa kyllä, juu!

Sähköä nyt kauppaavat, Kauppalehteä, veronmaksajien keskusliittoa yms.
    Mukavaa ajanvietettä tarjoo puhelinmyyjien kanssa höpöttäminen!

Mutta eipä siinä vielä kaikki, perjantaina ovikelloa rimputteli Jehovan todistaja. Oikein asiallinen, arviolta 50v meikattu hyvin tällätty nainen!

Asiansa esittäessään sanoin sitten, mää en oo mitenkään uskonnollinen.Kyseli syytä siihen, juu sitten kerroin.

Hän ymmärtää! Antoi kuitenkin JW lapun kouraan jos viitsit katsoa!

Mutta eipä siinäkään vielä kaikki, aikoinaan Ulla ja Emilia tulivat mua käännyttämään! Nuoria likkoja olivat, mulla kauhia krapula, en jaksanut jutella! Huhhuh!:D

8. hzemax

hzemax Double Gearhead

Mulla on ovikellonapin alla posliinikyltti, jossa lukee Hippies use backdoor. Taannoin takaoven ovikello soi ja ihmettelin että kuka piip siellä oikein ringaa, ni 2 nuorta mormooni poikaa kyseli, että olisiko mulla hetki aikaa puhua iäisyysasioista.

Ajattelin vähän, että oliko herran sana käännyttänyt hipit mormooneiksi. Noh kohteliaita poikia olivat ne. Eivät saaneet tälläkään kertaa agendaansa kaupaksi minulle.

belair54, Seevu, eeko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. max

max Double Gearhead

Tulee tasavuosia täyteen ensi lauantaina.Tottakai oli tarkoituksena ostaa itselle "kova paketti" jotta tulee varmasti mieleinen.
    Yllätys yllätys,ostin itselleni lahjaksi ehjän ja käyvän 454 moottorin.

Myyjä olisi toimittanut moottorin mun talliin,mutta sehän ei mulle käynyt kun mielellään ajan pitkin maita ja mantuja.
    Tänään noudin ja mikä oliskaan parempaa nähdä kuin 454 maalattuna ja puunattuna valmiina puukehikossa ja liinoilla sidottuna.
    Tämän jälkeen myyjä löi ison whisky pullon mun kouraan ja toivotti hyvää syntymäpäivää.
    Aika vaikuttavaa kaupantekoa mielestäni.

Edit.Kirsikkana kakun päällä olivat Hardin Off Shore kilpavenemottien valmistajan alumiiniset venakopat,joista en ole edes kuullut.

Muokattu: 9.4.2024
    Mr_MilleR, belair54, 63S88 ja 16 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Peeaa

Peeaa Gearhead

Kiva tarina. Mulle on myös jäänyt vuosikymmenten varrella tehtyjen kauppojen seurauksena kaverisuhteita joita edelleen pidetään yllä satunnaisesti, tai jopa ihan säännöllisesti. Se on kyllä tämän harrastuksen suola. Tai sokeri...:)

dart -66, Seevu ja max tykkäävät tästä.
  11. bathory

bathory Gearhead

Oliko jonkun mamun kyhäelmä kun ei tuosta kyllä selvää saa :D

12. Isamu

Isamu Gearhead

Erityisesti facebookin palstoilla näkee näitä ihmeellisiä suorittajia kun laitetaan asia X myyntiin, siitä ei kerrota mitään oleellista teknistä tietoa, ei hintaa, pari kuvaa saatetaan ladata ja tekstinä "hyvä asia X, soita lisätietoja" eikä edes kerrota numeroa johon soittaa :rolleyes:

Muokattu: 28.5.2024
    impala67 tykkää tästä.
  13. paja1

paja1 Double Gearhead

Sitä vitun nroa ei näiltä saa vaikka viestillä pyydät.

Peeaa tykkää tästä.
  14. toyopet

toyopet Double Gearhead

Se numero homma menee metsään siinä, että ne laittaa sen numeron mutta eivät tiedosta sitä, että facebookin algoritmit piilottavat sen numeron.
    Ja mihinkään messenger-viestiin ei sitten vastata, kun vaan niihin puheluihin, joita ei tule em. syystä.
    Niin fb kuin tori.fi/schibsted katsovat puhelinnumeron niin tärkeäksi henkilökohtaiseksi tiedoksi, etteivät julkaise ilmoituksissaan.

P. Thornton ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Isamu

Isamu Gearhead

Ei mikään algoritmi piilota numeroa jos sen laittaa ilmoitustekstiin.

Tuo mun taivastelu lähti kun bongasin eräässä ryhmässä moottorin myynnissä jossa kuvia ihan hyvin ja jaksettu kirjoittaa "Soittamalla lisätietoja,350 chevy" eikä mitään muuta.

Heti seuraavassa ilmoituksessa oli selkeästi paremmin tietoa ja mm. numero johon soittaa suoraan esillä.

Peeaa tykkää tästä.
  16. toyopet

toyopet Double Gearhead

Jaa, olen sitten varmaan facebookin mielestä jotenkin epäilyttävä, kun hyvin useasti minulla lukee puhelinnumeron kohdalla hidden information, enkä ole keksinyt miten sen saisi näkyviin.

17. Chevette

Chevette 3rd gear

Sattui kaveri bongaamaan etsimäni Oldsin takapuskurin Torista ja hinta sellainen että tinkaus olisi ollut vittuilua,sain yhteystiedot niin soitin,myyjä sanoi että puskuri hyväkuntoinen. Maksoin puolet ja sanoin että pääsen vasta 2 vkon päästä hakemaan,vastasi että sopii.Myyjään sai yhteyden ja osoitteen,tänään kävin hakemassa puskurin ja toden totta oli hyvä.Maksoin loput ja tovi meni kun pihalla potkittiin renkaita ja turistiin.

kerkko, isalmela ja ossa250 tykkäävät tästä.
  18. musta pässi

musta pässi Gearhead

Laitoin auton opetuspolkimen myyntiin tori.fi palveluun 26.6. Uutena ostin ja kaks lasta sillä opetin. Poljin, peili ja kolmio edelleen hyväkuntoiset 25€. Kaikkihan nää on yleismalleja, eli ei käy hyvin mihinkään yleensä, mutta sovittelemalla se siihen sitten saadaan. Itekin laitoin lattarauta tukia sevverran että saa repiä vaikka voimanostaja, ni ei notku.

Toissa la kysyttiin mihin se on sovitettu ja vastaukseni jälkeen siihen se keskustelu sitte loppu. Tällä viikolla kysyttiin onko vielä ja kulkeutuisko kaupunkiin. Vastasin joo kumpaankin ja siihen se keskustelu sitte päätty.

Ymmärrän kyllä ettei tälläistä kukaan tartte, on kallis, on ruma ja väärän värinen, liian kaukana maaseudulla eikä se käy tietenkään että tuon sen kaupunkiin, pitää vielä miettiä, avierokin tulossa ja kummalle ne opetettavat lapset sitten siinä erossa jää, kohta kun rupean siinä eron yhteydessä juomaan ni mitä minä opetuspolkimella, kun join auton ja menetin kortinkin.

Kaikilla on syitä ja se on ihan luonnollista. Mutta miksi kysellä jotain mitä ei tarvitse tai ainakaan itse ole varma tarpeesta? Harvoin laitan mitään myyntiin ja harvoin mitään ostankaan noilta nettiauto tai tori.fi tahikka vastaavilta kauppafoorumeilta. Vitun hankalaa eessuntaas veivaamista. Tiedän kyllä itse mitä tarvitsen ja kun hinta on kohdillaan tai sen saa sellaiseksi sovittua niin kauppa selvä. Kunhan tori.fi myyntiaika loppuu, ni pitää vissiin rälläkällä pilkkoa se muutaman sentin pätkiksi ja laittaa metallikeräysastiaan. Paitti ne lattaraudan pätkät otan talteen.

Seevu, isalmela, leivonharri ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. vanhaford

vanhaford 1st gear

20. vanhaford

vanhaford 1st gear

se on kyllä juuri tuollaista.esimerkkejä vaikka kuinka paljon.sitten kun tuotteen arvo nousee,selitykset muuttu lähes tähtitieteeksi.

Kerro tästä muillekin!